Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318is vs muut..

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwm5e28
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 474
    • suomusjärvi

    #46
    Juur joku aika takaperin ostin tommosen IS:än ja hetikohta koittamaan gsi:tä vastaan ja no jäinhän mä--> sitten koittamaan kahta eri e36 325:sta ja molemmille en jääny juur ollenkaan.


    Toi gsi olis myynnissä kaverilla jos jotakuta kiinnostaa-->joku tehty kansi, virinokka , säädettävä nokkapyörä. Ihan näppärä pikku-auto.
    Gentlemen prefer Blondes

    Dodge Challenger R/T 1970


    ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
    315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

    Comment

    • Dynamics
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1108
      • Kiiminki City

      #47
      Eipä noita penareita ole suunniteltukkaan halvoiksi autoiksi pitää, saatika sitten ostaa.Mitä vertaa muiden merkkien varaosiin ja kaikkiin ylläpitokustannuksiin niin bmw on varmasti kalleimmasta päästä. bmw:t onkin suunniteltu niille jotka oikeasti haluavat juuri kyseisen auton, ei tuijota niitä testejä ja vertaile kulutuksia microjen kanssa.

      Nämä on niin makuasioita ja mielestäni gsi kadettia ja is bemaria ei voi edes verrata keskenään. kummassakin on omat hyveensä ja huonot puolensa mutta se on ostajasta kiinni mitä kukin arvostaa
      Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
      Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
      Ex: e34 525Tic, e34 520

      Comment

      • mige^^
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 11

        #48
        Joo, tota m3 tekniikan vaihtoa oon kahellu tossa, ollu vaan niin kauan myynnissä että epäilyttää onko jotain vikaa.. :P Ja on tossa muutama satanen ehkä liikaa budjetille..

        Aika vähän on nyt semmosia varteenotettavia 325:a tuolla nettiautossa..:/
        Ja ei. pösö ei kiinnosta.

        Comment

        • MikkoV
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 631
          • Sastamala

          #49
          Eipä se mitään kerro et ei oo heti kaupaks mennyt.

          Jaa kalliita pitää, E30 varaosat on mun kokemuksen mukaan halpaa kun puuro. Ja kalliita ostaa, no...
          E70 3.0SD -08
          .................................................. ................................
          Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

          Comment

          • M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2766
            • Espoo, HML

            #50
            Originally posted by mige^^
            Joo, tota m3 tekniikan vaihtoa oon kahellu tossa, ollu vaan niin kauan myynnissä että epäilyttää onko jotain vikaa.. :P
            Ja on tossa muutama satanen ehkä liikaa budjetille..
            Aika vähän on nyt semmosia varteenotettavia 325:a tuolla nettiautossa..:/
            Suosittelen kuitenkin harkitsemaan sitä 325, jos hankintahinta kuulostaa kovalta.
            Periaatteessa M3-tekniikan osia ostaessa saat kertoa 325:n osan hinnan kakkosella.
            Tarvikeosia ei voi käyttää, koska niitä ei edes löydy.
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

            Comment

            • Slow_M3
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 779

              #51
              juuh kun ämmää vie huoltoon niin kannattaa ottaa vaseliini mukaan ja pistää simmut kiinni ja ajatella kauniita asioita.

              Sama kyllä on vähän noissa muissakin urheilumalleissa, tossa mainostamassani Mi16:ssa abs:n pallolle menevä jarruletkun pätkä (30cm, ei liikkuvia osia) 114€ kiitosnäkemiin. Muut osat samaa politiikkaa noudattaen esim etukelkka 700€.. Onneks on purkamot keksitty. Noh, jos ostat jonkun "gti"-kikottimen niin tohon hinnotteluun on sitte pakko tottua oli merkki mikä tahansa.
              sigpic

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #52
                s14

                pakko kommentoida tota m3 tekniikan omaavaa peliä, muutaman olen tollaisia nähnyt ja kaikissa on sähköinen tuuletin korvattu viskolla (joka pitkittää koneen lämpenemistä) ja konehuone on täynnä paskaa... kuten kyseisessä autossakin...
                yhteistä kaikissa näkemissäni autoissa on se kaikissa on laistettu/säästetty jostain....

                myös se 30l /100km ei kyllä ihan helposti onnistu sillä 325i:llä jos auto on kunnossa, tosin joltain "tee se itse" miehen pommilta sekin varmaan onnistuu.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #53
                  Nykyisen ykkösauton jälkeen bemarin osat kyllä tuntuvat ihan ok hintaisilta. Jopa viritysosat. S14 koneen osat ovat tietty sitten aivan oma lukunsa. Halvemmat osat bemariin on kuin pösöön (joita mulla on valitettavasti joskus ollut 3kpl). Ja todellakin BMW ja Kadetit on tosiaan kaks eri asiaa,mutta useasti vain molempien autojen kulkupuoli tai urheilullinen imago on ollut syynä ostopäätökseen. Sitten kun on otettu reilusti takkiin motarilla tai valoissa aletaan selvittää ajamisen ilosta ja muista "laatujutuista". Niissä kieltämättä sitä eroa on reilusti. Molemmissa autoissa on silloin varmaan yhtä hauskaa. Bemarimies ihmettelee että miten helvetissä toi rämisevä kippo menee sellasta kyytiä ohi ettei pysy enää perässä ja opelimies pääsee vähän retostelemaan ja saa ehkä yhden uuden rintakarvan alun Sitä vaan ihmettelen mikä bemarin jättämisessä on niin maata halkova asia, autoja nekin vaan on ja aina jollain vehkeet kulkee kovempaa.

                  Comment

                  • Antza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2143
                    • Espoo

                    #54
                    Kommentoidaan nyt hieman tuon muna-kadetin suorituskyvystä. Toissa kesänä testailtiin E46 328Ci, Corolla T-Sport ja Kadett GSi. Bemari ja Toyota vakioita ja Opel muistaakseni lastutettu + putkisto vaihdettu. T-Sportilla ei ollut mitään jakoja GSi:lle, minkä kanssa bemari meni 0-100 tasan. Tosin kovemmissa vauhdeissa GSi jää reilusti. Joten ei millään 325:lla saati sitten 318is:llä kannata härnätä.
                    Current rides:
                    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                    Previous rides:
                    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                    Comment

                    • eeki
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 1966
                      • HKI

                      #55
                      Jos nyt on puhe siitä mustasta tv-M3:sta nettiautossa, kävin sitä ajamassa ennenkuin ostin tuon oman vehkeen, oli se kyllä aika peli. Tekniikka tuntui asialliselta, mutta korin puolesta oli aito "suomiauto". Vasen takakylki pitää maalata uudestaan (outo lakkavaurio tms), helmoista pilkotti mukavasti pintaruostetta... Omistajan kaverin kanssa arvioitiin korin arvoksi n. 10€.
                      Sisusta aivan kamala vakioilla puhkikuluneilla penkeillä, keskikonsoli heilui puolelta toiselle vaihdetta vaihdettaessa jne. Toisaalta hintapyynti on kyllä aika kohdallaan (se onkin muuten noussut näköjään 200€), se beige mikä on ollut vielä pidempään myynnissä, maksaakin jo 7200€.

                      318is:ään sitten kuitenkin lopulta päädyin, vähän niinkuin heräteostoksena kun oli ruosteeton ja kohtis edukas. Tehoja on riittävästi ainakin meikäläisen käyttöön (mutkasta toiseen kun pääsee ripeästi niin hyvä), toisaalta mä olin ihan tyytyväinen oman vanhan 112hv gti-golffin kulkuihin. E30 325 ei muuten sekään mikään raketti ole, petyin vähän kun kävin sellaistakin ajamassa, vaikka onkin is:ää nopeampi.. Kutoskoneen äänet on toisaalta sellaiset mistä mielellään vähän maksaakin.
                      Last edited by eeki; 04-01-2005, 00:05.
                      Ducati 998 -02 //

                      Comment

                      • passo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 334
                        • Tampere

                        #56
                        Joo no mitä mä kadeteista tiiän niin ei helevetti.. onhan nyt millä vaan e30 korin bemulla ja millävaan kadetilla ero kun yöllä ja päivällä..
                        mitäs puhuu jo tilastot e30 bemuista ja kadeteista määrältään liikenteessä..?
                        musta e30 koppa on ollut aika hyvä ainakin mulla, m40 koneessa nyt vähän nostin hommaa oli, mut eipä ollu paha homma..
                        ex. 316i 91 E30,335i 88 E30, 740i 94 E38, 325iA E36, 525i e34 92, 325i cabrio e30 -87,535i e34 -90, 330D E46 Msport.

                        Comment

                        • passo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 334
                          • Tampere

                          #57
                          ja kyllä toi 325i menee 8l matkassa, joku 10l kaupungissa.. ja onhan sillä gsi jätetty.. 318is on varmasti kyllä ihan hyvä peli.. mutta jostain kun sais 320is bemun, harmi vaan että harvassa niintä on..
                          ex. 316i 91 E30,335i 88 E30, 740i 94 E38, 325iA E36, 525i e34 92, 325i cabrio e30 -87,535i e34 -90, 330D E46 Msport.

                          Comment

                          • janne635
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 771

                            #58
                            Tuon 318is:n kiihtyvyys oli TM:ssä tasan 9 sek. ja netissä se oli jollain sivulla muistaakseni 8.8 sek. Ja tuosta kulutuksesta sen verran että auto on taloudellinen tehoihinsa nähden mulla on ollu pääasiassa kaupunki ajoo ja n. 9l/100km on menny! Tankkasin just eilen ja laskin kulutuksen niin se oli tasan 9 litraa, ei paha!
                            BMW 635 CSi & ex BMW 850i

                            Comment

                            • janne635
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 771

                              #59
                              Se on mulla ollu se korkein kulutus näin talviajossa tuo 9l/100km 10 litraa en oo saanu menemään ja pienin oli 8.4l/100km. Kysynpä nyt vielä tuosta 320iS:stä että paljokohan sellasessa on tehoa ja onko niitä tuotu suomeen?
                              Last edited by janne635; 08-01-2005, 10:42.
                              BMW 635 CSi & ex BMW 850i

                              Comment

                              • -Tk-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2002
                                • 391
                                • Jyväskylä

                                #60
                                Originally posted by oo==00==oo
                                Tuon 318is:n kiihtyvyys oli TM:ssä tasan 9 sek. ja netissä se oli jollain sivulla muistaakseni 8.8 sek. Ja tuosta kulutuksesta sen verran että auto on taloudellinen tehoihinsa nähden mulla on ollu pääasiassa kaupunki ajoo ja n. 9l/100km on menny! Tankkasin just eilen ja laskin kulutuksen niin se oli tasan 9 litraa, ei paha!
                                Oisko sulla mahollista skannata tota juttua TM:stä, jos sulla toi lehti on missä on ton is:n koeajo (numero 7/90 TM:n nettisivujen mukaan) ? Ois vaan hauska lukea mitä siitä sanotaan, kun koitin sitä artikkelia TM:ltäkin kertaalleen tilata, mut ei oo mitään kuulunu.
                                325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎