Muutamat search seikkailut ei tuottanut hedelmää....
Tilattiin pari kappaletta 325 coupea saksasta ja nyt tarvitsisin vähän vinkkejä.
Onko aluperäinen pakosarja ahdistava valurauta hässäkkä vai kunnollinen?
Kuinka paljon voi olla eroa ostetulla "viritys" pakosarjalla ja huolella esimerkin/mittojen mukaan itsetehdyllä "viritys" pakosarjalla?
Töissä on kyllä hyvät laitteet jolla voin taivuttaa ohuttakin putkea, taikka sitten vesijohtokäyristä hitsailemalla kun moni muukin tekee. Tarvitseeko sen olla jotain tiettyä terästä että kestää sellaiset kuumentumiset ja jäähtymiset?
Ajattelin pistää sitä black satin (tms) ainetta ja lämmöneristys nauhaa päälle.
Pitäisikö kollektorista lähteä 2 vai 1 putki? siis 6-3-2 vai jotenkin muuten?
En ole kuutos koneeseen ikinä tehnyt pakosarjaa.
Antakaa hyviä vinkkejä ja ohjeita.
Ajattelin laittaa molemmilta puolilta perää tulemaan putket ja pönttöjä en ole vielä valinnut? 2x vapaastivirtaava loppupönttö ja 2x vapaastivirtaava välipönttö? Pitääkö liian kovaa mekkalaa vapaastivirtaavilla?
Kannattaako pakosarjan putket olla sisähalkaisijaltaan kannen pakokanavan/aukon kokoinen taikka vähän suurempi?
Entä pakosarjan jälkeisten putkien koko?
Laipat teetän CNC koneistamossa (laserleikkurissa tms), mutta miten pakosarja kannattaisi hitsata ettei vedä laippaa ihan kieroksi?
Firmassa on luokkahitsareita, älkää siitä murehtiko =)
Kiitoksia
Tilattiin pari kappaletta 325 coupea saksasta ja nyt tarvitsisin vähän vinkkejä.
Onko aluperäinen pakosarja ahdistava valurauta hässäkkä vai kunnollinen?
Kuinka paljon voi olla eroa ostetulla "viritys" pakosarjalla ja huolella esimerkin/mittojen mukaan itsetehdyllä "viritys" pakosarjalla?
Töissä on kyllä hyvät laitteet jolla voin taivuttaa ohuttakin putkea, taikka sitten vesijohtokäyristä hitsailemalla kun moni muukin tekee. Tarvitseeko sen olla jotain tiettyä terästä että kestää sellaiset kuumentumiset ja jäähtymiset?
Ajattelin pistää sitä black satin (tms) ainetta ja lämmöneristys nauhaa päälle.
Pitäisikö kollektorista lähteä 2 vai 1 putki? siis 6-3-2 vai jotenkin muuten?
En ole kuutos koneeseen ikinä tehnyt pakosarjaa.
Antakaa hyviä vinkkejä ja ohjeita.
Ajattelin laittaa molemmilta puolilta perää tulemaan putket ja pönttöjä en ole vielä valinnut? 2x vapaastivirtaava loppupönttö ja 2x vapaastivirtaava välipönttö? Pitääkö liian kovaa mekkalaa vapaastivirtaavilla?
Kannattaako pakosarjan putket olla sisähalkaisijaltaan kannen pakokanavan/aukon kokoinen taikka vähän suurempi?
Entä pakosarjan jälkeisten putkien koko?
Laipat teetän CNC koneistamossa (laserleikkurissa tms), mutta miten pakosarja kannattaisi hitsata ettei vedä laippaa ihan kieroksi?
Firmassa on luokkahitsareita, älkää siitä murehtiko =)
Kiitoksia
Comment