Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:den kori sinkitty?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663

    E36:den kori sinkitty?

    searchilla tuli kateltua mutta ei löytyny ainakaa varmaa tietoa. Hiukan kiinostas kun mieles hankkia E36 koppane bemu.
  • sarppo
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 264
    • Turku

    #2
    on sinkitty eikä oo pahemmin mätiä yksilöitä tullu vastaan, mitä ny kadulla kattonu noita suomi 316:eitä =)
    hirveen yksilöllistä se tietty on loppupeleis mut vaikee on saada mätäneen jos sitä on joskus jaksanu pestä/vahata, sitte tietty paras kiistakapula on millä kaikilla tavoilla e36:sta kannattaa ruostesuojata, kato searchilla ni löytyy hilpeitä threadeja.
    __________________________________
    G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
    ex.
    E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
    E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
    E46 328i Coupe topazblau metallic
    E36 320i Coupe diamantschwarz metallic

    Lika barn leker bäst med varandra.

    Comment

    • reportteri
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 64

      #3
      Yleensäkin vanhaa autoa ei kannata enään ruostesuojata.Yritetään kuivattaa aluksi viikko,sen jälkeen ammutaan mäskit kynnyskoteloihin sun muihin mahdollisiin paikkoihin,jolloin siellä jo oleva vanha ruoste,oli se sitten pinnallista tai pahempaa, siitä innostuu vain muhimaan ja mätäneminen on yli tuplasti nopeempaa. Itsekkään en enään alkanut ruostesuojaamaan 1997 vuosimallin coupeani. Tämä on siis ammattilaisen suusta joka niitä hommia on ikänsä tehnyt. e36:sissa on hyvin harvoin ruostetta näkynyt,kestää pirun hyvin korroosiota.
      ---------------------------------

      **BMW320i coupe 97**
      --

      Suzuki gsx750 F 95

      --

      Comment

      • dunkelblau
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1151
        • Uusimaa

        #4
        Ovia eivät ainakaan ilmeisesti ole jaksaneet lähteä tekemään millään erikoiskäsittelyllä, eli niiden alareunat kannattaa katsoa. Sama juttu oli jo E30 facelift ('88-90) malleissakin, loksut kestää mut oven reunat ei...
        "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

        Comment

        • jakeboss
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 155
          • hamina

          #5
          Originally posted by dunkelblau
          Ovia eivät ainakaan ilmeisesti ole jaksaneet lähteä tekemään millään erikoiskäsittelyllä, eli niiden alareunat kannattaa katsoa. Sama juttu oli jo E30 facelift ('88-90) malleissakin, loksut kestää mut oven reunat ei...
          no ei kyllä joo! se on se sikanauha mikä kiertää ovien konepellin & takapaksin sisä reunan! se on tehdas tekoisesti vedetty suoraan pellille ennen maalausta ja on huokoinen paikka paikoin jo tehtaalta lähtiessä, vaikka päälle päin ei siltä näyttäisikään sinne kun se vesi pääsee niin vuosien saatossa alkaa vähän tapahtumaan.!

          tuli vaan tuossa oman projektini (e36 -91) kohdalla käytyä joka ovi ja luukku läpi näitten sika nauhojen osalta.
          BMW E3six 325i sp-edition by jakeboss

          Comment

          • Kyljys
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 60
            • Seinäjoki

            #6
            no mitäs mieltä ootte ku jotkut remonttireiskat on suositellu vähä vanhemmille autoille öljyämistä?oon tuos iteki vaan miettiny että mitähän tuolle kannattais ny tehdä.(e36 -95) .kannattaako pohja esim vaan öljytä ja lokareihin sit jotain muuta???

            Comment

            • pete81
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 2056
              • .........

              #7
              onkos kaikki e36:set sinkitty? muistelisin jostain lukeneeni et vasta -94 vuodesta alkaen! mut asiasta tietävät vastatkoon!

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4311
                • Turku

                #8
                Ex '86 316 ovesta lähti aika pala maalia murron yhteydessä, enkä korjanut sitä vähään aikaan. Ihmeteltiin vaan työkaverin kanssa sitä, kun puhdas pellin pinta ei ollut vielä kahden viikonkaan jälkeen lähtenyt ruostumaan. Eli jotain sinkitystä tai vastaavaa noissakin on jo käytetty, joten voisin kuvitella, että kaikissa E36 olisi myös, koska tuskin ne nyt noin paljon huonompaan suuntaan menee.

                Comment

                • janil
                  Newbiemmer
                  • Mar 2004
                  • 19

                  #9
                  Jep,siinä on tullut kyllä aika "kylmä" sauma jo tehtaalla,reunoilta ei kiinni ollenkaan,ittellä -94 mallinen ja näyttää siltä että joka oven saa mennä läpi ja vaihtaa kitit!

                  Comment

                  • toofastforyou
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 286
                    • Rauma

                    #10
                    Kyllä se E36 ruostuu tai sitten mulla on ainut E36 jota ei ole sinkitty tehtaalla....?
                    "tää meidän valtio edustaa just semmosta perus-tekopyhää paskakasaa, jossa julistetaan sanaa mutta toimitaan toisin"

                    Comment

                    • Lemon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 198
                      • Joensuu

                      #11
                      kannattaa kurkata konttiin jos on kutoskoneine, sieltä akun alta saattaa löytyä hapanta

                      Comment

                      • Dj Niksperi
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 2437
                        • Salo, Finland

                        #12
                        kyllähän se tosi on että ei vanhaan autoon kannata hirveästi mitään tehdä. Mutta itselle oma auto on niin "rakas" että annoin sille kunnon sruostesuojakäsittelyn suomen oloja ajatellen. Kyllä mun mielestä E36 kannattaa massata. ei se niin vanha auto loppujen lopuksi kuitenkaan ole.
                        BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                        Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                        -Team Pussihousu-
                        Salo///Works
                        sigpic

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #13
                          Originally posted by jani73
                          Ex '86 316 ovesta lähti aika pala maalia murron yhteydessä, enkä korjanut sitä vähään aikaan. Ihmeteltiin vaan työkaverin kanssa sitä, kun puhdas pellin pinta ei ollut vielä kahden viikonkaan jälkeen lähtenyt ruostumaan. Eli jotain sinkitystä tai vastaavaa noissakin on jo käytetty, joten voisin kuvitella, että kaikissa E36 olisi myös, koska tuskin ne nyt noin paljon huonompaan suuntaan menee.
                          oisiko hapotuksella osuutta asiaan??
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Nyrkkisääntö on että e36:sta 91-92 1/2 ruostuu, ja siitä eteenpäin ei.
                            Aika vähän sillä 91-mallin auton suojauksella pystytään enään vaikuttamaan sen loppuelinkaareen. Mätää kun se ei enään pelasta ja ehjä ei ennen paalikutstua enään ennätä mätänemään niin että sillä olisi rakenteellisesti enään mitään merkitystä. e36:n muovipinnoitettujen(PUR)pohjien massailu ei todellakaan vaikuta mätänemisen kehittymiseen mitenkään, vaan usein päinvastoin. Vioittunut PUR pinnoitehan pitää korjata vastaavalla tuotteella, eikä sotkea mitään pikeä muovin päälle. Kotelosuojaus on toki ihan asiaakin 91-92 e36:ssa.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎