Ajatuksena olisi laittaa GreenTwister kartiosuodatin ja siitä imuputki puskurin taakse. Onko kellään tietoa mikä on liitoksen halkaisija ilmamassamittarissa mihin suodatin tulee kiinni? Auto on e36 325i vm.-93. Sattuisko jollakin olemaan kuvia miten on itse suorittanut asennuksen? Varmaan jonkinlainen kannatin on tehtävä ilmamassamittarille ja miten putki on saatu kiinnitettyä puskurin taakse? Olen kuullut juttua, että öljytyt suodattimet saattavat rikkoa ilmamassamittarin. Ovatko kuumalanka ja -liuska mittarit yhtä herkkiä? Onko jollakin oikeasti mennyt ilmamassamittari rikki öljytyllä suodattimella? Searchilla löytyikin aika paljon juttua, mutta ihan näihin kysymyksiin ei löytynyt vastausta.
							
						
					E36: Vapaavirtaus suodattimen asennus
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vain tähän pätkään osaan vastata, ja senkin vain teoriassa. Eli nimenomaan kuumalankamittarit on kuulemma herkkiä hajoamaan, öljy ja muu paska ei tee hyvää sille langalle. Eli "oldschool" läppätoiminen ilmamäärämittari on se, joka ei hajoa niin herkästi. Käytännössä en osaa sanoa, kuinka herkästi noi kuumalankavärkit yms hajoaa jos käyttää öjyttyä filtteriä. Kyllähän porukka niitä asentaa, mut eihän sit kannata kaivoonkaan hypätä vaikka muut niin tekis..Originally posted by Juke_Olen kuullut juttua, että öljytyt suodattimet saattavat rikkoa ilmamassamittarin. Ovatko kuumalanka ja -liuska mittarit yhtä herkkiä?  
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Olenko nyt ihan hakoteillä kun käsitykseni on se, että kuumalanka mittari ei ollut 6-syl e36 malleissa kuin jossain 91-92 malleissa ja sen jälkeen tuli joku kuumaliuska tyyppi? Ainakin omassa -93 vanos mallissa se on aivan eri näköinen kun vanhemmissa missä ei ole vanosta. Vanhemmassa siis näkyy ihan lanka ja tässä uudemmassa on sellainen leveämpi liuska. Toimintaperiaate varmasti on ihan sama, mutta onko kestävyydessä eroja?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 mitenkäs noihin diisel mallleihin noita vapaavirtaussuodattimia
 
 esim. e46seen tai muihinki malleihin
 
 ei näytä hirveesti olevan noita myynnissä..lei käykö siihen ihan tavan mikä esim. 320-330 malleihin
 
 ku joillaki on diiselille erikseeen
 
 minä vaan kysyn, ku ei oo tietoa noista dieseleistä vielä paljoo??Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
 Ex. E30 320i 2d GTS -88
 
 
 E46 330Cd (projekti V.2)
 
 
 ----------------------------
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Tarkotatko vapaavirtauspanoksia vai kartiofilttereitä?
 Ainakin M51:n kohdalla panos on melkein 2 kertaa bensakoneen vastaavan kokoinen. Tuohon koneeseen kyllä saa vapaavirtauspanoksia vaikka mistä. Tosin niillä ei saa suhinoita kuulumaan. En usko että muidenkaan koneiden kohdalla bensakoneiden panokset kävisi dieseleihin.
 
 Kartiofiltterin sen sijaan saa aina, ja mukavasti suhisee. M51:ssä liitos oli 70mm, en tiedä sitten onko se sama koko peräti joka bemarissa?BMW F15 X5 M50d -14
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Olisiko tästä kenelläkään lisätietoa?? Olen huomannut nykyisen pirssin (-93 vanos) ja vanhan -91 mallisen välillä saman eron...Originally posted by Juke_Olenko nyt ihan hakoteillä kun käsitykseni on se, että kuumalanka mittari ei ollut 6-syl e36 malleissa kuin jossain 91-92 malleissa ja sen jälkeen tuli joku kuumaliuska tyyppi? Ainakin omassa -93 vanos mallissa se on aivan eri näköinen kun vanhemmissa missä ei ole vanosta. Vanhemmassa siis näkyy ihan lanka ja tässä uudemmassa on sellainen leveämpi liuska. Toimintaperiaate varmasti on ihan sama, mutta onko kestävyydessä eroja?530d GT F07 2010
 325i E30 Cabriolet 1987
 
 Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No jotku ei suosittele twisterin asennusta yurbodieseliin, juurikin sen muovirupelin takia, ongelma poistunee ottamalla rupellin pois...Originally posted by henrimitenkäs noihin diisel mallleihin noita vapaavirtaussuodattimia
 
 esim. e46seen tai muihinki malleihin
 
 ei näytä hirveesti olevan noita myynnissä..lei käykö siihen ihan tavan mikä esim. 320-330 malleihin
 
 ku joillaki on diiselille erikseeen
 
 minä vaan kysyn, ku ei oo tietoa noista dieseleistä vielä paljoo??thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
 Alex von Falkenhausen
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ainakaan uudempiin dieseleihin ei oikeen onnistu tuo kartiomallin asennus, ei ole erikseen sellaista boxia niinkuin bensamalleissa tai vanhenmissa tds:sä. Että paneeleita vissiin myydään mutta taitaa olla aivan turha laittaa ja asennella tuonne muovien uumeniin..
 
 ninimerkillä 320D
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Miksi ei onnistu? M51:ssäkin piti jonkin verran raapia päätään, aluksi näytti pahalta mutta sitten kaikessa yksinkertaisuudessaan asia selvisi niin, että alkuperäiset hilut irti kannen kyljestä, ilmamassamittari(tai mikä muu se sitten voi olla, odottelen innolla vastausta) irti vakiokotelosta ja letkun jatkoksi, siihen päähän kartio kiinni niin just ja just mahtui. Eli se on pystyssä koneen etunurkassa.BMW F15 X5 M50d -14
 Comment
 
							
						
Comment