Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 e36 -97 startti/käynti/tehottomuushäiriö....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jumalaauta
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 15
    • Imatra

    320 e36 -97 startti/käynti/tehottomuushäiriö....

    Huomasin ongelman, kun auto ykskaks sammui paikallaan ollessa tyhjäkäynnillä. Ei lähtenyt normaalisti käyntiin, kaasua painamalla lähti (kierroslukuviisari hyppäsi maasta taivaaseen hetkellisesti samalla):think ja kävi tyhjää ihan tavallisesti. Kaasuttaessa tuntuu röpöttävän vähän 1000-2000 rpm kohdilla jonka jälkeen kiertää normaalisti aina rajoittimeen asti. Kaasua löysätessä kuuluu omituista pätskimistä putkesta.. Ajaessa eron huomaa selvästi, veto hävinnyt oudosti johonkin. Yhdessä vaiheessa normaalit vedot palautui, ei röpöttänyt eikä muuta ja toimi jonkin aikaa kuten ennenkin, kunnes risteyksestä lähtiessä auto meinasi hyytyä ja taas alkoi sama laulu. Tankissa aitoa Venäjän 95:sta joka tähän asti toiminut hyvin neljässä eri autossa, ratkaisun toivossa tankkasin vajaa 30 litraa suomi-98:a perään ja ei vaikutusta.. Missä vika? Tulpat? (ei tietoa koska viimeksi vaihdettu, tarkoitus vaihtaa arjen koittaessa) Bensapumpun lähtölaskenta alkanut? Kiitos vastauksista
  • BiltemaMotorWork
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 460
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Jumalaauta View Post
    Huomasin ongelman, kun auto ykskaks sammui paikallaan ollessa tyhjäkäynnillä. Ei lähtenyt normaalisti käyntiin, kaasua painamalla lähti (kierroslukuviisari hyppäsi maasta taivaaseen hetkellisesti samalla):think ja kävi tyhjää ihan tavallisesti. Kaasuttaessa tuntuu röpöttävän vähän 1000-2000 rpm kohdilla jonka jälkeen kiertää normaalisti aina rajoittimeen asti. Kaasua löysätessä kuuluu omituista pätskimistä putkesta.. Ajaessa eron huomaa selvästi, veto hävinnyt oudosti johonkin. Yhdessä vaiheessa normaalit vedot palautui, ei röpöttänyt eikä muuta ja toimi jonkin aikaa kuten ennenkin, kunnes risteyksestä lähtiessä auto meinasi hyytyä ja taas alkoi sama laulu. Tankissa aitoa Venäjän 95:sta joka tähän asti toiminut hyvin neljässä eri autossa, ratkaisun toivossa tankkasin vajaa 30 litraa suomi-98:a perään ja ei vaikutusta.. Missä vika? Tulpat? (ei tietoa koska viimeksi vaihdettu, tarkoitus vaihtaa arjen koittaessa) Bensapumpun lähtölaskenta alkanut? Kiitos vastauksista
    Ootko vikakoodeja lukenut?

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #3
      Kampuran asentoanturi, kannattaa vaihtaa samantien alkuperäisen 5V hallin tilalle 12V malli, ihan BMW:n oma muutosohje.

      Comment

      • Jumalaauta
        Newbiemmer
        • Sep 2013
        • 15
        • Imatra

        #4
        Ei oo vikakoodeja luettu, oon ymmärtänyt et jos kampiakselin asentotunnistin sökö niin kone ei käy ensinkää? :o miulla kuitenkin käy tyhjää ihan nätisti ja kiertääkin rajottimelle saakka, 1000-2000 välillä röpöttelee jonkun verran

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Kylläpä se saattaa oireilla juuri nuin niinku sulla tuo tekkee... jos se signaali puuttuu kokonaan niin ei käynnisty, mutta jos se anturi kadottaa sen signaalin pelkästään isommilla kiekoilla niin siinähän se soppa on keitetty. Ja näihin ei koskaan muuta ku oem antureita oli se sitte nokka tai kampi.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #6
            Se siemensin 5V hall aiheuttaa mitä erinäisimpiä käyntiongelmia. Kampuran asentoanturiviasta on melkein 100% varmuus jos käyntihäiriön yhteydessä kierroslukumittarin viisari värähtää.

            Ja Siemensin eculla kampuran asentoanturin signaalin ollessa epäluotettava se hylätään ja käytetään nokan asentoanturin tietoja, samalla nokka vedetään full retard asentoon joten tyhjäkäyntiä käy ihan nätisti mutta koneessa ei ole vääntöjä paskaakaan ja täyskaasulla ei välttämättä käy ihan puhtaasti. Nuo hall-anturit oireilevat monesti lämmittyään eli käydessä pätkäsee vedon vajaaksi sekunniksi(samalla jenkakellon viisari tipahtaa alaspäin) kun siirrytään vikatilaan jonka jälkeen väännöistä puuttuu puolet mutta kone käy ilman suurempaa vaaraa hajoamiselle.

            Comment

            • Jumalaauta
              Newbiemmer
              • Sep 2013
              • 15
              • Imatra

              #7
              Missä se kampiakselin asentotunnistin on? Pystyykö ihan pihaolosuhteissa tutkimaan?

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Originally posted by Jumalaauta View Post
                Missä se kampiakselin asentotunnistin on? Pystyykö ihan pihaolosuhteissa tutkimaan?
                Pystyt sen pihaolosuhteissa vaihtamaan ja vikakoodit lukemaan. Siinähän se on termostaattikotelon alapuolella kampiakselin värinävaimentimen hammaskehällä mötikkä mihin menee johto ja telineessä kiinni yhdellä 5mm kuusiopultilla. Kannattaa ensin kuitenki lukea ne koodit.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Kissvesala View Post
                  Pystyt sen pihaolosuhteissa vaihtamaan ja vikakoodit lukemaan. Siinähän se on termostaattikotelon alapuolella kampiakselin värinävaimentimen hammaskehällä mötikkä mihin menee johto ja telineessä kiinni yhdellä 5mm kuusiopultilla. Kannattaa ensin kuitenki lukea ne koodit.
                  -97 taitaa voida olla jo myös lohkon takapäässä startin yläpuolella, huomattavasti ikävämpi vaihdettava. Kampuralta suoraan tuleva pyörintänopeustieto tarvitaan käynnin tasaisuuden yms. valvontaan joten obd2-vehkeissä anturi on tuolla ja muutos on tullut joskus -97 paikkeilla. 5v hall ei toimi riittävän tarkasti obd2-vehkeissä joten niihin on bmw:n takaisinkutsu vaihtaa 12V hall tilalle, suomeen myydyt eivät vaan olleet obd2-vaatimuksenalaisia joten tänne myydyt toimivat 5V antureineen miten toimivat.

                  Comment

                  • Jumalaauta
                    Newbiemmer
                    • Sep 2013
                    • 15
                    • Imatra

                    #10
                    Vika: kampiakselin asentoanturi kuten väitettiinkin. Vikakoodinlukija herjas myös ilmamassamittaria, antoi kuulemma nollata sen muttei asentoanturia, asentaja tuumas että ilmamassamittari tuskin on sökö, rikkinäinen anturi sotkee kai jotenkin ilmamassamittarin toimintaa ja vaihtamalla anturin häviää myös ilmamassamittarin vikaherjaus. Käsittääkseni tyhjäkäynti hummailee ylösalas ilmamassamittarin ollessa sökö(?) Maanantaina auto pajalle ja taas mentiin

                    Comment

                    • Bayerische Motoren Werke
                      Newbiemmer
                      • Mar 2014
                      • 22
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Jumalaauta View Post
                      Vika: kampiakselin asentoanturi kuten väitettiinkin. Vikakoodinlukija herjas myös ilmamassamittaria, antoi kuulemma nollata sen muttei asentoanturia, asentaja tuumas että ilmamassamittari tuskin on sökö, rikkinäinen anturi sotkee kai jotenkin ilmamassamittarin toimintaa ja vaihtamalla anturin häviää myös ilmamassamittarin vikaherjaus. Käsittääkseni tyhjäkäynti hummailee ylösalas ilmamassamittarin ollessa sökö(?) Maanantaina auto pajalle ja taas mentiin
                      Ilimamassamittarin toiminnan voi testata ottamalla siitä liittimen irti auton käydessä niin tyhjäkäynnissä pitäisi tapahtua muutos.

                      Comment

                      • Jumalaauta
                        Newbiemmer
                        • Sep 2013
                        • 15
                        • Imatra

                        #12
                        Anturi vaihdettu ja pelit soi

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎