Tarkoituksenani olisi vaihtaa autoni 1991- 1993 vuotiseen e36 malliseen bemuun. Ongelmana on kuitenkin opiskelija budjetti joten olen pohtinut ylläpitokustannuksia.
*Paljonko 316 kuluttaa 100km :lle ja kuluttaako 1.8 miten paljon enemmän kun 1.6?
*Mitä liikennevakuutus maksaa tuollaiseen ja onko 316 ja 318 vakuutusmaksussa eroa?
*tapahtuuko tuossa -91 ja -92 autoissa muuta eroa kun airbagin ja ABS jarrujen lisäys varustukseen ?
*Tuon ikäinen 316 on jakohihnalla mutta ovatko 318 :set ketjulla?
*Onko jommassa kummassa jotain ylivoimaisia ominaisuuksia toisiinsa
verrattuna?
6 koneelliset olen sulkenut pois ostoslistaltani mahdollisten kalliiden remonttikustannuksien ja kulutuksen pelossa Kiitoksia hyvistä vastauksista ja käyttökokemuksista jo etukäteen.
Mitä jos ajattelisi sillä tavalla, että: ajaisit hiukan vähemmän ja ostaisitkin vaikka 320i:n? (325i:n)
Mikään ei loppupelissä rupea niin paljon "sylettämään" kuin auto pienellä ja tehottomalla koneella!
Ja onhan noissa kutosissa plussana:
-jakopää ketjulla
-voimaa ja vääntöä
-bemarin hieno saundi
-turvallisempi ohituksissa
Joten laskepas vielä kerran uudestaan käytettävissä oleva rahamäärä suhteutettuna ajosuoritteeseen niin..... elä herran jestas sentään mitään karvalakki moottoria harkitse jos vain suinkin rahat riittää oikeaan moottoriiin!
Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä. Vanha sanontahan kuuluukin, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
2005 kesällä ostin tämän nykyisen 318i E36:sen ja nyt reilun 60 tkm ajetun kilometrin jälkeen täytyy sanoa, että ihan kohtuullinen valinta tämä oli ensimmäiseksi bemariksi. Bensaa menee minun ajoilla n.10:llä egellä/100km. Harrastaa on saanut ihan omiksi tarpeiksi mm. alapallojen, puslien, venttiilinnostajien, kattoluukun, nokkahihnan ja sisustan nitinöiden kanssa. Tästä voisinkin jollekkin vaikka myydä tämä hyväksi todetun hopeanuolen ja siirtyä suurempaan korimalliin.
edit: tämä threadinhän joutaisi vaikka poistaa minun puolestani
Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä. Vanha sanontahan kuuluukin, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
2005 kesällä ostin tämän nykyisen 318i E36:sen ja nyt reilun 60 tkm ajetun kilometrin jälkeen täytyy sanoa, että ihan kohtuullinen valinta tämä oli ensimmäiseksi bemariksi. Bensaa menee minun ajoilla n.10:llä egellä/100km. Harrastaa on saanut ihan omiksi tarpeiksi mm. alapallojen, puslien, venttiilinnostajien, kattoluukun, nokkahihnan ja sisustan nitinöiden kanssa. Tästä voisinkin jollekkin vaikka myydä tämä hyväksi todetun hopeanuolen ja siirtyä suurempaan korimalliin.
edit: tämä threadinhän joutaisi vaikka poistaa minun puolestani
joo no mul on e36 316i kantta laskettu ja konetta kans ja venttiilit vaihdettu pitempii ja kuluttaa sellaset 8.5litraa ku ajaa 140km/h 10litraa ku ajaa 160km/h ja sellaset 7.7ku ajaa 100km/h ja keskustas tietysti vähän enemmän mut keskimäärin sellaset 8litraa.. ja .6 kone on halvempi 4sylinterinen ja 1.8 on kutoskone mut 1.6 nii sillä pärjää ihan hyvin ja ei oo mitenkään laiska kone..
joo no mul on e36 316i kantta laskettu ja konetta kans ja venttiilit vaihdettu pitempii ja kuluttaa sellaset 8.5litraa ku ajaa 140km/h 10litraa ku ajaa 160km/h ja sellaset 7.7ku ajaa 100km/h ja keskustas tietysti vähän enemmän mut keskimäärin sellaset 8litraa.. ja .6 kone on halvempi 4sylinterinen ja 1.8 on kutoskone mut 1.6 nii sillä pärjää ihan hyvin ja ei oo mitenkään laiska kone..
Sori vaan - liekö olen ainoa, mutta en ymmärrä tuosta hölkäsen pöläystä, vaikka luin kuuteen kertaan
Sori vaan - liekö olen ainoa, mutta en ymmärrä tuosta hölkäsen pöläystä, vaikka luin kuuteen kertaan
pilkut ja pisteet jäis ja joo oli aika sekavaa. eli siis: joo no mul on e36 316i. kantta laskettu, konetta laskettu 5mm, venttiilit vaihdettu pitempii. kuluttaa sellaset 8.5litraa satasella ku ajaa 140km/h, 8litaa menee satasella ku ajaa 160km/h, . keskustas tietysti vähän enemmän, mut keskimäärin sellaset 8litraa satasella.. ja 1.6 neloskone on halvempi ku se 1.8 kutos kone bensanmäärässä ainakin.. täjuutkohan tästäkään
pilkut ja pisteet jäis ja joo oli aika sekavaa. eli siis: joo no mul on e36 316i. kantta laskettu, konetta laskettu 5mm, venttiilit vaihdettu pitempii. kuluttaa sellaset 8.5litraa satasella ku ajaa 140km/h, 8litaa menee satasella ku ajaa 160km/h, . keskustas tietysti vähän enemmän, mut keskimäärin sellaset 8litraa satasella.. ja 1.6 neloskone on halvempi ku se 1.8 kutos kone bensanmäärässä ainakin.. täjuutkohan tästäkään
No huhhuh mitä tekstiä . Tiedoksi sulle että se 1.8:kin on ihan NELOSkone!
Comment