Originally posted by bmwjack
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36:n Kylmää kyytiä!
Collapse
X
-
Hain Saksasta auton 318i Lokakuussa 2002 varusteena automaatti-ilmastointi.
Auto lämpiää normaaliin lämpötilaan vielä -35 asteen pakkasessa.
Termostaattia ei ole vaihdettu eikä siinä ole kiertovesipumppua.
Lämpöä riittää, lasit pysyvät auki kun vain osaa säätää ilman kierron oikein.
Tehtaan ohjeen mukaan jos lasit huurtuu niin otetaan kiertoilma pois käytöstä.
Näillä pakkasilla (-25 astetta) olen kokeillut +25 asteen lämpötilaa sisälle ja kyllä se tulee.
Comment
-
-
Originally posted by JopiTommonen -91 325 tuli hankittua. Saksasta tuotu 3kk sitte. Ongelmana se että auto ei lämpeä sisältä. Etupenkillä just just pärjää mutta takana meinaa jäätyä. On kokeiltu ensiapuna pahvia keulalla ym. Oisko ongelmana liian kylmä termostaatti vai pitäskö kiertovesipumppua lämppärille ruveta väsään paikollee. 92C termari tuli jo hankittua. Samalla vois kai kysyä että löytyykö se termostaatti sieltä syylarin paluuletkun päästä koneesta jonkun kannen alta vai? Entäs sitten tarviiko tuota järjestelmää ilmata muualta kuin siitä paisuntasäiliön viereisestä ruuvista?
Lämpöä riittää sisälle vaikka 30 asteen pakkasissa ja säädintä ei tarvitse liikuttaa siitä 20-22 asteesta ja vesiventtiilitkin alkoivat toimia kunnolla eli alussa hieman oudolta kuullostava venttiilien ääni lauhalla kelillä kuuluu sisällekin asti jos kuuntelee tarkasti....
Comment
-
-
Originally posted by heijajuHain Saksasta auton 318i Lokakuussa 2002 varusteena automaatti-ilmastointi.
Auto lämpiää normaaliin lämpötilaan vielä -35 asteen pakkasessa.
Termostaattia ei ole vaihdettu eikä siinä ole kiertovesipumppua.
Lämpöä riittää, lasit pysyvät auki kun vain osaa säätää ilman kierron oikein.
Tehtaan ohjeen mukaan jos lasit huurtuu niin otetaan kiertoilma pois käytöstä.
Näillä pakkasilla (-25 astetta) olen kokeillut +25 asteen lämpötilaa sisälle ja kyllä se tulee.
Comment
-
-
Originally posted by tertsunenTulipa tuosta suunnitteluvirheestä mieleen.
Samantapainen ongelma oli myös Hondassa.
Enoni osti 80/90-luvun taitteessa Honda civicin ja autossa eivät lämmöt noussee edes uutena sinne minne piti.
Vika oli kuuleman mukaan tehty jo moottorin suunnittelussa, vesikanavat väärän kokoiset.
Toista Hondaa ei jostain syystä enää tullut...
"Normaaleilla" kierroksilla ei sitten meinaakaan lämmetä.Now: 525xd -09
Ex: 330d -07
Ex: 328i -96
Comment
-
-
Originally posted by GonzalezTuolla vielä ohjeet raitisilmasuodattimen vaihtoon mikäli tarvetta--->
http://www.logun.org/microfilter.htmLast edited by DaMonsta; 09-02-2006, 09:24.Käyttöautona -91 E36 316i
Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid
Comment
-
-
onhan se pakko myontää että bemari ei ole niitä parhaimpia pakkas autoja. kaikki edelliset on ollu pirun kylmiä, mutta nykyinen e34 lämpeää äkkiä ja lämpimäksi sekin oli ennen kylmä, mutta syylärin, termostaatin ja kansipahvin vaihto muutivat auton täysin (lämpimien maiden markkinoille tarkoitettujen autojen kansipahvissa on isommat neste reijät joten neste kiertää koneessa nopeammin eikä ehdi lämmetä kunnolla.)eli nesteen kierto pitää olla se minkälaiseksi se on suunniteltu.
Comment
-
-
En vihtiny alottaa uutta topikkia..
Eli tuosta e 36sen 316sen vesi venttiilistä. Eli sen pitäis olla auki kun lämpötilan säätimen panee punaselle? Eli sinne ei sillon sais tulla sähköö? Itselläni tulee sähkö koko ajan kyseiseen liittimeen sama missä asennossa on lämmmön säätö vipstaaki, otin liittimen irti ja venttiili aukes, mutta hytissä on yhtä lämmin vaikka se venttiili ois kiinni tai auki? Tämä ei varmaan ei ole normaalia? Koneen lämmöt puolessa välissä sama kuinka paljo pakkasta, ja lämpiää nopeesti.
Että onko mulla se venttiilin ohjaus piiri jotenkin viallinen ku sinne tulee se sähkö koko ajan? Jos sähkö tulee niin venttiili menee kiinni, otin letkut irti varmistaakseni asian. ja näin se oli. Venttiili ei valskaa läpi jos suulla puhaltaa sinne ilmaa, ja ei nestekkään tule läpi. jos vena kii?
Elis tossa mietin jos ottas koko venttiin pois ja panis kiertovesipumpun tilalle, niin siis sillonko pitäs tulla hyttiin enemmän lämpöö? Ei auto onnex mikään jää kaappi ole, mut ei mikään saunakaan, mutta pikkusen sais olla lämpimämpi kovilla pakkasilla..ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria!Ja kyllä helpottaa.
Comment
-
-
Kenelläkään mitään hajua missäpäin ilmastoidun compactin raitisilmafiltteri sijaitsee? Kone lämpenee hetkessä sinne hiukan yli 90 kympin, mutta lämpöä ei kabiiniin aivan liikaa tule. Ajankanssa sitä sitten kyllä riittää. Toinen ongelma on myös se, että puhallinta joutuu huudattamaan kolmosasennossa heti jos pakkasta on yli 10 astetta. Itse veikkaisin siis tuota filtteriä.E46 320i Touring -02
Ex: E36 323ti M-Tech -98
Comment
-
-
Mä ostin tuossa e36 316 1,6i -91:sen ja oon nyt jonku aikaa sillä ajellu. Käytännössä aina kun ajaa niin moottorinlämmöt on sinisen ja ekan viivan välillä (yleensä lähempänä ekaa viivaa tai viivalla) (toka viiva on siis puoliväli). Autossa ei ole ilmastointia ja on suomiauto. Lämppäristä tulee klassinen "lehmän henkäys" mutta takin saa ottaa n. 70km matkan jälkeen jo pois vaikka olis kunnon pakkanenkin.
Olen ajatellut vaihtaa termarin ja raitisilmasuodattimen, mutta luulen että ne ei vaikuta noin paljoa moottorin lämpötilaan.
Niin ja kun auto oli lämmitetyssä hallissa n. tunnin ja sitten kävi tyhjäkäyntiä siellä n. 5-10 min niin silloin moottorilämmöt nous normaaliin mutta kun lähti ajamaan ulos niin heti tippu tuohon kuvailemaani.
Apu siis olis tarpeen ettei ajele turhan paljon liian viileellä koneella... jottei mitään mee rikki...Käyttöautona -91 E36 316i
Kesäautona Pontiac Trans Am GTA -88, 305cid
Comment
-
-
Itellä kyllä auto lämpiää, mutta vetää helposti takalasit ja takaikkunan huuruun. Ilmastointia ei ole, että onkohan autossa tuota raitisilmasuodatinta ja missähän se sijaitsee? Ajattelin, että jos sen vaihto auttaisi. Nyt pitää pitää puhallus kakkosella jos autossa on enemmän kuin yksi ihminen.
Auto siis E36 325i -92
Comment
-
-
lainataan nyt sitten vielä tätä topikkia...
autona e36 325 coupe vm -93. ongelmana on että lämmöt ei nouse kuin sinisenalueen ylärajalle. myöskään sisälle ei tule lämmintä ilmaa. välillä tulee ainoastaan tuulilasille "lehmänhenkäys".
voiko vika olla termostaatissa? vai missä?
apua kaivataan...-Turku Connection-
sigpic
Comment
-
-
e36 termostaatti
Varmaankin vikaa termostaatissa, toimivalla termostaatilla pitäisi nousta lämpömittari aina keskiasentoon, toi vaikuttais nyt siltä että termari on jumiutunut auki. Itellä oli 80C termostaatti ennen ja kun tuli kunnon pakkaset niin huomasi hyvin kun sisälle ei tullut lämpöä... Silti oli mittarin viisari täysin pystysuorassa. Tilalle vaihdettiin 92C termostaatti ja heti oli eroa kuin yöllä ja päivällä, hyttiinkin alkoi tulemaan jopa lämmintä ilmaa. Mittari näyttää silti täysin samaa lukemaa, eli viisari ihan keskellä... Se mittari on suunniteltu siten että jos termostaatti on toimiva, oli sitten 80 tai 92 asteinen tai jotain siltä väliltä niin aina olisi samassa asennossa. Se 12C muutos tossa termostaatissa kyllä vaikuttaa sisäilman lämpeemiseen jo aika reilusti!
Comment
-
Comment