Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 laukesi, vituttaako? kyllä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frendiz
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 501
    • Kajaani

    #31
    Vitun ikävää...
    BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
    EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

    "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

    Comment

    • Susi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 473
      • Kuopio, Suomi

      #32
      Kyselin omaan kotterooni (E36 323i Touring vm97) vesipumppua kaiken varalta, koska míttarissa on hiukan yli 200tkm ja tietoa mahdollisesta vesipumpun vaihdosta ei ole. Korjaamo selvitteli saatavilla olevia vesipumppuja ja heidän mukaansa kaikki nykyään saatavilla olevat vesipumput ovat muovisiivillä.

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #33
        Originally posted by bmwe30touring
        Kyllä ne mun tietääkseni myös M52:sissa on muovisiivet. Itsellä kesti 218000km ennen kuin pasahti. Kun ei oikein ollut tietoa onko alkuperäinen vai ei.

        Onkos kellään tästä fakta-tietoa? Eli onko myös M52-motissa kannettava huolta tosta pumpusta? Aattelin vaan et vois kans varautua...
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • Susi
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 473
          • Kuopio, Suomi

          #34
          Originally posted by fastandfurious
          Onkos kellään tästä fakta-tietoa? Eli onko myös M52-motissa kannettava huolta tosta pumpusta? Aattelin vaan et vois kans varautua...
          Omassa M52B25 motissa on nimenomaan vesipumppu muovisiivillä ja nykyään saatavilla olevat pumput ovat kuulemma ainoastaan muovisiipisiä.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #35
            jpeltoma: Motonet myy juuri orggista muovisiivaista merkittömissä laatikoissa ainakin m52 koneisiin.

            Comment

            • mikim
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 79

              #36
              Tosiaan tuo meikäläisen kottero joka piiputti on M40B18 koneella (vm.92), se unohtui mainita. Rupesin tässä vaan miettimään että jos korjauskustannukset nousee turhan korkeaksi niin heittää nokan alle samantien 318iS:n myllyn. Mutta mutta...mitäs muuta täytyy vaihtaa jos sinne tollasen koneen vaihtaa normi 1,8i:n tilalle? Levyt ilmeisesti taakse, mitä muuta? Asiasta paremmin tietävät voisi laittaa listaa vaihdettavista osista ja kustannusarvioita.. Yksi 120tkm ajettu iS kone löytyi ilman suurempaa hakemista, hintaa on 1000e.
              E39 1999 520i

              Comment

              • Leba
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 2101
                • Espoo

                #37
                Juu, tuo vesipumppu kannattaa vaihtaa ajoissa, koska siinä säästyy isolta rempalta jos se pasahtaa. (nimimerkillä pumppu vaihdettu)
                Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                Comment

                • escort
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 339

                  #38
                  ei kai edes pemarin kone ole niin herkkä että hajoaa yksiin keittämisiin?? 181000km ajettu jo.
                  toyota kesti hyvin ajaa lämpömittarin niin tappiin kuin voi ikinä mennä kesällä kun vesiletku halkesi ja hävisi vedet vauhdissa auton alle. ei edes pahvimennyt.
                  eikö ajotietokone varoita lämmöistä ennen kuin keittää ja alkaa vedet olemaan vähissä??

                  Comment

                  • mikim
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 79

                    #39
                    Loppu hyvin kaikki hyvin, kai. Eli ei mennyt kuin pelkkä vesipumppu, kansi ja tiivisteet yms. kunnossa. Auto taas liikenteessä.
                    E39 1999 520i

                    Comment

                    • mikim
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2004
                      • 79

                      #40
                      niin ja tosiaan sen verran vielä lisäystä että uus vesipumppu maksoi 39e ja vakuutusyhtiöltä sai matkakorvauksia 150e, joten taisi loppujenlopuksi mennä ihan hyvin tuo homma. :P
                      E39 1999 520i

                      Comment

                      • harri525ixTA
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2004
                        • 101

                        #41
                        Originally posted by escort
                        ei kai edes pemarin kone ole niin herkkä että hajoaa yksiin keittämisiin?? 181000km ajettu jo.
                        toyota kesti hyvin ajaa lämpömittarin niin tappiin kuin voi ikinä mennä kesällä kun vesiletku halkesi ja hävisi vedet vauhdissa auton alle. ei edes pahvimennyt.
                        eikö ajotietokone varoita lämmöistä ennen kuin keittää ja alkaa vedet olemaan vähissä??
                        ei oikein suoran kutosen kansi tahdo kestää. joku 1.2 litran nuhapumppu sietää keittämistä paljon paremmin.

                        jos vedenkerto loppuu yhtäkkiä, niin lämmöt nousevat varsin nopeasti. voi olla että siinä vaiheessa kun anturit huomaa jotain niin höyry nousee konepellin alta.

                        pumput ovat yhä muovisiipisiä, mutta materiaali on jossain vaiheessa 90-lukua vaihtunut kestävämpään.

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          #42
                          Jep, M20 (M50:stä ei tietoa mutta kuullun perusteella myös sekin) ovat heikkoja tuon keittämisen suhteen. M10 ja M30 tuntuvat vähän paremmin kestävän tuota (molemmilla ko. vahinko on päässyt käymään ilman seuraamuksia, M20:llä ei edes huvita kokeilla).
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • mikim
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 79

                            #43
                            uuden siivet ovat myös tosiaan muoviset, laadusta en osaa sanoa onko paremmat kuin vanhat, mutta ainakin on uusi. täytyy nyt seurailla toimiiko kone normaalisti...
                            E39 1999 520i

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              #44
                              Onkos tuo vesipumppu yleensä varoittanut mitenkään ennen hajoamista? Pitänyt ääntä, tuntunut löysää tai vuotanut nestettä? Mikäs siinä pumpussa sitten menee rikki? Omalla kanssa yli 180 tkm ajettu eikä ainakaan tietoa pumpun vaihdosta. Pitäis varmaan harkita vaihtoa. Onko kellään kokemuksia KL varaosien myymistä pumpuista? Paljonkohan Laakkosella mahtaa maksaa alkuperäinen? Onko miten isotöinen vaihtaa M50 koneessa?
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • mikim
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2004
                                • 79

                                #45
                                pientä kitinää piti ennen hajoamista, ei mitenkään kovin merkittävää mutta kumminkin...ei siittä yli 40e kannata maksaa, jotkut paikat saattaa enempi pyytää, mutta tinkimään vaan rohkeesti niin lähtee hinnasta euroja pois..
                                E39 1999 520i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎