Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36:sen keskuslukon ohjauspiuha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mlatvala
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 3553
    • Kuopio

    #16
    Hei, kysyn vielä kerran tietääkö kukaan niitä piuhoja jolla saa sekä hälyttimen että avaimella käännettäessä ovet toimimaan keskuslukon kautta eli että kaikki ovet ja luukut samalla avaimen käännöllä, en oo nimittäin saanu vieläkään sitä kytkettyä ja pakko se joku päivä on asentaa toimivaks, nyt niitä tietäviä ihmisiä paikalle!
    E61 535d alkuunsa viritetty.

    Comment

    • Spec
      Bimmer Rookie
      • Aug 2003
      • 93
      • Helsinki

      #17


      Kokeile tota

      Comment

      • a_commodore
        Bimmer Rookie
        • Nov 2003
        • 34

        #18
        E36 -96 323iA keltainen liitin, keskimmäinen kolmen liittimen boksissa.

        Lukot aukeaa kun hälyltä tulee +12V avauspulssi keltaiseen liittimeen pin4 (Kytkentä kaaviossa värit: Sin-Pun-Kel).

        Lukot sulkeutuu, kun hälyltä tulee +12V sulkupulssi keltaiseen liittimeen pin17 (Kytkentä kaaviossa värit: Val-Pun-Kel).

        Toimii niin avaimella kuin kauko-ohjauksellakin. Diodien kanssa toimii tuplalukituksena.
        Last edited by a_commodore; 17-01-2005, 08:57.
        E36 323iA -96

        Comment

        • BMW cruiser
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 163
          • Kajaani

          #19
          Ei kyllä löydy mitään keltaista liitintä tuosta M36 352 -91. Vain musta ja valkoinen. Tietääkseni vuonna -91 tuli joku muutos noihin.

          Comment

          • a_commodore
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 34

            #20
            Ei olekaan, vaihtuvat jossain 94-95 vaiheilla. Laitoin vaan tänne saman topicin alle, jos ja kun joku etsii kytkentä ohjetta näihin loppupään E36:iin.
            E36 323iA -96

            Comment

            • BMW cruiser
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 163
              • Kajaani

              #21
              Sattuisko sitten joku tietämään tähän -91 vuoden versioon ratkaisua? Paljon tuolla edellä näkyy noita väriyhdistelmiä, mutta ei tuntunut mikään noista toimivan.

              Comment

              • BMW cruiser
                Bimmer Rookie
                • Jan 2005
                • 163
                • Kajaani

                #22
                Juu. Saatiin asennettua, että ei ennään mitään.

                Comment

                • OMN
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2003
                  • 103

                  #23
                  Originally posted by BMW cruiser
                  Juu. Saatiin asennettua, että ei ennään mitään.
                  Mitä kytkit ja mihinkä??? Itellä kauko-ohjauksen avaustoiminto on alkanut pätkimään, avaa oven vaan sillon tällön. Pitäis keksiä jotain, vaikka kytken hälyltä piuhan suoraan avausreleelle... En tiä.

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #24
                    Täältä (http://www.gbnetwork.co.uk/bmw/) löytyy E36:n ETM eli Electronic Troubleshooting Manual eli Elektroninen Vianhakukaavio. Siitä luulisi kytkennän selviävän.

                    Timo

                    Comment

                    • BMW cruiser
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2005
                      • 163
                      • Kajaani

                      #25
                      Ne piuhat voi laittaa useempaankin paikkaan, riippuen ihan siitä, mistä lukosta on valmis jättään keskuslukon ohjauksen pois. Itse päätin katkoa kartturin oven ohjauspiuhat (WHT-BRL-YEL ja WHT-GRY) ja kytkeä niihin. Mikäli piuhoja ei katkonut vaan kytki ohjaispiuhan siihen entisen rinnalle, ohjaus ei toiminut ja sulake paloi aina ohjattaessa. Keskuslukon ohjaushan toimii vaihtelemalla 12v jännitettä piuhoissa, niin on ihan sama kummin päin ne laittaa.

                      Kannattaa katsella kytkentäkaaviosta, jos haluaa muualle:


                      Jostain kumman syystä ovet ei tosin menneet lukkoon niin kuin niiden pitäisi. Ovet sai auki nupista tai sisäpuolen ovenkavasta. Kytkettiin lukituspiuha vielä LEFT FRONT DOOR LOCK SW kytkimelle (WHT-RED), jolloin lukitus rupesi toimimaan oikein eli ovet aukesi vain lukoista (tai nyt tietty myös ohjauksella).

                      Noista väreitä en kyllä enää mene ihan takuuseen, mutta noin kaisse oli.

                      Comment

                      • OMN
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 103

                        #26
                        Originally posted by BMW cruiser
                        Ne piuhat voi laittaa useempaankin paikkaan, riippuen ihan siitä, mistä lukosta on valmis jättään keskuslukon ohjauksen pois. Itse päätin katkoa kartturin oven ohjauspiuhat (WHT-BRL-YEL ja WHT-GRY) ja kytkeä niihin. Mikäli piuhoja ei katkonut vaan kytki ohjaispiuhan siihen entisen rinnalle, ohjaus ei toiminut ja sulake paloi aina ohjattaessa. Keskuslukon ohjaushan toimii vaihtelemalla 12v jännitettä piuhoissa, niin on ihan sama kummin päin ne laittaa.

                        Kannattaa katsella kytkentäkaaviosta, jos haluaa muualle:


                        Jostain kumman syystä ovet ei tosin menneet lukkoon niin kuin niiden pitäisi. Ovet sai auki nupista tai sisäpuolen ovenkavasta. Kytkettiin lukituspiuha vielä LEFT FRONT DOOR LOCK SW kytkimelle (WHT-RED), jolloin lukitus rupesi toimimaan oikein eli ovet aukesi vain lukoista (tai nyt tietty myös ohjauksella).

                        Noista väreitä en kyllä enää mene ihan takuuseen, mutta noin kaisse oli.

                        Onko nämä ohjauspiuhat paksuja 1,5 neliön johtoja vai ohuita 0,5 neliön siimaa? Ja millähän nämä värit saisi varmistettua kun ei viitsisi alkaa OHO - EIKU menetelmällä kokeilemaan...

                        Comment

                        • sko
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 295

                          #27
                          Itse ostin liikkeestä 2 "liittintä" jotka passaa siihen valkoiseen liittimeen autossa, vuosimallia -92.
                          Kaikki toimii moitteettomasti ja ei tarvii katkoa johtoja. Voin tarkistaa mihin napoihin ne liittimet pitää tunkea kunhan tuo pakkanen hieman lauhtuu.

                          muistaakseni täältä foorumilta löytyy tieto napojen numeroista..

                          Edit: kun osais kirjoittaa

                          Comment

                          • OMN
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2003
                            • 103

                            #28
                            Originally posted by sko
                            Itse ostin liikkeestä 2 "liittintä" jotka passaa siihen valkoiseen liittimeen autossa, vuosimallia -92.
                            Kaikki toimii moitteettomasti ja ei tarvii katkoa johtoja. Voin tarkistaa mihin napoihin ne liittimet pitää tunkea kunhan tuo pakkanen hieman lauhtuu.

                            muistaakseni täältä foorumilta löytyy tieto napojen numeroista..

                            Edit: kun osais kirjoittaa
                            Omassa ritsassa on nyt kytkettynä hälyttimeltä 2 ylimääräistä piuhaa valkoiseen liittimeen. Ongelma on se, että joka kerta AUKI-ohjaus ei avaa lukkoja, lukkoon kylläkin menee aina kun käskee. Tarkistin, että auki-ohjauspiuhaan kyllä tulee 12 V pulssi joka käskyllä. Ilmeisesti keskuslukon ohjausboksissa on jotain vialla. Tietääkö muuten kukaan mitä kaikkea tietoa ohjausboksi kyttää ennenkin suostuu avaamaan lukot? Onko esim. jotain ovien auki-kiinni-tilatietoa yms.?

                            Comment

                            • sko
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 295

                              #29
                              Originally posted by OMN
                              Omassa ritsassa on nyt kytkettynä hälyttimeltä 2 ylimääräistä piuhaa valkoiseen liittimeen. Ongelma on se, että joka kerta AUKI-ohjaus ei avaa lukkoja, lukkoon kylläkin menee aina kun käskee. Tarkistin, että auki-ohjauspiuhaan kyllä tulee 12 V pulssi joka käskyllä. Ilmeisesti keskuslukon ohjausboksissa on jotain vialla. Tietääkö muuten kukaan mitä kaikkea tietoa ohjausboksi kyttää ennenkin suostuu avaamaan lukot? Onko esim. jotain ovien auki-kiinni-tilatietoa yms.?
                              Oletko katsonut mihin napoihin ne menee siinä liittimessä, siis mitkä on niiden napojen numerot?
                              Onko sinulla kytketty ohjaus niin että ovet menee hälyllä "tuplalukitukseen", että ovia ei saa sisäpuolen kahvastakaan auki?
                              Itelläni ei mene ovet lukkoon jos kuskinovi on auki, eli jotain se tunnistaa.

                              Comment

                              • hate79
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2003
                                • 485
                                • Iisalmi

                                #30
                                Tänään asennettiin omaan E36:een Cobran hälytin (asentamossa, itse kaverina) ja päätettiin käyttää auton omaa ajonestoa. Kaikki toimii ok, mutta kotiin tullessa vasta huomasin, että kakesta hälytin päälle laitettaessa ei toimi ajonesto. Eli siis bemarin oma hälyttimen ledi ei syty keskikonsolissa.

                                Jos olen laittanut Cobran päälle ja kuskinovesta laitan vielä lukkoon, syttyy led ja näin ollen ajonesto kytkeytyy päälle. Ohjaus ovien lukkoon laittoon on siis väärässä johdossa. Huomenna menen tietenkin takaisin asentamoon ja saavat laittaa kuntoon, mutta onko jollain tietoa mikä olisi se oikea johto? Ei tarvitsisi taas alkaa mittailemaan johtoja hanskalokeron alta. Ja autona siis E36 325 7/91.
                                540ia m-sport touring -98
                                Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎