Hei, kysyn vielä kerran tietääkö kukaan niitä piuhoja jolla saa sekä hälyttimen että avaimella käännettäessä ovet toimimaan keskuslukon kautta eli että kaikki ovet ja luukut samalla avaimen käännöllä, en oo nimittäin saanu vieläkään sitä kytkettyä ja pakko se joku päivä on asentaa toimivaks, nyt niitä tietäviä ihmisiä paikalle!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36:sen keskuslukon ohjauspiuha
Collapse
X
-
E36 -96 323iA keltainen liitin, keskimmäinen kolmen liittimen boksissa.
Lukot aukeaa kun hälyltä tulee +12V avauspulssi keltaiseen liittimeen pin4 (Kytkentä kaaviossa värit: Sin-Pun-Kel).
Lukot sulkeutuu, kun hälyltä tulee +12V sulkupulssi keltaiseen liittimeen pin17 (Kytkentä kaaviossa värit: Val-Pun-Kel).
Toimii niin avaimella kuin kauko-ohjauksellakin. Diodien kanssa toimii tuplalukituksena.Last edited by a_commodore; 17-01-2005, 08:57.E36 323iA -96
Comment
-
-
Täältä (http://www.gbnetwork.co.uk/bmw/) löytyy E36:n ETM eli Electronic Troubleshooting Manual eli Elektroninen Vianhakukaavio. Siitä luulisi kytkennän selviävän.
Timo
Comment
-
-
Ne piuhat voi laittaa useempaankin paikkaan, riippuen ihan siitä, mistä lukosta on valmis jättään keskuslukon ohjauksen pois. Itse päätin katkoa kartturin oven ohjauspiuhat (WHT-BRL-YEL ja WHT-GRY) ja kytkeä niihin. Mikäli piuhoja ei katkonut vaan kytki ohjaispiuhan siihen entisen rinnalle, ohjaus ei toiminut ja sulake paloi aina ohjattaessa. Keskuslukon ohjaushan toimii vaihtelemalla 12v jännitettä piuhoissa, niin on ihan sama kummin päin ne laittaa.
Kannattaa katsella kytkentäkaaviosta, jos haluaa muualle:
Jostain kumman syystä ovet ei tosin menneet lukkoon niin kuin niiden pitäisi. Ovet sai auki nupista tai sisäpuolen ovenkavasta. Kytkettiin lukituspiuha vielä LEFT FRONT DOOR LOCK SW kytkimelle (WHT-RED), jolloin lukitus rupesi toimimaan oikein eli ovet aukesi vain lukoista (tai nyt tietty myös ohjauksella).
Noista väreitä en kyllä enää mene ihan takuuseen, mutta noin kaisse oli.
Comment
-
-
Originally posted by BMW cruiserNe piuhat voi laittaa useempaankin paikkaan, riippuen ihan siitä, mistä lukosta on valmis jättään keskuslukon ohjauksen pois. Itse päätin katkoa kartturin oven ohjauspiuhat (WHT-BRL-YEL ja WHT-GRY) ja kytkeä niihin. Mikäli piuhoja ei katkonut vaan kytki ohjaispiuhan siihen entisen rinnalle, ohjaus ei toiminut ja sulake paloi aina ohjattaessa. Keskuslukon ohjaushan toimii vaihtelemalla 12v jännitettä piuhoissa, niin on ihan sama kummin päin ne laittaa.
Kannattaa katsella kytkentäkaaviosta, jos haluaa muualle:
Jostain kumman syystä ovet ei tosin menneet lukkoon niin kuin niiden pitäisi. Ovet sai auki nupista tai sisäpuolen ovenkavasta. Kytkettiin lukituspiuha vielä LEFT FRONT DOOR LOCK SW kytkimelle (WHT-RED), jolloin lukitus rupesi toimimaan oikein eli ovet aukesi vain lukoista (tai nyt tietty myös ohjauksella).
Noista väreitä en kyllä enää mene ihan takuuseen, mutta noin kaisse oli.
Onko nämä ohjauspiuhat paksuja 1,5 neliön johtoja vai ohuita 0,5 neliön siimaa? Ja millähän nämä värit saisi varmistettua kun ei viitsisi alkaa OHO - EIKU menetelmällä kokeilemaan...
Comment
-
-
Itse ostin liikkeestä 2 "liittintä" jotka passaa siihen valkoiseen liittimeen autossa, vuosimallia -92.
Kaikki toimii moitteettomasti ja ei tarvii katkoa johtoja. Voin tarkistaa mihin napoihin ne liittimet pitää tunkea kunhan tuo pakkanen hieman lauhtuu.
muistaakseni täältä foorumilta löytyy tieto napojen numeroista..
Edit: kun osais kirjoittaa
Comment
-
-
Originally posted by skoItse ostin liikkeestä 2 "liittintä" jotka passaa siihen valkoiseen liittimeen autossa, vuosimallia -92.
Kaikki toimii moitteettomasti ja ei tarvii katkoa johtoja. Voin tarkistaa mihin napoihin ne liittimet pitää tunkea kunhan tuo pakkanen hieman lauhtuu.
muistaakseni täältä foorumilta löytyy tieto napojen numeroista..
Edit: kun osais kirjoittaa
Comment
-
-
Originally posted by OMNOmassa ritsassa on nyt kytkettynä hälyttimeltä 2 ylimääräistä piuhaa valkoiseen liittimeen. Ongelma on se, että joka kerta AUKI-ohjaus ei avaa lukkoja, lukkoon kylläkin menee aina kun käskee. Tarkistin, että auki-ohjauspiuhaan kyllä tulee 12 V pulssi joka käskyllä. Ilmeisesti keskuslukon ohjausboksissa on jotain vialla. Tietääkö muuten kukaan mitä kaikkea tietoa ohjausboksi kyttää ennenkin suostuu avaamaan lukot? Onko esim. jotain ovien auki-kiinni-tilatietoa yms.?
Onko sinulla kytketty ohjaus niin että ovet menee hälyllä "tuplalukitukseen", että ovia ei saa sisäpuolen kahvastakaan auki?
Itelläni ei mene ovet lukkoon jos kuskinovi on auki, eli jotain se tunnistaa.
Comment
-
-
Tänään asennettiin omaan E36:een Cobran hälytin (asentamossa, itse kaverina) ja päätettiin käyttää auton omaa ajonestoa. Kaikki toimii ok, mutta kotiin tullessa vasta huomasin, että kakesta hälytin päälle laitettaessa ei toimi ajonesto. Eli siis bemarin oma hälyttimen ledi ei syty keskikonsolissa.
Jos olen laittanut Cobran päälle ja kuskinovesta laitan vielä lukkoon, syttyy led ja näin ollen ajonesto kytkeytyy päälle. Ohjaus ovien lukkoon laittoon on siis väärässä johdossa. Huomenna menen tietenkin takaisin asentamoon ja saavat laittaa kuntoon, mutta onko jollain tietoa mikä olisi se oikea johto? Ei tarvitsisi taas alkaa mittailemaan johtoja hanskalokeron alta. Ja autona siis E36 325 7/91.540ia m-sport touring -98
Ex bmw: e30 320 m-tech1 cabriolet, e36 328 m-sport touring, e36 325ia sedan
Comment
-
Comment