Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 1992 Vetoakselin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smashingvoltage
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 6
    • Finland

    E36 1992 Vetoakselin vaihto?

    Hei!

    Olen huomenna vaihtamassa autooni vetoakselia, kuinka vaikee tuollainen on vaihtaa ja miten kauan siihen kannattaa varata aikaa? onnistuuko hallitunkilla parkkipaikalla vaihto? Jos teillä saattais olla kokemusta niin voisitteko laittaa vähä vinkkejä/ohjeita vetoakselin vaihtoon. Kyseessä siis Vasen puoli. T: avuton 4vk bemarin omistaja
    e36 320i 1992
  • Jylyppy
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2010
    • 487
    • kuusamo

    #2
    Pakoputken takaosa irti tai sit löysätä kiinnikkeistä sen verta et saat painettua sitä alas päin. Kallistuksenvakaaja irti korikiinnikkeistä. Sisäpään pultit luonnollisesti auki ja napamutteri. Tekee kait sen kentälläkin. Kaikkihan on vaa itsestä kiinni.

    Aikaa kannattaa varata nyt alkuunsa yhestä kolmeen tuntiin, joka tuon ikäsen auton kans riippuu siitä ja tästä..
    Honda accord 2.4 -08
    Suzuki gsx-r 1000 -03

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 889
      • Iisalmi

      #3
      Napamutteri kannattaa aukaista ihan ensimmäisenä. 30mm 12-kulmaisen hylsyn tarvitset. Sisäpään pultit ovat E14 kannalla. Kannattaa varata kunnon leka ja järeä ulosvetäjä jos vetari on tarttunut tiukkaan ajan saatossa.
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11186
        • Oulu

        #4
        Mikä on muuten syy, että pitää vetarit vaihtaa? Ei yleensä nimittäin ihan ensimmäisenä hajoo ne.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16520
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by Smashingvoltage View Post
          onnistuuko hallitunkilla parkkipaikalla vaihto?
          Kyllä mutta onko sulla pukit myös ?

          Comment

          • 1349
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2006
            • 231
            • Turku

            #6
            Itse vaihdoin pari kuukautta sitten kaverin kanssa tallissa ja nosturilla. Ilman lämmitystä ei liikahtanutkaan. Kaveri töissä autokorjaamossa ja aikaa meillä meni varmaan 4 tuntia...

            Eli saattaapi olla helvetin tiukassa. En edes yrittäisi parkkipaikalla jos toinen pitäisi vaihtaa.
            E91 335i -07
            F20 118i -15

            Comment

            • Rhodry
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 3287
              • Siuntio

              #7
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Mikä on muuten syy, että pitää vetarit vaihtaa? Ei yleensä nimittäin ihan ensimmäisenä hajoo ne.
              Poltti vähän kumia niin meni vetari poikki
              BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
              Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
              E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

              Comment

              • Smashingvoltage
                Newbiemmer
                • Apr 2014
                • 6
                • Finland

                #8
                Vetari saatiin vaihdettua kaverini kanssa, aikaa meni se about 4h uuen vetarin laitto oli vaikeempaa kun vanhan poisottaminen auto toimii ja liikkuu taas
                e36 320i 1992

                Comment

                • tinke90
                  Newbiemmer
                  • Mar 2015
                  • 1
                  • finland

                  #9
                  Originally posted by Jylyppy View Post
                  Pakoputken takaosa irti tai sit löysätä kiinnikkeistä sen verta et saat painettua sitä alas päin. Kallistuksenvakaaja irti korikiinnikkeistä. Sisäpään pultit luonnollisesti auki ja napamutteri. Tekee kait sen kentälläkin. Kaikkihan on vaa itsestä kiinni.

                  Aikaa kannattaa varata nyt alkuunsa yhestä kolmeen tuntiin, joka tuon ikäsen auton kans riippuu siitä ja tästä..

                  lisäämpä tähän viellä jos täytyy ulompi nivel vaihtaa samalla niin nivel täytyy purkaa osiin siten että kuulat jää suurinpiirtee käteen, lähtee irti kääntämällä jyrkkään ysikympin kulmaan, vetoakselin päässä sokka, joka irti ja jonka jälkeen saa itse sisälmykset irti, kasaaminen olikin vähän mielenkiintosempi, kehään pallot takasi nostaa kehä ylös asentoon kiilata pallot kolmeen kahden ryhmään sillä oikein asennuksella on merkitystä, jos pallot asentaessa on väärässä asennossa ei vetonivel käänny mihinkään suuntaan ja purkaminen on yhtä terävää piikkiä lihassa.....

                  Comment

                  • ot8
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 81
                    • Lahti

                    #10
                    Offtopicia vielä edelliseen viestiin liittyen: Sitä ulompaa niveltähän ei ole tarkoitettukaan vaihdettavaksi, ulomman suojakumin vaihtokin kuuluisi tehdä sisäpään kautta. Joululomalla jokunen hetki frendien kanssa tuskailtiin sen ulomman nivelen kanssa kun pistettiin se atomeiks suojakumia vaihtaessa...siinä vaiheessa kun ei voinu enää perääntyä, niin tajuttiin kattoa netistä miten homma olis pitäny tehdä.
                    F31 320iX Schwarz II
                    E39 530iA Cosmosschwarz metallic
                    E36 328i Moreagrün metallic

                    Entiset:
                    E36 316i Alpinweiss II
                    E36 323ti Titansilber metallic

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎