Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 E36 jakopää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LowFlyer
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 95
    • Lappeenranta

    325 E36 jakopää

    Onkos kyseisissä vm. 91-94 BMW:ssä jakopää ketjulla vai hihnalla vai riippuukko se vuosimallista. Jos kyseessä on hihna niin mitenkä noissa yleensä hihnat kestää jos vaihtaa hihnan ajallaan? Tulee vaan mieleen 316 E36:n surullisen kuuluisa jakopää joka oli kai hihnalla vuoteen -93 asti.
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #2
    Kaikki e36 325 on ketjulla riippumatta vuosiluvusta!
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • LowFlyer
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 95
      • Lappeenranta

      #3
      Ok. Kysytään nyt tässä samassa topicissa vielä että onko noissa kaikissa 325 E36:ssa vanos-tekniikka ja jos ei niin mistä vuodesta lähtien kone muuttu vanokseksi?

      Comment

      • Tozi
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2056
        • Epsoo

        #4
        Originally posted by LowFlyer
        Ok. Kysytään nyt tässä samassa topicissa vielä että onko noissa kaikissa 325 E36:ssa vanos-tekniikka ja jos ei niin mistä vuodesta lähtien kone muuttu vanokseksi?
        Muistaakseni loppuvuodesta -92...

        BMW varaosat, tuning & styling!

        E92 335i -06
        ex E46 330Ci -02
        ex E46 328i Coupe -99
        ex E36 325i Coupe -92

        Comment

        • sspit
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 357
          • Lappeenranta

          #5
          juu loppuvuodesta 92 oisko ollu sillee et 11/92 valmistetut on jo tolla vanos koneella, itelläni 7/92
          BMW 325i

          Comment

          • LowFlyer
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 95
            • Lappeenranta

            #6
            Huomaakos tota nyt käytännössä suuremmin että onko se vanha vai vanos kone ajossa. Eikös niissä kuitenki oo tehoo saman verran, mutta semmosta huhua oon kuullu että vanos olis taloudellisempi. Onko muita suurempia eroja esim kestävyydessä tai kierrosherkkyydessä tms...?

            Comment

            • HJP
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1282
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by LowFlyer
              Huomaakos tota nyt käytännössä suuremmin että onko se vanha vai vanos kone ajossa. Eikös niissä kuitenki oo tehoo saman verran, mutta semmosta huhua oon kuullu että vanos olis taloudellisempi. Onko muita suurempia eroja esim kestävyydessä tai kierrosherkkyydessä tms...?
              5nm enemmin vääntöä vanoksellisessa, kai se saattaa hitusen vähemmin kuluttaa, mutta siinä säästetyt rahat menevät huonossa lykyssä sitten vanosremppaan.

              Comment

              • JanneT
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2002
                • 622
                • Espoo

                #8
                Omien kokemusten perusteella sanoisin että VANOS-kone vääntää selvästi pirteämmin ala- ja keskikierrosalueella.
                Power DZL

                Comment

                • hopeanuoli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 211
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by JanneT
                  Omien kokemusten perusteella sanoisin että VANOS-kone vääntää selvästi pirteämmin ala- ja keskikierrosalueella.
                  No jaa, aika tarkka sulla on perstuntuma jos ero on selvä. Itse kävin aikoinani koeajamassa toistakymmentä peliä, osa Vanoksella, osa ilman. Eroja kulkupuolessa oli jonkin verran, mutta ei niin että Vanokselliset olisivat selkeästi olleet keskimäärin pirteämpiä. Isompi vaikutus on moottorin yleiskunnolla. Ja oikeesti jo bensan määrällä tankissa on enemmän merkitystä... Kun myös kulutusero on merkityksetön, niin itse päädyin ostamaan M50 motillisen ilman vanosta - ei tarvi rempata ylimääräisiä, turhan panttina olevia kuluvia osia 200 tkm jälkeen.
                  e90 330d -05

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #10
                    Kaikki aina puhuu Vanoksen vikaantumisesta ja kalliista korjauksista, mutta kannattaa muistaa myös se, että Vanoksellisissa on muutenkin moottorin ohjaus elektroniikka uudempi. Se mitä EHKÄ joskus menee rahaa Vanoksen huoltoon on säästynyt monin kerroin lambda thermoshokki jutuissa.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • hopeanuoli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 211
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by markok
                      Kaikki aina puhuu Vanoksen vikaantumisesta ja kalliista korjauksista, mutta kannattaa muistaa myös se, että Vanoksellisissa on muutenkin moottorin ohjaus elektroniikka uudempi. Se mitä EHKÄ joskus menee rahaa Vanoksen huoltoon on säästynyt monin kerroin lambda thermoshokki jutuissa.
                      Prommin päivitys tai lastun vaihto maksaa kyllä aika paljon vähemmän kuin Vanoksen palikoiden uusiminen... Sitäpaitsi ainakaan itselläni ei ole palanut vielä yhtään lambdaa vaikka auto kuuluu tuohon thermoshokki-riskiryhmään. Nämä on makuasioita mutta itse ottaisin edelleen mieluummin auton M50 motilla ilman Vanosta, jos ostaisin käytettyä noin parisataatuhatta ajettua peliä.
                      e90 330d -05

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎