kai ne on sit otettu tähä mun autoo lisävarusteena , kun ei kaikissa 91 vuosmalleis tunnu olevan eessä sähkölaseja tai penkinlämmittimiäkään , tai takana niskatukia.. eikä vakionopeudensäädintä.. ihme karvalakkimalleja , ja mäku luulin et toi oma on jo pahin..
kai ne on sit otettu tähä mun autoo lisävarusteena , kun ei kaikissa 91 vuosmalleis tunnu olevan eessä sähkölaseja tai penkinlämmittimiäkään , tai takana niskatukia.. eikä vakionopeudensäädintä.. ihme karvalakkimalleja , ja mäku luulin et toi oma on jo pahin..
edellisessä ei ollu sähkölaseja, penkinlämmittimiä, takaniskatukia, vakionopeuden säädintä eikä muutakaan! on sulla siinnä vähän lisävarusteita, ei ole ihan neekerimalli!
oma 318 vie matkalla sen 7 100km/h nopeudella. Kaupungissa sitten lähelle 10 tietenki riippuen ajotavasta mikä on itellä suht ripeää. Ja noista 316 ja 318, tehoa taitaa olla sen 13hp eroa. Auton hinnoissa ei paljoa eroa ole, joten kyllä sinuna tuohon 318 suuntautuisin, kyllä sen eron huomaa, molempia olen ajanut. 6-kone on sitten aivan eri tasolla. Itsellä ainakin seuraava bimmer on 6-koneella, jos sellaista vielä tulee.
aikas positiivisiltä kuulostaavat sinun kulutus lukemat 325 :selle. Viime kesänä ajelin pitkän viikonlopun 325 e36 -95 manuaalia bemua ja reilun 10 litraa tuntui vievän vaikka pääosin matkaa ajoin. Tosin voihan olla että sinun kaasujalka on erityisen kevyt Suurin asia mikä huolestuttaa 6 koneessa on kuitenkin mahdollinen moottori rikko. Helposti maksaa koneremppa helposti puolet auton hinnasta jos huonosti käy.
Kaasujalka ei ole kevyt, vaan ainakin ohitukset tehdään huolella vaikkei niin kiire olisikkaan...
Niinkuin mainitsin niin vanhalla E36:sella ei tahtonut myöskään päästä alle kympin millään. Mutta veikkaampa että todelliset syyt pienempään kulutukseen ovat nämä:
1. Nykyisessä on vanos, joka lisää alakierrosten vääntöä
2. Automaattilootassa on huomattavasti pidemmät välitykset kuin manuaalissa, tasakaasulla 100kmh matkanopeudessa kierroslukumittari näyttää viisarin vajaa 2000r/min ja kulutusmittari approx 7l/100km.
Kaverilla on manuaalilaatikolla oleva vanoksellinen 325i, ja sillä pääsee matka-ajossa 8,5-9l/100km. Eli ei aivan automaatin lukemiin, mutta pesee kyllä ex. vanoksettoman mennen tullen...
Ps. Ja mainitut pirssit ovat TÄYSIN vakiopalikoilla, eli ei edes lastuvirityksiä tms.
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
EIEIEIEIEIEI mitään tuollaisia! Joko 320 tai 325. Kuitenkin sua alkaa vituttaan ku naapuri painelee ritmonsa kanssa karkuun vaikka painat pedaalin lattiasta läpi. Osta vaan kutoskoneinen tai vähintään ässä. Mopot on sitten erikseen
mulla vie 316i jotain 7 pintaan matkassa kylillä tulee jotain litra-kaks lisää.. tällä ei oo kovin kiva ohittaa ku ei oo tarpeeks löylyä.. eli osta is ...
Tottahan se on 6 kone painiin aivan erisarjassa kun 4 tehon suhteen mutta aikas positiivisiltä kuulostaavat sinun kulutus lukemat 325 :selle. Viime kesänä ajelin pitkän viikonlopun 325 e36 -95 manuaalia bemua ja reilun 10 litraa tuntui vievän vaikka pääosin matkaa ajoin.
Mitääh..? Mulla normaalisti, noin 50:50 matkaa ja kaupunkiajoa, ikinä ei ole kulutus ollut yli kymppiä. Keskikulutus siis kun tankilla oon käyny oon sen laskenut.
Matkaa kun oon ajellut, oon päässyt karvan alle 7 litraankin.
Ja kaasujalka EI ole kevyt. Ja -93 vuosimallia on mun 325:nen.
Miksi pohdit 6-koneisen bmw:n moottoririkkoa ?
Ei ole tainnut juurikaan olla moottori rikkoja näissä m50 koneissa. Kaiken saa rikki rikkomalla sehän on selvä.
Sinuna pohtisin juurikin tuota 318is mallia
Joka tällä puhui 316i:n kovasta kutuksesta oli saanut meneen 12l/100km automaatilla tosin
Kyllä näitä M50 koneitapaukkuu ihan vanhuuttaan, uskopois.
Mitääh..? Mulla normaalisti, noin 50:50 matkaa ja kaupunkiajoa, ikinä ei ole kulutus ollut yli kymppiä. Keskikulutus siis kun tankilla oon käyny oon sen laskenut.
Matkaa kun oon ajellut, oon päässyt karvan alle 7 litraankin.
Ja kaasujalka EI ole kevyt. Ja -93 vuosimallia on mun 325:nen.
alle 7L, hmm uskoiskohan... oletko aina tankannu piripintaan vai miten olet laskenu? mulla ei ole yksikään 325i mennyt matka-ajossa kuin karvan alle 8L todellinen kulutus, ei siis ajotietokoneen näyttämä.
Ajattelin tähän heittää juttua nyt kun auto on ostettu ja ollut ajossa 6kk. Loppujen lopuksi päädyin e36 12/91 318 sedan malliin. Auton kävin itse ostamassa yksityiseltä virosta tallinnasta johon se oli tullut n. vuosi sitten belgiasta.
Autosta sen verran kun se saapui suomeen oli mittarissa 249tkm ja nyt 9000 km myöhemmin kuluvaa osaa on joutunut laittamaan. Virranjakajan kansi + pyöriä, tulpat, jarrukengät + sylinterit, bensansuodatin, ilmanputsari, venttiilikopantiiviste, termostaatti. Ensi kesän korjauksia ovat iskunvaimentimet, bensaletkut pätkät imusarjan alle sekä muutaman puslan joutuu vaihtamaan alustaan. Samoin venttiilin nostajat saattavat vaatia huomiota jossain vaiheessa. Hintaansa nähden olen kuitenkin ollut todella tyytyväinen autoon. Lisäksi täytyy sanoa mitä muiden kokemuksia ja osien hintoja mitä olen seurannut niin olen todella tyytyväinen, koska valitsin 4 koneen. Seuraavana hankintana silmissä kiiluu kuitenkin jo viimeisiä e36 mallisia 323 tai 328 tai ehkä jopa e46 mutta sitä pitää odottaa ainakin muutama vuosi
325i Coupe '92 ei vanosta 6000km 75% maantietä ja 25% kaupunkia 9.3l. Ajosta puolet kesä (17") ja puolet talvikumeilla (15" nastat). Toi siis mitattu ihan laskemalla, ajotietokone näyttää 9.4 Joskus tullu kokeiltua matka-ajossa jossa 80km/h ja 100 km/h alueita (eli 100 ja 120 alueita) niin pääsee kyllä tonne 8l tuntumaan... Mutta onhan siinä pieni ero janosuudessa kuitenki 318 vs 325.
Comment