Onkos kyseisissä vm. 91-94 BMW:ssä jakopää ketjulla vai hihnalla vai riippuukko se vuosimallista. Jos kyseessä on hihna niin mitenkä noissa yleensä hihnat kestää jos vaihtaa hihnan ajallaan? Tulee vaan mieleen 316 E36:n surullisen kuuluisa jakopää joka oli kai hihnalla vuoteen -93 asti.
							
						
					325 E36 jakopää
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kaikki e36 325 on ketjulla riippumatta vuosiluvusta!AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
 
 ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
 e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
 e30 318i -88
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Muistaakseni loppuvuodesta -92...Originally posted by LowFlyerOk. Kysytään nyt tässä samassa topicissa vielä että onko noissa kaikissa 325 E36:ssa vanos-tekniikka ja jos ei niin mistä vuodesta lähtien kone muuttu vanokseksi?
 BMW varaosat, tuning & styling!
  
 E92 335i -06
 ex E46 330Ci -02
 ex E46 328i Coupe -99
 ex E36 325i Coupe -92
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Huomaakos tota nyt käytännössä suuremmin että onko se vanha vai vanos kone ajossa. Eikös niissä kuitenki oo tehoo saman verran, mutta semmosta huhua oon kuullu että vanos olis taloudellisempi. Onko muita suurempia eroja esim kestävyydessä tai kierrosherkkyydessä tms...?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 5nm enemmin vääntöä vanoksellisessa, kai se saattaa hitusen vähemmin kuluttaa, mutta siinä säästetyt rahat menevät huonossa lykyssä sitten vanosremppaan.Originally posted by LowFlyerHuomaakos tota nyt käytännössä suuremmin että onko se vanha vai vanos kone ajossa. Eikös niissä kuitenki oo tehoo saman verran, mutta semmosta huhua oon kuullu että vanos olis taloudellisempi. Onko muita suurempia eroja esim kestävyydessä tai kierrosherkkyydessä tms...?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No jaa, aika tarkka sulla on perstuntuma jos ero on selvä. Itse kävin aikoinani koeajamassa toistakymmentä peliä, osa Vanoksella, osa ilman. Eroja kulkupuolessa oli jonkin verran, mutta ei niin että Vanokselliset olisivat selkeästi olleet keskimäärin pirteämpiä. Isompi vaikutus on moottorin yleiskunnolla. Ja oikeesti jo bensan määrällä tankissa on enemmän merkitystä... Kun myös kulutusero on merkityksetön, niin itse päädyin ostamaan M50 motillisen ilman vanosta - ei tarvi rempata ylimääräisiä, turhan panttina olevia kuluvia osia 200 tkm jälkeen.Originally posted by JanneTOmien kokemusten perusteella sanoisin että VANOS-kone vääntää selvästi pirteämmin ala- ja keskikierrosalueella.e90 330d -05
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kaikki aina puhuu Vanoksen vikaantumisesta ja kalliista korjauksista, mutta kannattaa muistaa myös se, että Vanoksellisissa on muutenkin moottorin ohjaus elektroniikka uudempi. Se mitä EHKÄ joskus menee rahaa Vanoksen huoltoon on säästynyt monin kerroin lambda thermoshokki jutuissa.BMW 530iA Touring -05
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Prommin päivitys tai lastun vaihto maksaa kyllä aika paljon vähemmän kuin Vanoksen palikoiden uusiminen... Sitäpaitsi ainakaan itselläni ei ole palanut vielä yhtään lambdaa vaikka auto kuuluu tuohon thermoshokki-riskiryhmään. Nämä on makuasioita mutta itse ottaisin edelleen mieluummin auton M50 motilla ilman Vanosta, jos ostaisin käytettyä noin parisataatuhatta ajettua peliä.Originally posted by markokKaikki aina puhuu Vanoksen vikaantumisesta ja kalliista korjauksista, mutta kannattaa muistaa myös se, että Vanoksellisissa on muutenkin moottorin ohjaus elektroniikka uudempi. Se mitä EHKÄ joskus menee rahaa Vanoksen huoltoon on säästynyt monin kerroin lambda thermoshokki jutuissa.e90 330d -05
 Comment
Comment