Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viisaat tietäjät huomio! Veivin valinta ongelma S50b30us mäntä m50b25 koneeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Irl-Racing
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1755
    • Naantali

    Viisaat tietäjät huomio! Veivin valinta ongelma S50b30us mäntä m50b25 koneeseen

    Eli homma on tämä . mulla on männät mitkä on tehty s50b30US koneeseen

    Männillä on 9.0 rutut tuossa koneessa.
    Mitä internettiä selailin niin 86 on poraus , isku 86 ja veivi 135. Veivisuhde on 1,57

    M50b25 on 84 , 75 , 135 ja veivi suhde on 1,8

    Oonko laskenut oikein että jos mulla on 75 iskuinen kampura ero siis 11mm niin tarvitsisin 146mm veivin että mäntä tulisi samaan kohtaan ja olisi sama puristus

    Eli 86 , 75 , 135 ja veivisuhde olisi 1,94

    katoin jotain jenkki koneen laskenta juttuja niin pitkällä veivillä veivisuhde olisi ihanteelinen 1,8-2,0 ja taas lyhyellä 1,4-1,6.

    2,8l kampiakselilla pääsisi 1,66 veivisuhteeseen
    Autot
    Bmw I8
    Mini cooper S

    Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

    IG: Irl_Customs
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #2
    Iskunpituuden muutoksesta puolet menee alas ja puolet ylöspäin. Eli jos haluat männän samaan kohtaan niin 11mm iskunpituusvähennyksen kompensoimiseksi tarvitset 140,5mm veivit.

    Comment

    • Irl-Racing
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1755
      • Naantali

      #3
      Originally posted by naukkis View Post
      Iskunpituuden muutoksesta puolet menee alas ja puolet ylöspäin. Eli jos haluat männän samaan kohtaan niin 11mm iskunpituusvähennyksen kompensoimiseksi tarvitset 140,5mm veivit.
      Okei eli sen verta meni metsään . miten mahtaa 0,5mm lasku tuoda puristukseen muutosta?
      Autot
      Bmw I8
      Mini cooper S

      Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

      IG: Irl_Customs

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Jipsu View Post
        Okei eli sen verta meni metsään . miten mahtaa 0,5mm lasku tuoda puristukseen muutosta?
        Tulisko siitä 3 kuutiosenttiä suuremmat palotilat, siitähän sen laskee. 440 cc pytyn ja 11:1 rutistuksin alunperin olevaan tulisi uudeksi puristussuhteeksi 10,36:1.

        Comment

        • Irl-Racing
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1755
          • Naantali

          #5
          Originally posted by naukkis View Post
          Tulisko siitä 3 kuutiosenttiä suuremmat palotilat, siitähän sen laskee. 440 cc pytyn ja 11:1 rutistuksin alunperin olevaan tulisi uudeksi puristussuhteeksi 10,36:1.
          Mutta tuo je mäntällä tulee S50b30Us koneessa 9.0 rutut eli jos tuolla kaaviolla menisi niin sitten 8,3 kintaalle?
          Autot
          Bmw I8
          Mini cooper S

          Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

          IG: Irl_Customs

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Jipsu View Post
            Mutta tuo je mäntällä tulee S50b30Us koneessa 9.0 rutut eli jos tuolla kaaviolla menisi niin sitten 8,3 kintaalle?
            Niin siis jos siinä samassa koneessa mäntä jäisi puoli milliä alemmas.

            3-litran koneessa 9:1 puristuksilla on noin 62cc palotilat. Jos pidät puristuskorkeuden ja kannen samana ja tiputat kampuran 75mm iskunpituudelle = 435cc pyttytilavuus ja männät jää vielä puoli milliä alemmas(=3cc) niin puristussuhteeksi tulee (435+65)/65 ~ 7,7:1

            Comment

            • Irl-Racing
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1755
              • Naantali

              #7
              Originally posted by naukkis View Post
              Niin siis jos siinä samassa koneessa mäntä jäisi puoli milliä alemmas.

              3-litran koneessa 9:1 puristuksilla on noin 62cc palotilat. Jos pidät puristuskorkeuden ja kannen samana ja tiputat kampuran 75mm iskunpituudelle = 435cc pyttytilavuus ja männät jää vielä puoli milliä alemmas(=3cc) niin puristussuhteeksi tulee (435+65)/65 ~ 7,7:1
              pystytkö laskemaan millä kangella pääsis siihen noin 9 pintaan? tosin olen luultavasti myynyt männät mutta mielenkiinosta kysyn .

              Samalla koitan jatkossa käyttää noita vertailu kuvana
              Autot
              Bmw I8
              Mini cooper S

              Ex A90 3.0 GR Supra, F30 330e, e36 widebody 330 turbo, f30 318d, e30 mtech 2 apina b6 turbo.

              IG: Irl_Customs

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Jipsu View Post
                pystytkö laskemaan millä kangella pääsis siihen noin 9 pintaan? tosin olen luultavasti myynyt männät mutta mielenkiinosta kysyn .

                Samalla koitan jatkossa käyttää noita vertailu kuvana
                Joka milli 86mm männällä on tilavuutta noin 6cc.

                Eli noin 142mm veivillä.

                Nuo kannattaa aina laskea kun männän korkeuden muutoksen vaikutus puristussuhteeseen on laskettavissa tosi helposti.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎