Huomasin ongelman, kun auto ykskaks sammui paikallaan ollessa tyhjäkäynnillä. Ei lähtenyt normaalisti käyntiin, kaasua painamalla lähti (kierroslukuviisari hyppäsi maasta taivaaseen hetkellisesti samalla):think ja kävi tyhjää ihan tavallisesti. Kaasuttaessa tuntuu röpöttävän vähän 1000-2000 rpm kohdilla jonka jälkeen kiertää normaalisti aina rajoittimeen asti. Kaasua löysätessä kuuluu omituista pätskimistä putkesta.. Ajaessa eron huomaa selvästi, veto hävinnyt oudosti johonkin. Yhdessä vaiheessa normaalit vedot palautui, ei röpöttänyt eikä muuta ja toimi jonkin aikaa kuten ennenkin, kunnes risteyksestä lähtiessä auto meinasi hyytyä ja taas alkoi sama laulu. Tankissa aitoa Venäjän 95:sta joka tähän asti toiminut hyvin neljässä eri autossa, ratkaisun toivossa tankkasin vajaa 30 litraa suomi-98:a perään ja ei vaikutusta.. Missä vika? Tulpat? (ei tietoa koska viimeksi vaihdettu, tarkoitus vaihtaa arjen koittaessa) Bensapumpun lähtölaskenta alkanut? Kiitos vastauksista
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320 e36 -97 startti/käynti/tehottomuushäiriö....
Collapse
X
-
Originally posted by Jumalaauta View PostHuomasin ongelman, kun auto ykskaks sammui paikallaan ollessa tyhjäkäynnillä. Ei lähtenyt normaalisti käyntiin, kaasua painamalla lähti (kierroslukuviisari hyppäsi maasta taivaaseen hetkellisesti samalla):think ja kävi tyhjää ihan tavallisesti. Kaasuttaessa tuntuu röpöttävän vähän 1000-2000 rpm kohdilla jonka jälkeen kiertää normaalisti aina rajoittimeen asti. Kaasua löysätessä kuuluu omituista pätskimistä putkesta.. Ajaessa eron huomaa selvästi, veto hävinnyt oudosti johonkin. Yhdessä vaiheessa normaalit vedot palautui, ei röpöttänyt eikä muuta ja toimi jonkin aikaa kuten ennenkin, kunnes risteyksestä lähtiessä auto meinasi hyytyä ja taas alkoi sama laulu. Tankissa aitoa Venäjän 95:sta joka tähän asti toiminut hyvin neljässä eri autossa, ratkaisun toivossa tankkasin vajaa 30 litraa suomi-98:a perään ja ei vaikutusta.. Missä vika? Tulpat? (ei tietoa koska viimeksi vaihdettu, tarkoitus vaihtaa arjen koittaessa) Bensapumpun lähtölaskenta alkanut? Kiitos vastauksista
-
-
Kylläpä se saattaa oireilla juuri nuin niinku sulla tuo tekkee... jos se signaali puuttuu kokonaan niin ei käynnisty, mutta jos se anturi kadottaa sen signaalin pelkästään isommilla kiekoilla niin siinähän se soppa on keitetty. Ja näihin ei koskaan muuta ku oem antureita oli se sitte nokka tai kampi.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Se siemensin 5V hall aiheuttaa mitä erinäisimpiä käyntiongelmia. Kampuran asentoanturiviasta on melkein 100% varmuus jos käyntihäiriön yhteydessä kierroslukumittarin viisari värähtää.
Ja Siemensin eculla kampuran asentoanturin signaalin ollessa epäluotettava se hylätään ja käytetään nokan asentoanturin tietoja, samalla nokka vedetään full retard asentoon joten tyhjäkäyntiä käy ihan nätisti mutta koneessa ei ole vääntöjä paskaakaan ja täyskaasulla ei välttämättä käy ihan puhtaasti. Nuo hall-anturit oireilevat monesti lämmittyään eli käydessä pätkäsee vedon vajaaksi sekunniksi(samalla jenkakellon viisari tipahtaa alaspäin) kun siirrytään vikatilaan jonka jälkeen väännöistä puuttuu puolet mutta kone käy ilman suurempaa vaaraa hajoamiselle.
Comment
-
-
Originally posted by Jumalaauta View PostMissä se kampiakselin asentotunnistin on? Pystyykö ihan pihaolosuhteissa tutkimaan?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostPystyt sen pihaolosuhteissa vaihtamaan ja vikakoodit lukemaan. Siinähän se on termostaattikotelon alapuolella kampiakselin värinävaimentimen hammaskehällä mötikkä mihin menee johto ja telineessä kiinni yhdellä 5mm kuusiopultilla. Kannattaa ensin kuitenki lukea ne koodit.
Comment
-
-
Vika: kampiakselin asentoanturi kuten väitettiinkin. Vikakoodinlukija herjas myös ilmamassamittaria, antoi kuulemma nollata sen muttei asentoanturia, asentaja tuumas että ilmamassamittari tuskin on sökö, rikkinäinen anturi sotkee kai jotenkin ilmamassamittarin toimintaa ja vaihtamalla anturin häviää myös ilmamassamittarin vikaherjaus. Käsittääkseni tyhjäkäynti hummailee ylösalas ilmamassamittarin ollessa sökö(?) Maanantaina auto pajalle ja taas mentiin
Comment
-
-
Originally posted by Jumalaauta View PostVika: kampiakselin asentoanturi kuten väitettiinkin. Vikakoodinlukija herjas myös ilmamassamittaria, antoi kuulemma nollata sen muttei asentoanturia, asentaja tuumas että ilmamassamittari tuskin on sökö, rikkinäinen anturi sotkee kai jotenkin ilmamassamittarin toimintaa ja vaihtamalla anturin häviää myös ilmamassamittarin vikaherjaus. Käsittääkseni tyhjäkäynti hummailee ylösalas ilmamassamittarin ollessa sökö(?) Maanantaina auto pajalle ja taas mentiin
Comment
-
Comment