Originally posted by Axe27
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 sedan vastaan coupe (paino etc)
Collapse
X
-
Originally posted by Axe27 View PostNo jos rajua vehjettä meinaat tehdä niin aika pieniin asioihin takerrut...
Ostat vaan sen korin ja kaikki irti siitä, puhallus, vahvistushitsaus jne. Veikkaan että sen jälkeen ei paljon lampun mitat kiinnosta ;-)
Comment
-
-
Originally posted by IKa View PostJuuri näin. Siinä vaiheessa kun kori on korkeapainepesty, saumat on vahvikehitsattu, kopan sisällä on 30-40 metriä cromo-putkea, ikkunat ovat polycarbonaattia jne. niin sillä ei ole enää mitään merkitystä, onko peli rakennettu sedan vai coupe koppaan.
jos se 100kg coupessa sijaitsee jossain tietyssä kohtaa korin peltiä niin voisin vaikka laikata pois (jos vaikka ei enää olisi mitään merkitystä ,kun olisi putkea muutenkin kabiini viidakolla..) niin silloin ei olisi mitään merkitystä kumman valitsee, koska loppu tulokset painaisi yhtä paljon.....mutta tarvitsisi olla se tieto...mistä tuo 100kg johtuu....mitä ei tunnu olevan...
Comment
-
-
Originally posted by gerhard View PostEdelleenkin menee pointti ohi! minne se coupen 100kg katoaa siitä korista jos ideana on että mollemmille tehtäisiin samat modit????
jos se 100kg coupessa sijaitsee jossain tietyssä kohtaa korin peltiä niin voisin vaikka laikata pois (jos vaikka ei enää olisi mitään merkitystä ,kun olisi putkea muutenkin kabiini viidakolla..) niin silloin ei olisi mitään merkitystä kumman valitsee, koska loppu tulokset painaisi yhtä paljon.....mutta tarvitsisi olla se tieto...mistä tuo 100kg johtuu....mitä ei tunnu olevan...
Ja jos nyt pitäis alkaa tekemään peliä niin kyl se olis e46 coupe !
Meinaan tällaiselle joka ekaa kertaa kilpuria rakentaa niin on siinä aika savotta, mutta tänä kesänä vielä ajetaan radalla :-)
Comment
-
-
Originally posted by Axe27 View PostMä en usko tuota 100kg sitten millään. Voihan joku interwebbisivu väittää näin mut oikeesti ei varmasti ole. Kilpuri kun tehdään molemmista niin ei varmasti montaa kiloa heittoa ole. Ilmastointi / lämmityslaitekin painaa ihan hitosti verrattuna missä ei ole.
enkä edelleenkään ymmärrä miksi vertailet ilmastointi laiteetonta ja laitteellista auto? ellei coupessa ole juuri 100kg painavampi laite kuin sedanissa
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostSanoo mies joka sheivaa hinauslenkit painonsäästön vuoksi
Semi-OT, minäkin ottaisin mielelläni lähtökohdaksi viimeisen linjalta rullanneen E30 2d korin jos olisin nyt aloittamassa. Toki siinä tulee lakiteknisiä rajotteita mutta ajoneuvotekniikan näkökulmasta sellanen olisi ihan OK. Vaikka vähä painaakin enemmän mukamas. Tekniikkavalinta, alusta ja se montako tonnia on budjettia hiilikuituosiin ratkaisee enemmän kuin korin paino. -myös tämän rajun E36 drifterin tapauksessa.
Takasin aiheeseen, melko paljon kysymyksiä vaikka koko autoa ei ole vielä hankittuna topikin aloittajalla. BMWfansista löytyy osien painot, usein hyvinkin paikkansapitävät sellaiset.
Jarno2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by gerhard View PostNiin uskomattomalta se juuri minustakin kuulosti, jonka takia täällä kyselemässä ollaankin... oletin vain että joku olisi heti vastannut vaikkapa tähän tyyliin: katos ku coupessa on 5paksummat ja painaevemmat ääni eristeet kuin sedanissa niin sitää johtuu...tai vaikka että coupen koko kori pelti on tehty 1mm paksummasta kuin sedanin , jolla saavutettu 200% jäykempi rakenne.. ymmärsit varmaan että sillä tiedolla on nyt merkitystä...
enkä edelleenkään ymmärrä miksi vertailet ilmastointi laiteetonta ja laitteellista auto? ellei coupessa ole juuri 100kg painavampi laite kuin sedanissa
Oletko ajatellut että täysi johtosarjakin painaa hartiamittarilla vähintään 20-30kg ??? Alkupään sedan perusjohdoilla,,coupe täysillä johdoilla. En ole mitannut sitäkään oikealla vakaalla mutta pirusti painaa kaikki comfort ym. Systeemit.
Palataan asialle kun hommaat aihion niin voin ehkä vinkkejä antaa...
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Postmelko paljon kysymyksiä vaikka koko autoa ei ole vielä hankittuna topikin aloittajalla. Jarno
edellinen projekti painoi varmaan 3tonnia, nykyiseen 70luvun koriin erillis jousituksen sovitteluun kuluneet tunnit tuntuu hukkaan heitetyiltä...
Comment
-
-
Originally posted by Axe27 View PostNo en jaksa väitellä koska en sitten tiedä mitään asiasta.
Oletko ajatellut että täysi johtosarjakin painaa hartiamittarilla vähintään 20-30kg ??? Alkupään sedan perusjohdoilla,,coupe täysillä johdoilla. En ole mitannut sitäkään oikealla vakaalla mutta pirusti painaa kaikki comfort ym. Systeemit
mutta kun tuntuu että turhaan menee puurot ja vellit sekaviksi jälleen kun vertaillaan comfort ja karvalakki tason sähköjen painoa...
kun tuo ~100kg erotus oli käsittääkseni saman tason autojen kesken, vai enkö vain tunne jotain bmw:n merkintä tapaa varustetasojen ilmoittamisessa:think?
Comment
-
-
Eräs huomion aihe on myös se että vanhemmissa (6/92 -> 1/91) on etuakseliston vakaajatanko erillainen. Saattaa joutua modaamaan jos haluaa korkeussäädettävän alustan pultata kiinni. Uudempiin meneekin sitten ihan bolt on. Kyllähän se menee vanhempaankin mutta joutuu vähän uusia osia hommaamaan ja hitsailemaan vähän ylimääräistä. :think
Sähkö osiahan noissa on ihan pirusti kun kaikkea löytyy valmiiksi piuhoitettuna piilosta. Eli jos karsii pelkästään sähköistä jo suurimman osan ja ei niin hyödyllisen pois niin taas kevenee vähäsen. Tosin,aikamoinen savotta.
Jos sähkökaaviot pysyy kädessä ( ei tosin pakko ) ja hommassa ei ole kiire niin kunnolla koppa tyhjäksi ja alat rakentamaan sisustaa uusilla hiluilla kasaan. Orginaali penkit ovat myös suhteellisen... Painavia.
Comment
-
-
Originally posted by Boomster View Post. Eli jos karsii pelkästään sähköistä jo suurimman osan ja ei niin hyödyllisen pois niin taas kevenee vähäsen. Tosin,aikamoinen savotta.
Jos sähkökaaviot pysyy kädessä ( ei tosin pakko ) ja hommassa ei ole kiire niin kunnolla koppa tyhjäksi ja alat rakentamaan sisustaa uusilla hiluilla kasaan.
ainakin mottorin sähköjen osalta osoittautunut toimivaksi systeemiksi...
Comment
-
-
Eiköhän lopputulos olisi ihan sama kuin siviiliautojen välillä, jos molemmista malleista olisi samanlainen tekniikka jä varusteet.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
Comment