Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 tyhjäkäynti soutaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    e36 325 tyhjäkäynti soutaa?

    Tässä pe/la aikana tuli ajettua n. 1000km autolla, ja tossa eilen sit kaupungissa kun tulin kotiin niin ihmettelin kun kierrokset putosivat eka 1100rpm kohille ja siitä kerroksittain siihen 700-800rpm kohalle. Noh siinä sit katoin onko vaijerissa jotain, kun takerteli tollein.

    Noh pumppasin konehuoneesta kaasua ja yhtäkkiä rupes tyhjäkäynti soutamaan. 700-1300rpm about, ja tasasin väliajoin. Mikä ton voi tehdä? Sammutin auton hetkeksi ja heitin lenkin niin vika palasi taas. Noh Pidin vähän kauemmin sammuksissa ja vika hävisi.

    Samaa vikaa tehnyt välillä, kun auton sammuttaa kylmiltään, mutta se loppuu kun kone on vähän aikaa käynnissä.
    ///M3 97-
  • Jopi
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 374
    • Oulu

    #2
    Originally posted by datzka
    Tässä pe/la aikana tuli ajettua n. 1000km autolla, ja tossa eilen sit kaupungissa kun tulin kotiin niin ihmettelin kun kierrokset putosivat eka 1100rpm kohille ja siitä kerroksittain siihen 700-800rpm kohalle. Noh siinä sit katoin onko vaijerissa jotain, kun takerteli tollein.

    Noh pumppasin konehuoneesta kaasua ja yhtäkkiä rupes tyhjäkäynti soutamaan. 700-1300rpm about, ja tasasin väliajoin. Mikä ton voi tehdä? Sammutin auton hetkeksi ja heitin lenkin niin vika palasi taas. Noh Pidin vähän kauemmin sammuksissa ja vika hävisi.

    Samaa vikaa tehnyt välillä, kun auton sammuttaa kylmiltään, mutta se loppuu kun kone on vähän aikaa käynnissä.
    Mulla teki saman yhen kerran. Tais olla pari päivää sitte. Siinä vähän aikaa ihmeteltiin että löytyykö mitään vuotoja sun muuta. Sitten sammutin auton vähäksi aikaa ja uudelleen käyntiin niin se lopetti sen. Ennen tota vikaa tuli pyöriteltyä useampi tunti kaupungilla eli kone oli varmaanki aika lämpimänä...
    Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
    e39 M5

    Comment

    • Mr_J
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 143
      • Jämsä

      #3
      Mulla teki samaa entinen auto ja lopulta lakkasi käymästä tyhjäkäyntiä kokonaan ja sammu risteyksiin... no vika todettiin laakkosella ja happi-anturi oli menny paskaks... maksoi jotain 230e vaihdettuna... :(
      Nyt: 525i -04 EX: 535i -92, 325i -92, 325i -91, 316 -86

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Veikkaampa että alkaa olemaan pikkuhiljaa lambda sökö. Ex 325 teki samaa kun koneen sai täysin lämpöiseksi ja lääkkeenä siihen tepsi uusi Boschin orkkis lambda, pilipaleihin ei kannata sekaantua nimimerkillä sellaisen ostin ensin...

        Onhan näitä tietysti muitakin vaihtoehtoja, mutta tuo on yleisin...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Chucy
          maksoi jotain 230e vaihdettuna
          Hupsis! Ettei vain olisi kl-varaosat/motonet ja lenkkiavain tullut halvemmaksi??
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • datzka
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 778
            • Jyväskylä

            #6
            lambda tohon on vaihdettu vuoden sisään edellisen omistajan toimesta, ja veikkaan et on jotain pilipali luokkaa se osa. Näkeekös ton testerissä onko lambda?
            ///M3 97-

            Comment

            • -kiki-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1160
              • Hämeenkyrö

              #7
              Näkee testerissä....
              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

              Comment

              • Cunttory
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1772
                • Kuopio

                #8
                Lambda se todennäköisesti on,mutta vilkase vielä ruiskusuuttimien jakotukille tuleva letku,et onko pykiny.(löytyy siitä öljynsuodattimen yläpuolelta)
                Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                Comment

                • Simo69
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 119
                  • Joensuu

                  #9
                  Paljon se uus lambda anturi maksaa muuten?!

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Simo69
                    Paljon se uus lambda anturi maksaa muuten?!
                    Muistaakseni bosch (jossa liitin mukana) ~180€
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • Simo69
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 119
                      • Joensuu

                      #11
                      Voi vittu miten kallis on muuten... no huh huh...

                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Cunttory
                        Muistaakseni bosch (jossa liitin mukana) ~180€
                        En tiedä mistä olet tuon tiedon hankkinut/mistä varaosasi hankit, mutta motonetissä boschin lambda valmiilla pistokkeella maksaa 104 euroa!

                        ---> www.motonet.fi
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • Cunttory
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1772
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by Gonzalez
                          En tiedä mistä olet tuon tiedon hankkinut/mistä varaosasi hankit, mutta motonetissä boschin lambda valmiilla pistokkeella maksaa 104 euroa!

                          ---> www.motonet.fi
                          Jostakin jääny mieleen,oisko ollu merkkiliikeestä?!...itse selvisin edellisessä autossa pelkällä kirimisellä,kun gynther ei ollut kirinyt ihan momenttiin
                          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                          Comment

                          • Kurre
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2003
                            • 384
                            • Veteli

                            #14
                            kaveri osti Tomco merkkisen lambdan ja se maksoi 51€.. ainoa vain, että liitin piti ottaa ja tinata siihen vanhasta anturista.
                            Päätös ottaa tämä halvempi "pilipali" anturi tuli siitä, että alk.per. lambda päälle 200€ ja edellinen sellainen kesti varmaan puoli vuotta.
                            Auto kun kuitenkin on sen verran matala, että anturi otti silloin tällöin kosketusta johonkin.. eli tulee melkeempä halvemmaks ostella noita pilipaleja (kärsii vaikka mennä se 4-5 vuodessa niin ei tule kalliimmaksi)
                            Ja kyllä tuo tyhjäkäynti on tuntunut aika hyvin silläkin pysyvän paikoillaan.. ehkä pientä huojuntaa joskus havaittavissa.

                            ps. mutta tarviiko sen auton sitten olla niin matala, että paikat osuu maahan..
                            sigpic
                            Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                            ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                            Comment

                            • jam75
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 654
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by datzka
                              lambda tohon on vaihdettu vuoden sisään edellisen omistajan toimesta, ja veikkaan et on jotain pilipali luokkaa se osa. Näkeekös ton testerissä onko lambda?

                              Kuulutko sinäkin "riskiryhmään"? Lambda pitää kestää pitempään kuin tuo vajaa vuosi, takuuseen vois koittaa jos merkkihuollossa tai jossain muussa huollossa vaihdettu. Siellä on jotain muuta häsmäkkää joka hajottaa tuota lambdaa. Testeri kertoo että onko se viallinen tai sit vain poissa pelistä eli faultilla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎