memebuy23buy

E30 325i tekniikka.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maltsu92
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 56

    E30 325i tekniikka.....

    Onkos kyseinen auto hyvä tekniikalta...? Onko helppo saada potkua takapyöriin?Mites onko jotain yleisvikoja...?Kertokaa auton taustoja ja surituskyky!
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    no riippuu iha siitä et mite paljo sitä tehoo halutaa sielt takapyöriltä...
    hyvä koneha toi on.. iskee nokan ja kannen laskuu, putkistoo ja teholastuu alkaa hipoo 200hv:tä, turbotukseen en tiiä kannattaako tota m20 konetta. m10 taitaa olla helpompi, saa hyvi tehoja siitäkin...
    mul on ollu noita m20 koneita eikä oo ollu valittamista.. hyvät väännöt jne
    mut makusa kullakin...
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • maltsu92
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 56

      #3
      Mikähän mahtaa olla koko putkiston hinta pakosarjasta asti loppuun..? Onko jotain hyviä linkkejä mistä saisi enemmän kyseiseen autoon osia.....

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11738
        • Kouvola

        #4
        peltipakosarja+putkisto marteliukselta 800€ (400+400)tehoja ei kyllä juurikaan perstuntumalla tule yhtään lisää...äänet paranee kylläkin

        Comment

        • maltsu92
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 56

          #5
          Mistäs liikkeestä tommosen mahtaa saada noutaa....?mistä korisarjat...

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            putkisto: www.martelius.com
            on niit muitaki...
            ja korisarjoja on ainaki:

            tai
            COMPLETOS FINLAND MOTORSPORT on keskittynyt dynaamiseen autokauppaan

            ja

            eiköhä noist löydy
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • LASSI-S
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 4918
              • hattula/hämeenlinna.

              #7
              sellanen vinkuva äänenvaimennin siihen pakosarjan jatkeeks ja muutama tarvittava muutos jotka tuo äänenvaimennin vaatii niin sit sitä tehoa alkaa oleen, esim zouin nykyinen kokoonpano näyttää aika tehokkaalta.

              mut vaparinakin kyllä saa tehoa mut tästä vähän esimakua miten saat vaparina sitä potkua niille takapyörille:
              -stroukkaus 2.7 litraseksi
              -kartiofilsu
              -535 ilmamäärämittari
              -kunnon suuttimet
              -pakosarja ja putkisto
              -kannen parantelutyöt ( koko kansi kaikkine sisuskaluineen muokataan kerralla)
              -lastu, custom made että saa kaiken mahdollisen hyödyn irti.

              mut tuohon kun vielä sen turbon roiskaset lisäks niin alkaa oleen jo aikamoinen kamikaze 325
              E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

              Comment

              • maltsu92
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 56

                #8
                Kiitos vastauksista.,..... *Jos tulee jotain mieleen viellä niin lähettäkää ihmeessä....

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #9
                  niin, noista vioista: kannen halkeaminen on yleisin ongelma, syy monesti on että vesipumppua ei vaihdeta jakopäänhihnarempan yhteydessä ja se pumppu jurahtaa ja sit kone kuumenee ja se on tervemenoo kansi yleensä.

                  toinen tyyppivika mikä tulee mieleen on ilmavuodot imupuolella ja ilmamäärämittarin ihan vaan kulumisesta johtuva käyntihäiriö.
                  ruiskun johtosarjan kosketushäiriö johtuen hapettumisesta ja anturiviat.

                  muuten hyvä kone ja mukava ajaa ja ihan pirtee jo vakiona ja ne äänet.......

                  m20b25 pannussa tehoa löytyy 170-173 välillä ja vääntöä tais olla 240nm
                  suorituskyky on vaihteleva riippuen rattimiehestä. tehtaan arvot ei pidä paikkaansa kyl sitten ollenkaan
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • maltsu92
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 56

                    #10
                    Kiitos vika listasta.........Ajatelin ensiksi ostaa noi suuttiet,putkiston,lastun, sen kartio filu,Ja avartaa kantta....missä hinoissa tää paketti mahtaa liikkua ja onko tässä kokoonpanossa järkeä...?

                    Comment

                    • Jeff
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 202
                      • Mämmilä

                      #11
                      Originally posted by LASSI-S
                      niin, noista vioista: kannen halkeaminen on yleisin ongelma, syy monesti on että vesipumppua ei vaihdeta jakopäänhihnarempan yhteydessä ja se pumppu jurahtaa ja sit kone kuumenee ja se on tervemenoo kansi yleensä.
                      Tuota, tarkoitiko todella, että mikäli jakopäänhihnaremppaa ei tehtäisi, pumppukaan ei hajoaisi? Vai sitä, että ainakin vanhempien E34 vesipumppujen muovisiivet tuppaavat menemään rikki joten se kannattaa vaihtaa samalla kun jakpää on auki. Edesauttaako jakopäänhihnan vaihto pumpun siipien rikkoutumista?

                      Comment

                      • eeki
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1966
                        • HKI

                        #12
                        Eihän tuossa mitään sellaista sanottu. Minä ainakin ymmärsin lassin tarkoittavan että vesipumppu kannattaa vaihtaa samoin väliajoin kuin hihnakin, ilmeisesti vähän heikkoa tekoa tms. Eikös nuo muovisiivet muuten ole alkupään (~90-92) M50-moottorien ongelma?
                        Ducati 998 -02 //

                        Comment

                        • Latvis_
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 104
                          • Keski-Suomi, Konnevesi

                          #13
                          pakoputkisto

                          Minkäslainen pakoputki ratkasu on paras? Tuplana alusta loppuun vai vähän matkaa tuplana ja loput yhtenä? :think Vai kuinka, kertokoot viisaammat tietäjät.
                          Last edited by Latvis_; 26-11-2009, 21:53. Reason: kirjoitus virhe

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16576
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by Latvis_ View Post
                            Minkäslainen pakoputki ratkasu on paras? Tuplana alusta loppuun
                            Tämä.

                            Comment

                            • Latvis_
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 104
                              • Keski-Suomi, Konnevesi

                              #15
                              tack!

                              Ja 2" vissiin hyvä koko.

                              Comment

                              Working...
                              X