E30 M50/M52 swap FAQ/how-to

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skarpa
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post

    Tarkoittaako siis, että pultti tulee ohjurin reikään apurungossa ja ohjuri vastaavasti pultin reikään?
    Juuri näin.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    - Koneenkumit: E34 M50 ainakin menee (väärinpäin ohjuritapin rei'issä), voi säätää lisäämällä prikkoja kumin alle
    Tarkoittaako siis, että pultti tulee ohjurin reikään apurungossa ja ohjuri vastaavasti pultin reikään?
    Last edited by 525iiäxä; 02-08-2025, 20:00.

    Leave a comment:


  • [h]emuli
    replied
    Osaakos joku neuvoa suoraan mitkä johdot liitetään mihinkin e30 m10 -86 alunperin ja nyt keulalla s50b30

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post

    Jahans, eipä raaskisi, mutta ehkä se sitten pitää. Ei kyllä vielä ole sitä syyläriäkään...
    Semmonen matalampi ei-ilmastoidun syyläri menee leikkomattakin, mut et varmaan semmosta pikkusta halua.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post

    pre-facesta pitää ne alalaidan vanhan syylärin kannakkeet laikata pois, että mahtuu korkee e36/e34 syyläri paikalleen. Runkopalkeissa tais kuitenkin olla paikat niille muovisille syylärinkannakkeille pre-facessakin.
    Jahans, eipä raaskisi, mutta ehkä se sitten pitää. Ei kyllä vielä ole sitä syyläriäkään...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post

    Millä tapaa facelift eroaa pre-sellaisesta tässä kohtaa? Siis jos E34 syyläriä meinaa sovitella.
    pre-facesta pitää ne alalaidan vanhan syylärin kannakkeet laikata pois, että mahtuu korkee e36/e34 syyläri paikalleen. Runkopalkeissa tais kuitenkin olla paikat niille muovisille syylärinkannakkeille pre-facessakin.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Harri G View Post

    Jäähdytin/flekti
    - E30 318is / E34M50 / E36M50 menee vakiopaikalle faceliftiin
    Millä tapaa facelift eroaa pre-sellaisesta tässä kohtaa? Siis jos E34 syyläriä meinaa sovitella.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    - M50/M52 johtosarjan muokkaus e30 koriin, video: https://www.youtube.com/watch?v=euxmWXAJg9U
    Tuossa Pazin videossa käytetään mittarin lämpöanturina sellaista, joka menee suoraan johtosarjan AMP-liittimeen. Mistähän niitä saa ja näyttääkö mittari oikein jos ei käytä originaalia abiko-liittimellistä anturia?

    Edit: Vai toimiskohan se moottorin oma kaksinapainen anturi, jos toisen navan kytkee maihin? Teoriassa ainakin. Miten lie vastus kohillaan?

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by jr66 View Post

    Mikä kone on menossa pellin alle ?
    E34 M50B25TU. Kaupat jo sovittu.
    Lienee kuitenkin yksi vähiten tyhmimmistä ratkaisuista. Ei tuhota mitään originaalia, jää sellainen optio, jos semmoinen joskus jollekin pälkähtää päähän.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post

    M20B23 on tämä lähtökohta. Swappi harkinnassa, tai oikeastaan jo päätetty ja tarkoitus mennä mahd pitkälle olemassa olevilla rensseleillä. Mikä onneksi tarkoittaa alustan osalta vain etuvakaajan vaihtoa paksumpaan.
    Mikä kone on menossa pellin alle ?

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post

    Mulla ei itse ole kokemusta M20 laatikoiden käytöstä M5X -koneiden kanssa, mutta Getrag 240 on niin pieni laatikko, että varmasti mahtuu kääntymään sen verran. Ilmeisesti lähtökohtana M20B20? M20B25 perässä yleensä Getrag 260/5. Vaihdevivustoa tarvii muokata samoin kuin takakannaketta. Takakannakkeen kanssa voi selvitä sillä, että panee vähän fylliä toisen vaihteiston kumin alle.
    M20B23 on tämä lähtökohta. Swappi harkinnassa, tai oikeastaan jo päätetty ja tarkoitus mennä mahd pitkälle olemassa olevilla rensseleillä. Mikä onneksi tarkoittaa alustan osalta vain etuvakaajan vaihtoa paksumpaan.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Olikos se nyt niin, että Getrag 240 M20 perästä sopii, mutta kääntyy eri kulmaan? Hoituu vivustoa tuunaamalla? Mahtuu kuitenkin olemaan?
    Onkos kukaan funtsinut automaattia näihin kombinaatioihin?
    Mulla ei itse ole kokemusta M20 laatikoiden käytöstä M5X -koneiden kanssa, mutta Getrag 240 on niin pieni laatikko, että varmasti mahtuu kääntymään sen verran. Ilmeisesti lähtökohtana M20B20? M20B25 perässä yleensä Getrag 260/5. Vaihdevivustoa tarvii muokata samoin kuin takakannaketta. Takakannakkeen kanssa voi selvitä sillä, että panee vähän fylliä toisen vaihteiston kumin alle.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by 525iiäxä View Post
    Olikos se nyt niin, että Getrag 240 M20 perästä sopii, mutta kääntyy eri kulmaan? Hoituu vivustoa tuunaamalla? Mahtuu kuitenkin olemaan?
    Onkos kukaan funtsinut automaattia näihin kombinaatioihin?
    8HP hyvä Muuta invalootaa en edes harkitsis.

    Leave a comment:


  • 525iiäxä
    replied
    Olikos se nyt niin, että Getrag 240 M20 perästä sopii, mutta kääntyy eri kulmaan? Hoituu vivustoa tuunaamalla? Mahtuu kuitenkin olemaan?
    Onkos kukaan funtsinut automaattia näihin kombinaatioihin?

    Leave a comment:


  • Temppa91
    replied
    Mitkä takomännät sopivat M54B25 koneeseen ja minkä mittaiset kanget ? kyseinen moottori mistä pistäisi tehdä on vanoksella.

    Leave a comment:

Working...
X