Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 316i "viritys"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J-Poika
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 835
    • There's a place in the North, far far away

    #31
    eikös huru-ukolla ainakin ollut 316 m3:sen tekniikalla eikä sillekkään vissiin kukaan oo nauranut joten miks sitä ei vois virittää?

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #32
      Originally posted by jam76
      eikös huru-ukolla ainakin ollut 316 m3:sen tekniikalla eikä sillekkään vissiin kukaan oo nauranut joten miks sitä ei vois virittää?
      joo, mut oli puhe virityksestä, eikä tekniikanvaihdosta.
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • |marjo
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 649
        • Kestilä

        #33
        Originally posted by BMWJuge
        Ihmetyttää välillä porukan asenne 316i:tä kohtaan. Eihä se mikää raketti oo
        eikä ratakäytöstä voi haaveillakkaan mut iha hyvä peruskampe katukäyttöön.
        Itelläni myös vastaava kulkine ja kyllä sillä tuntuu sakot saavan 100 alueellaki Mulla ei ainakaa ollu varaa "isompaan" esim. 325:seen mut bemari oli saatava ja e36 kori istuu omaan silmään joten päädyin tähän vaihtoehtoon.

        Oon kyllä aivan samaa mieltä! Kyllähän tuota itekki kaipais autoon lisää potkua, mutta ihan mielelläni ajelen tälläkin mikä on ja joskus jos sattuu ylimäärästä rahaa kertymään ni sillon vois olla auton vaihto ajankohtanen..
        e30 323i Cabrio
        e36 320i Touring -95
        Honda CB 600 Hornet -98
        ex e39 530da Touring M-Sport -01
        ex e36 323i M-Sport -98
        ex e36 316i -97

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #34
          Quote:
          Originally Posted by BMWJuge
          Ihmetyttää välillä porukan asenne 316i:tä kohtaan. Eihä se mikää raketti oo
          eikä ratakäytöstä voi haaveillakkaan mut iha hyvä peruskampe katukäyttöön.
          Itelläni myös vastaava kulkine ja kyllä sillä tuntuu sakot saavan 100 alueellaki Mulla ei ainakaa ollu varaa "isompaan" esim. 325:seen mut bemari oli saatava ja e36 kori istuu omaan silmään joten päädyin tähän vaihtoehtoon.



          Originally posted by |marjo
          Oon kyllä aivan samaa mieltä! Kyllähän tuota itekki kaipais autoon lisää potkua, mutta ihan mielelläni ajelen tälläkin mikä on ja joskus jos sattuu ylimäärästä rahaa kertymään ni sillon vois olla auton vaihto ajankohtanen..
          Itse en ole huomannut asennetta 316i:tä kohtaan... Nämä asennevastaukset täälllä liittyy sen 316i:n virittämiseen missä ei ole mitään järkeä. Pistää auton vaan nättiin kuntoon, nättiä madallusta, vanteita ja jättää ne todellakin nimelliset tehonlisäykset seuraavaan autoon.
          Ja Marjolle toivottelen mukavia kilometrejä bimmerin ratissa Varo liukkaita...
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #35
            Ainahan sitä sanotaan, että niillä lastulla+putkistolla+ilmanputsarilla ei saa yhtään tehoa irti, mut onko kukaan kokeillu? En puhu mistää perstuntumasta vaan tehopenkityksestä tai vaikka varttimailista.. Olis kiva kuulla, että meneekö siinä 500€ TÄYSIN hukkaan vai saako sillä vaikka ne 5-15hv lisää? Ymmärrän kyllä et yhdellä viritysosalla (pelkkä putkisto tai lastu tms) EI varmaankaan saada mitään lisätehoa, mutta luulis että montaa kohdetta parantamalla sais jotain hyötyäkin.. Tietenkää ei pidä ihastua siihen neonväriseen kartiofiltteriin, vaan tutkia että mikä niistä on oikeasti paras, sama pätee muihinkin osiin. Eikä tehoa tuu pelkästään sillä, että parantaa hengitystä koneen sisäänmenossa ja ulostulossa, sittenhän pitäis seokset säätää kohdalleen. Lastuhan niitä seoksia jonkun verran kontrolloi eli pittääskö olla räätälöity lastu että saa hyvän? Kyllähän sieltä tietty jotain saa säädettyä ilmamäärämittarin kiekoltakin..

            Ja onhan niitä muitakin vapaastihengittävän virityskeinoja, vaikka niiden tulokset onkin aika mietoja "mutkan" laittamiseen verrattuna: kannen laskua, vauhtipyörän kevennystä, porausta, iskun pituuden säätöä, kannen avarrusta, venttiilien vaihtoa isompiin, nokka-akselin vaihtoa kireempään..

            EDIT: Vielä kun joku tietäis sanoa että mitkä näistä kannattais tohon 316:seen tehdä, että saa järkevimmin otettua ne kaivatut 10-20hv vaikkapa (eikä vaan sanois että vaihda autoa). Välttämättä se tuttu tuning-kaavio "lastu, putkisto, vapari" ei tuota parasta tulosta, vaikka ääntä tuottaakin..
            Last edited by sqxo; 29-09-2005, 15:37.

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #36
              Jännä juttu, kun yleensä näihin topicceihin ei sitten kukaan kirjoita virittäneensä tommosta 316:sta ja kerro miten huimasti auto muuttui niillä putki+lastu+putsari virityksillä.....
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                Eiköhän ne "ilmaiset" hevosvoimat kutakuinkin ole otettu 316:kin jo tehtaalla.
                Kannattaa kuitenkin tykönään miettiä mistä tämä 10-20hv:n lisätehonhimo oikeasti juontaa juonensa. Eli jospa kysymys onkin vain korvien välissä ja taustalla on pikemminkin muiden hyväksynnän saaminen?
                316 kun ei muutu miksikään raketiksi edes 20hv:n lisäyksellä varsinkin kun jo tuon lisätehon saaminen nostaa käytännön vääntömomenttia sen verran ylös heikentäen selkeästi jo käytettävyyttä. Aika noloa on kuitenkin "kiekuttaa" 3500-6000rpm:n käyttökierroksilla jotain 316:sta kaupungilla? Vai?

                Comment

                • sqxo
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 902
                  • no man's land

                  #38
                  Originally posted by L.H
                  Jännä juttu, kun yleensä näihin topicceihin ei sitten kukaan kirjoita virittäneensä tommosta 316:sta ja kerro miten huimasti auto muuttui niillä putki+lastu+putsari virityksillä.....
                  Hmmjoo, ite mietin samaa; harva kehtaa kertoa että meni 500€ eikä tullu muuta ku ääntä lisää.. Mut sitten ajattelin sitäkin vaihtoehtoa, että kuka p**kele jaksaa tehopenkittää jotain 1,6:sta ennen ja jälkeen parin bolt-on-teinituniiiing-viritysosan laittoa? Eipä varmaan kukaan. Mutta lopputulos on se, että kukaan ei tiedä varmasti että tuleeko niillä palikoilla lisää tehoa vai ei, edes vähän. Niin ja se, että vaikka tulis niin ei siitä 316:sta kyllä silti kovin ripeetä laitetta niillä lisäyksillä tule.

                  Comment

                  • bmwjack
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 138
                    • Tampere

                    #39
                    Helpot on otettu tehtaalla, mutta on se myös tehty hiljaiseksi imuääniltään jne. Tehtaan insinööri tekee sen arkiajoon, joten se tietää, että ei se arkikäyttäjä tarvitse sitä viimeistä 5hp:aa, vaikka se tällä torvella häviää.

                    turha siihen kartioita tai lastuja on hommata. maksaa vaan. 318i:stä otin sen imuboxin sisääntulo torvelon pois. Se auttaa ainakin korvien välissä. sitten napsu löysemmälle ilmamäärämittaria. En tiedä auttaako mitään hevosvoimissa, mutta tuntuu ainakin paremmalta. vetää mukavasti.

                    Itse ostin 318i:n sen takia, että se on ketjukone, kun ekat 316 e36:set on niitä hihnoja. enkä halunnut kutosen polttoainekulutusta. toisaalta tuskin siinä kulutuksessakaan mitään eroa on, mutta kyllä tälläkin ajelee. Kuitenkin kun moottoripyörillä tulee ajettua kesällä, niin en omilla rahoillani saa kuitenkaan semmoista autoa, joka kiihtyisi yhtään mihinkään, vaikka kuinka yrittäisi.

                    Kun 5s 0-100km/h on joku CB500:sen kiihtyvyys.

                    Comment

                    • Xhawk
                      OBTCF Member
                      • Jul 2004
                      • 2326
                      • Kierrosalueella (hki)

                      #40
                      Onnistuskohan tuo viriviri silleen, että ostas 325:n osia: ilmamäärämittari, isompi kaasuläppä, ruiskusuuttimet, peltipakosarja ja lastu jos tuohon M40B16 sellaisen jostain saa tai jos haluaa niin teettää ite. Luulis parantuneella ilmanvirtauksella ja bensansaannilla jotain tehonlisäystä tapahtuvan.
                      "Position One, Position One"
                      Punainen miesten voimisteluauto

                      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                      Comment

                      • Juicilos
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 263
                        • Turenki

                        #41
                        m40b16

                        Minä en ainakaan lähtisi tollasta m40 virittämään, koska siitä on aikalailla rutistettu tehoa baiernin tehtailla. Itellänikin on e30 316i ja aion kyllä rutistaa tehoa tekniikan tai auton vaihdolla.
                        Nykyiset -e32 750il-e46 320d-e36 318i cabr -e87 118d-e87 120d
                        menneitä menopelejä -e46 316i -e53 x5 4.4-e39 520i-e36 320i
                        -e36 316i-e36 318i -e39 530da-e36 318is-e39 520ia-e46 330d-e30 325i m-tech1-e30 316i-e30 316-e28 518i-e32 730iae46 320d -e38 730i

                        Comment

                        • ässä lavaan
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1717
                          • Savo

                          #42
                          mä lähen sen verran aikasemmin että kerkeän ilman "virityksiä"... vaikka ne onkin nuo edellämainitut omassa rysässäkin! juon sit sen 500 eurooki.... =)
                          ei se muutenkaan säästyisi..
                          E91

                          Exät:
                          E36 325i -93 Cabriolet
                          E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                          E36 325i -91 Sedan
                          E30 325i -85

                          Comment

                          • BMW3
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2008
                            • 131
                            • Kuopio

                            #43
                            laitat autoosi vaparin, Lastun, Vapaamminvirtaavaa putkistoa, uusi nokka, suuttimet.. jne

                            porukka sanoo että ei 316i.stä saa tehoja irti..
                            mutta tiedän e30 316i.n joka on pissittäny z3.n varttimaililla...

                            kyllä 316i:stä tehoa saa irti, kunhan käyttää rahaa ja aikaa.
                            itselläni ei ainankaa varaa ;/
                            e30 m40b16

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #44
                              Originally posted by BMW3 View Post
                              laitat autoosi vaparin, Lastun, Vapaamminvirtaavaa putkistoa, uusi nokka, suuttimet.. jne

                              porukka sanoo että ei 316i.stä saa tehoja irti..
                              mutta tiedän e30 316i.n joka on pissittäny z3.n varttimaililla...

                              kyllä 316i:stä tehoa saa irti, kunhan käyttää rahaa ja aikaa.
                              itselläni ei ainankaa varaa ;/
                              noilla hiluilla voi hyvällä tuurilla 10-15hv lisää ja voi jopa pärjätä myös 1,8 Z3:lle
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              • Jochen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 1229
                                • Valkeakoski & Trondheim

                                #45
                                10 hp lisää 316i:ssä on sama kuin 20 hp lisää 325i:ssä tai 30 hp lisää M3:ssa. Ei pidä tuijottaa niitä absoluuttisia hevosvoiman lisäyksiä vaan sitä miten se vaikuttaa teho/painosuhteeseen.

                                M40B16 koneessa 10 hevosta lisää saanee jo pelkällä 40€ lastulla, nokat saa koneistettua hiukan äreämmiksi varmaankin noin 100€ hintoihin ja sitten ollaankin jo 318i:n teholuokassa...

                                No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                                Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                                Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                                Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                                Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                                Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎