Originally posted by Jopi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36:n Kylmää kyytiä!
Collapse
X
-
Last edited by Heguli 31; 08-02-2005, 02:00.
-
-
Originally posted by bystisPakko nyt taas kerran mainita tuo raitisilmasuodatin. Vaikutti yllättävän paljon lämpötilaankin kun oli tukkeessa ja ilma ei kiertänyt! Mutta kyllä silloin ikkunatkin olivat huurussa. Suosittelen kuitenkin tarkastamaan.
Tuolla vielä ohjeet raitisilmasuodattimen vaihtoon mikäli tarvetta--->
http://www.logun.org/microfilter.htm
Itelle vaihdoin just viime viikolla. Ei paha homma ollenkaan. Ja näin talvella passaa ajella vähän aikaa vaikka ilman paneeliakin ellei uutta oo heti saatavilla, kun ei nuo kaiken maailman siitepölyt ym. juuri lentele... Ja tämän homman saa tehtyä ristipäämeisselin kera vänkärinpenkiltä päin vaikka pakkasessa...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Eli miksi vaihtaisit termaria,kun moottorin lämmöt vaikuttaa olevan ok.Syytä "huonoon lämmityslaitteeseen" voikin etsiä sitten kennon vedenkierrosta:esim.kenno tukkeessa,säätöventtiilit jumissa yms.Joillakin lämppärin veden kierto toimii vasta kun sinne on asennettu lisäpumppu (E36:ssa).Tämä pumppu lisää nesteen kiertoa lämmityslaitteen kennossa.Mutta kuten kirjoitin,joillakin pumppu on,joillakin taas ei,vaikka kyseessä olisikin tuontiauto.Tuo termostaatin vaihto tuntuisi hölmöltä,kun lämmöt kerran on mittarin mukaan ok.Lämpeneekö kennolle menevät meno/paluu letkut molemmat kunnolla?Jos ei,niin ei siellä nestekkään varmaan kierrä.Last edited by Jopi; 08-02-2005, 22:33.Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
e39 M5
Comment
-
-
Originally posted by GonzalezVanha pirssi oli 325i mallia -91, ja ei siellä ollut kyllä raitisilmasuotimesta tietoakaan. Kaikki oravaa pienemmät siitepölyt ja koivunlehdet lensi naamalle kun käänsi nopeuden kaakkoon... Tosin ilmastoidussa mallissa tällainen pitäisi löytyä. ---> Olikos Jopin pirssissä ilmastointia, ja tuleeko sieltä räppänöistä ilmaa sisään???
Tuolla vielä ohjeet raitisilmasuodattimen vaihtoon mikäli tarvetta--->
http://www.logun.org/microfilter.htm
Itelle vaihdoin just viime viikolla. Ei paha homma ollenkaan. Ja näin talvella passaa ajella vähän aikaa vaikka ilman paneeliakin ellei uutta oo heti saatavilla, kun ei nuo kaiken maailman siitepölyt ym. juuri lentele... Ja tämän homman saa tehtyä ristipäämeisselin kera vänkärinpenkiltä päin vaikka pakkasessa...Last edited by Jopi; 08-02-2005, 22:41.Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
e39 M5
Comment
-
-
Originally posted by JopiTuota pumppuahan tuossa jo aikasemmin suunnittelin ja taian sen sinne laittaakin kun semmonen sattu tuolta kellareiden komeroista löytymään.
Comment
-
-
Mulla oli vähän aikaan sitten simmoinen tilanne että moottorin lämmöt kyllä nousi oikeaan lukemaan mutta lämmintä ei puhaltanut. (Oli juuri vaihtanut termostaatin). Vian sain korjattua kun ilmasin jäähdytinjärjestelmän. Tämä ei kyllä tässä tapauksessa taida paljoa auttaa?Ajossa: Lada 1200L -89, Solifer 3speed ,
Ex:e36 325iA coupe, e30 325i 2d, e36 Taxi M3 3.2 -97, e36 318is coupe -93, e34 530i -93, e36 328ia touring m-tech -96 , e46 330d m-sport touring -04, e36 328i m-tech cabrio-96, e93 M3 Cabrio -08
-Salo Connection-
Comment
-
-
Originally posted by JopiTarkoitatko tuolla lämmönsäätimella siis tuota keskikonsolista löytyvää nupikkaa vai jotai osaa nesteen kierrosta joka saattas olla väärässä asetuksessa yms... tuli vaan mieleen että eipä oo hirveesti kerenny ruuvaileen tuota nupikkaa koska auton oon vasta hankinu. Eli saattaa olla että sen pyörittely ei vaikuta ilman lämpötilaan ollenkaan koska se ei toimi! Äääh... lähetäänpä kokeileen.
Ilmaaminenhan pitäisi aina suorittaa "lämmöt täysillä".
Ilmausongelmastahan tässä ei kai ole kyse,koska lämmmöt ei seilaa.Vaan jos joudut nesteiden kanssa puljaamaan osia irroittaessasi tai asentaessasi.
Tulikohan yhtään selkeämmäksi tuolla sepustusella...
Comment
-
-
Joo kannattaa tarkistaa se solenoidi, esim, että vetääkö se, sen naksuminen kuuluu, kun kääntää lämmönsäädintä 0 asentoon ja siitä ylös edes takas.
Siitä, että onko keulapahvi vanha juttu on turha puhua, autoja ei ole rakennettu ajamaan missään -20 asteessa, nyt on lauhaa, mutta kunnon pakkaskaudella ei keulapahvia voita mikään, keulaviima on aika murhaava konehuoneelle, huohotin voi jäätyä yms.
kone lämpenee paljon nopeammin ja tulee lämmintä sisällekkin paremmin kun keula on tukossa. lämpenee nopeammin, kuluu vähemmän, öljyistä lähtee vesi höyryt pois.
JakeT
Comment
-
-
Pitäis olla sellaiset säleiköt syylärin edessä kuin uaz:issa, vetää vaan vivusta niin säleiköt päälle/pois. Tämä systeemi on varmasti käytännöllinen siperiassa.
No mutta itse asiaan, samaa ongelmaa kuin jopilla. Taitaa tarttua nuo viat kun lähellä asutaan. Kylmällä ilmalla -20 astetta ei tahdo tulla kovin lämmintä. (takana ikkunat kuurassa) Vaihdoin tänään termostaatin 88 °C entinen oli 87 °C, seuraava "lämpimämpi" termostaatti olisi ollut jotain reilusti yli 90 °C (oliko 96 °C) niin ajattelin että tuleekohan kesällä sitten ongelmia tuon kanssa joten päädyin 88 °C. Ilmasin järjestelmän ja lisäisilin nestettä niin että täynnä on. Puhallin koneisto on uusittu reilu vuosi sitten, eli tässä pitäisi potkua riittää.
Vaihtoehtoiksi taitaa jäädä kierrätyspumppu tai sitten magneettiventtiilin jumiutuminen? Ilmastointia ei ole. Lämmöt näyttää kokoajan pystysuoraa kun auto on lämmennyt.
Kyllä kait -20 °C vielä pitäisi ikkunat sulana pysyä jos kaikki toimii.
Pitää huomena tarkistaa nuo magneettiventtiilit, vesipumppua en ala mielellään heti purkamaan ja jos vika ei olekaan siellä.Last edited by Pazi; 01-03-2005, 23:59.- Spiderbait -
Comment
-
-
kun tämä pakkanen nousi, niin heitin viimetalven mukaisesti ton e36:sen munuais maskin tukkoon. toi 318i ei hengitä keulasta mistään muualta kuin maskin läpi. Leikkasin mustasta muovitetusta pahvista levyt ja laitoin ulkopuolelle kiinni, sisäpuolelle ei ihan hevillä pääse.
Kuten viimetalvena, lämpenee älyttömän hyvin. Yleensä ilman maskin tukkimista ei nouse kuin juuri sinisen ylle pakkasella, nyt menee kesäasentoon, eli puolenvälin yli viisarinverran. ja lämmintä tulee. Ajelin viimetalvena tällä systeemillä aika lämpimässäkin, eikä haittaa, vaikka konehuone on aika tukossa, flekti alkaa pyörimään siellä ja kierrättämään ilmaa syylärin läpi tarvittaessa. Jos taas tukkii syylärin, niin silloin tätä varmuutta ei ole.
JakeT.
Comment
-
Comment