Iltoja. Nyt tuli eiilen vastaan sellainen ongelma 318i E36 bemarissani, ihan normaalisti ajellessani mittaristosta häipyi kaikki meni kaikki mittarit laski nollaan ja merkkivaloista rupes palamaan kaikki mitä palaa kun auton laittaa käyntiin. huoltotaulukossa rupesi palamaan huoltopykälät, parin sekunnin kuluttua merkki valot palasi normaaliksi ja samoin mittarit toimivat normaalisti, huoltotaulukkokin hävisi samalla viiveellä kuin startatessa. Auto teki samaa eilen kaksi kertaa ja tänään se on tehnyt sitä monta kertaa. Mikä on vikana? Auto kyllä käy ja kulkee normaalisti, bensaviisari on ehkä ainut joka takkuaa nyt välillä, että välillä palaa merkkivalo ja välillä taas ei. bensaa on jonkin verran rajan ylitse...eli ei pitäisi palaa vielä.. Mutta onko kukaan muu kohdannnut tälläistä vikaa? ja mikä ratkaisuksi? mitään vikakoodia huoltoruutu ei valita,eikä mitään sellaista. Auto vaan tekee yhtäkkiä samat jutut kuin käyntiin laittaessa mutta auto pelaa normaalisti...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 mittaristo pätkii
Collapse
X
-
Joo, eli täysin identtiset oireet kuin mulla. Näitä E36:n mittaristo-ongelmia on tänä talvena ollut hämmästyttävän monella. Searchilla löytyy aiheesta montakin threadia, mutta mitään varmaa ratkaisua tuohon ongelmaan ei ole ollut, johtuen mm. siitä, että en itse ole vieläkään (hyvistä neuvoista huolimatta) jaksanut ottaa mittaristoa pois ja tutkia, onko liittimissä, juotoksissa tai jossain muussa kontaktissa jotain vikaa. Välillä nimittäin tulee vähän pitempiä jaksoja, jona aikana mittaristo toimii täysin moitteettomasti. Mutta joltain kontaktihäiriöltähän tuo vaikuttaisi, itseäni tosin hämää se, että mulla ongelmat alkoivat "hifien" asentamisen jälkeen. Mutta ilmeisesti kyse oli vain sattumasta, koska "hifien" irrottaminen ei poistanut ongelmaa.
Mullakin bensamittari sekoilee hieman, eli joskus kun mittaristo "buuttaa", niin bensamittari putoaa hieman (n. 10 litraa) liian alas, mutta seuraavalla mittariston buutilla se on taas oikeassa paikassa. Muutaman kerran mulla on myös trippimittari nollautunut, mutta yleensä sen lukema säilyy eli jatkuva virta ei katkea.
edittiä: Niin, vika voisi varmaan olla myös esim. sulakkeissa, mutta ainakin mulla auton sisälämpötilalla tuntuisi olevan jotain vaikutusta, eli vika löytynee mittaristosta.Last edited by Laud; 04-03-2005, 21:43.E36 320i coupé (M50TU)
-
-
Terve. Eka postaus tänne, vaikka taustalla olenkin väijjynyt jo pitemmän aikaa. Hieno foorumi
Samat oireet täällä. Välillä mittaristo toimii pitkäänkin nätisti, välillä on huono päivä ja pätkii jatkuvasti. Toisinaan mittarit ei osoita mitään elonmerkkejä.
Liittimien 'herkistely' mittariston takaa ei juurikaan tunnu auttavan.
Yhtenä ratkaisuna olin huomaavinani, että auton 'resetointi' ottamalla akku hetkeksi aikaa irti ja käyttämällä piuhat yhdessä herätti pari tuntia kuolleena olleen mittariston (ehkä sattumalta) henkiin. Viittaisikohan tämä ehkä vikaan mittariston elektroniikassa...?E91 318d '08
Ex. is vakiokoupe '94
Comment
-
-
Moisia vikoja on ilmennyt myös mm. volvoissa ja w124 korisesta mersusta seuraavassa korimallissa(oisko se sit c180 tms.) ongelmia. syyksi on paljastunut jos autosta on annettu/otettu virtaa toiseen autoon/toisesta autosta.
saattaahan ongelmat johtua m siitä kun näin pakkasillä lämppäri puhaltaa jatkuvasti kuumaa että mittari lämpenis liikaa tms.
toisaalta lämpeneehän se kesälläkin ku aurinko paistaa kojelautaan, mutta ei jäähdy niin kylmäksi.- Trying is the first step towards Failure -
Comment
-
-
Nostetaas tää ylös kerta on tullu vähän vastaavia juttuja.
Eli kiekka ja nopeus menee nollille sitten syttyy bensa,jarrupala,abs,käsijarru ja huoltovalot syttyy ja parin sekunnin jälkeen kiekka ja nopeus palaa normaaliks ja noi edellä mainitut valot sammuu. Tätä se tekee aina silloin tällöin, välillä kerran tai pari ja välillä ei taas ollenkaan
Mittaristo testin tein ja kaikki näytti normaalilta.
Missä mahtais vika olla tai voiko olla siinä perämurikan anturissa?
Comment
-
-
Hei!
Myös mulla on sama ongelma. Tampereen MetroAutossa tarkistivat johdot ja liitokset mittaristoon, mutta niissä ei ollut mitään vikaa. Kävin kysymässä mielipiteen myös paikallisesta mittarikorjaamosta (http://www.palanto.fi/). Molemmista paikoista ratkaisuksi on sanottu uuden mittariston vaihtaminen (reilut 400e + työt) eli kait se on siihen sitten lähdettävä. Yritän muistaa kertoa sitten täälläkin miten kävi.i3s
ex F20 M140i xDrive
ex E87 130i
ex E87 120d
ex E87 120i
ex E91 330xda Touring M-Sport
ex E46 330xiA Touring M-Sport
ex E36 328i Touring
ex E36 325i Coupe
Comment
-
-
Mulla muuten toimii ihan ok, mut mulla on km lukemat aina puoleksi. Välillä näkyy numerot kokonaisinakin, mutta suurimmaks osaks vaan yläosa numeroista. Onko kellään muulla ollu vamaa ongelmaa? ja siis 316 e36 on kyseessäe30 323i Cabrio
e36 320i Touring -95
Honda CB 600 Hornet -98
ex e39 530da Touring M-Sport -01
ex e36 323i M-Sport -98
ex e36 316i -97
Comment
-
-
Originally posted by |marjoMulla muuten toimii ihan ok, mut mulla on km lukemat aina puoleksi. Välillä näkyy numerot kokonaisinakin, mutta suurimmaks osaks vaan yläosa numeroista. Onko kellään muulla ollu vamaa ongelmaa? ja siis 316 e36 on kyseessäSähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
No niin, laitetaanpas tänne vähän tilannepäivitystä. Eli olen saanut mittariston lähes ehjäksi. Ostin Osasetista muutamalla eurolla Liqui Moly Electronic Spray -tölkin. Otin mittariston pois ja "avasin" sen kahteen osaan (ks. esim tämä). Suihkuttelin tuota spraytä pienistä koloista siihen toiseen osaan, jossa on paljon niitä piirilevyjä ym. komponentteja. Luulin ettei tuo litku pääse niihin kaikkiin nurkkiin kun sitä piirilevyhässäkkää ei saa mitenkään enempää avattua. Annoin sen kuitenkin "muhia" noin vuorokauden, jonka jälkeen laitoin mittariston taas autoon.
Tämän jälkeen mittariston sekoilu väheni huomattavasti! Mutta ei kokonaan. Ehkä pari kertaa kuukaudessa se mittaristo edelleen "buuttaa" itsekseen. Toisaalta tuon "korjaustoimenpiteen" jälkeen on ollut melko suotuisat olosuhteet, eli ei kovin kuuma eikä kovin kylmä. Tällaisella kelillä se ei ole aiemminkaan buuttaillut ihan jatkuvasti, mutta melko usein kuitenkin. Eli kyllä kai sen vian voinee mielestäni paikallistaa sinne mittaristoon, vaikka täälläkin on ollut ainakin yksi tapaus, jossa ko. oireita ei poistanut edes mittariston vaihto.
PS. Mittaristoja saa käytettynä reilusti alle 400 euron, ja vaihto on yleensä helppo. Kilometrien synkronoinnista ei tosin ole varmaa tietoa, ja ehkä myös jotain yhteensopivuusongelmia on, jos mittaristo on eri mallista/moottorista.Last edited by Laud; 30-09-2005, 15:25.E36 320i coupé (M50TU)
Comment
-
-
Hei! Tänään oli auto MetroAutossa uuden mittariston vaihdossa. Asentajan mukaan meni muuten hienosti, mutta uudessa mittaristossa paloi koko ajan ABS-merkkivalo. Kun vaihtoi vanhan mittariston takaisin, niin ABS-merkkivalo ei palanut enää. Nyt tilattiin siis jo toinen uusi mittaristo ja asennusaika sille on ensi keskiviikkona (19.10.). Päivitän tilanteen tänne sen jälkeen.i3s
ex F20 M140i xDrive
ex E87 130i
ex E87 120d
ex E87 120i
ex E91 330xda Touring M-Sport
ex E46 330xiA Touring M-Sport
ex E36 328i Touring
ex E36 325i Coupe
Comment
-
-
Moi! Ei se uusi mittaristo ollutkaan rikki kuten MetroAutossa luulivat. Sitä alkuperäistä mittaristomallia (osanumero 62118361205) ei enää saa ja korvaava mittaristomalli vaatii adapterin toimiakseen. Nyt toisella yrittämällä laittoivat myös adapterin. Nyt toimii ok eikä alkuperäistä ongelmaa ole esiintynyt vaihdon jälkeen.
Mittaristo (AT-INSTRUMENTS COMBINATION UNCODED, osanumero 62108379811), 410 euroa.
Adapteri, (ADAPTER LEAD, osanumero 61128374946), 8 euroa.
Mittariston osa (UNCODED CODING PLUG, osanumero 62118364215), 145 euroa.
Tarvittavat osat näkyvät myös täällä.
Sitten ilmeni ikävä asia mittarilukeman kanssa. Täälläkin on joissakin keskusteluissa kommentoitu, että kun mittaristo vaihdetaan merkkiliikkeessä, niin uudessa mittaristossa kilometrilukema jatkuu siitä mihin oli vanhassa mittaristossa jäänyt. Ei se kuitenkaan mene niin.. uudessa mittaristossa lukema alkaa nollasta eivätkä kuulema pysty muuttamaan sitä.i3s
ex F20 M140i xDrive
ex E87 130i
ex E87 120d
ex E87 120i
ex E91 330xda Touring M-Sport
ex E46 330xiA Touring M-Sport
ex E36 328i Touring
ex E36 325i Coupe
Comment
-
Comment