Announcement

Collapse
No announcement yet.

Röpötys isoilla ja koneen heilahdus.. e36 316 -94

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bTide
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 39
    • uusikaupunki

    Röpötys isoilla ja koneen heilahdus.. e36 316 -94

    Moro,

    Elikkäs mistäs lähtis vikaa hakee, kun auto tekee tälläista että :

    Painan kaasun pohjaan --> noin 4000-5000 kierroksen jälkeen kone alkaa röpöttää, irrotan kaasusta ja koko kone heilahtaa niin perkeleesti.
    (tai no perkeleesti ja perkeleesti, mut heilahtaa kuitenkin)
    Maantieajossa tämä röpötys ei niinkään kuulu, vaan vääntö loppuu siinä 5000 jälkeen ja pitää vaihtaa isompaa. Olen käynyt läpi kaikki imuvuodot, putsannut tulpat, tosin yksi oli vähän huonon näköinen, tarkistanut puolat ja puolien johdot. Lambdaa aloin miettimään, mutta ei ainakaan kulutusmittari heittelehdi. Tosin kylmänä auton kierrokset heittelee 600 - 1000, kunnes kone lämpiää.

    Koitin etsiä foorumilta vastauksia, ja oli aika paljonkin samantapaisia ongelmia, mutta oikeen suoraa tai edes sellaista vastausta en löytänyt mitä kannattaisi ekana alkaa vaihtamaan tai tutkimaan.

    Tulppien vaihto voisi olla halvin aloitus... sitten lambda, mutta ikävää jos se onkin kunnossa kun uusi boschilainen maksaa kuitenkin sen 120€ (en ole rikas, ja pabba betalar njet)

    Kiitos jo etukäteen

    (kysymys oli aika monimuotoinen ja sekava, ja tiedän että vika voi olla monessakin paikkaa, anteeksi siitä)
    Last edited by bTide; 21-03-2015, 12:50. Reason: pieni lisäys loppuun.
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Villi veikkaus on että nokka-akseli alkaa olla loppu? Tosin se ei vaikuta tuohon kylmäkäynnistys ongelmaan, siinä on vielä lisäksi jokin muu vika.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • bTide
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 39
      • uusikaupunki

      #3
      Originally posted by antti79 View Post
      Villi veikkaus on että nokka-akseli alkaa olla loppu? Tosin se ei vaikuta tuohon kylmäkäynnistys ongelmaan, siinä on vielä lisäksi jokin muu vika.

      Ai, ai... Sepäs taitaa olla kohtuu kallis korjaus..

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16364
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by bTide View Post
        Ai, ai... Sepäs taitaa olla kohtuu kallis korjaus..
        Onkos tämä M40 vai M43 koneella? Eli hihnalla vai ketjulla jakopää? Jos M40 niin nokka-akseli ja muut tärkeät oheistuotteet samalla uusittavaksi ei kustanna kuin ~200€ eikä vaihtokaan ole vaikeaa. Kantta ei tarvitse irroittaa.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • bTide
          Bimmer Rookie
          • Apr 2014
          • 39
          • uusikaupunki

          #5
          Originally posted by Haju69 View Post
          Onkos tämä M40 vai M43 koneella? Eli hihnalla vai ketjulla jakopää? Jos M40 niin nokka-akseli ja muut tärkeät oheistuotteet samalla uusittavaksi ei kustanna kuin ~200€ eikä vaihtokaan ole vaikeaa. Kantta ei tarvitse irroittaa.
          Ketjukoneella, eli onkos se sillon M40 ?

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16364
            • Leppävirta

            #6
            Originally posted by bTide View Post
            Ketjukoneella, eli onkos se sillon M40 ?
            Ei vaan uudempi M43
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Fanatic21
              Bimmer Rookie
              • Jun 2014
              • 131
              • P-karjala

              #7
              Nokka voi olla tiensä päässä. Tämä röpötys voi johtua erittäin monesta asiasta, lämpöanturia eli imm veikkaisin, polttoainepumppu, ei sytytä paineen alla kunnolla yksikin huono tulppa voi olla syy.
              E34 M50b25 turbo

              Ex: E34 525i vm91


              Joensuu Connection

              Comment

              • truibeli
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 188
                • btcf

                #8
                Jos on tosiaan m43 eikä m40,niin en uskosi nokassa olevan vikkaa.
                Oma exä m40 temppuili kutakuinkin nuin että vedot loppu kesken ja alko rötääminen ja ruplattaminen.Ja vika oli siis nokassa.
                Pojat on poikia mutta tytöistä tulee mummoja

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎