Ihmetyttää välillä porukan asenne 316i:tä kohtaan. Eihä se mikää raketti oo
eikä ratakäytöstä voi haaveillakkaan mut iha hyvä peruskampe katukäyttöön.
Itelläni myös vastaava kulkine ja kyllä sillä tuntuu sakot saavan 100 alueellaki Mulla ei ainakaa ollu varaa "isompaan" esim. 325:seen mut bemari oli saatava ja e36 kori istuu omaan silmään joten päädyin tähän vaihtoehtoon.
Oon kyllä aivan samaa mieltä! Kyllähän tuota itekki kaipais autoon lisää potkua, mutta ihan mielelläni ajelen tälläkin mikä on ja joskus jos sattuu ylimäärästä rahaa kertymään ni sillon vois olla auton vaihto ajankohtanen..
e30 323i Cabrio
e36 320i Touring -95
Honda CB 600 Hornet -98 ex e39 530da Touring M-Sport -01
ex e36 323i M-Sport -98
ex e36 316i -97
Quote:
Originally Posted by BMWJuge Ihmetyttää välillä porukan asenne 316i:tä kohtaan. Eihä se mikää raketti oo
eikä ratakäytöstä voi haaveillakkaan mut iha hyvä peruskampe katukäyttöön.
Itelläni myös vastaava kulkine ja kyllä sillä tuntuu sakot saavan 100 alueellaki Mulla ei ainakaa ollu varaa "isompaan" esim. 325:seen mut bemari oli saatava ja e36 kori istuu omaan silmään joten päädyin tähän vaihtoehtoon.
Originally posted by |marjo
Oon kyllä aivan samaa mieltä! Kyllähän tuota itekki kaipais autoon lisää potkua, mutta ihan mielelläni ajelen tälläkin mikä on ja joskus jos sattuu ylimäärästä rahaa kertymään ni sillon vois olla auton vaihto ajankohtanen..
Itse en ole huomannut asennetta 316i:tä kohtaan... Nämä asennevastaukset täälllä liittyy sen 316i:n virittämiseen missä ei ole mitään järkeä. Pistää auton vaan nättiin kuntoon, nättiä madallusta, vanteita ja jättää ne todellakin nimelliset tehonlisäykset seuraavaan autoon.
Ja Marjolle toivottelen mukavia kilometrejä bimmerin ratissa Varo liukkaita...
// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Ainahan sitä sanotaan, että niillä lastulla+putkistolla+ilmanputsarilla ei saa yhtään tehoa irti, mut onko kukaan kokeillu? En puhu mistää perstuntumasta vaan tehopenkityksestä tai vaikka varttimailista.. Olis kiva kuulla, että meneekö siinä 500€ TÄYSIN hukkaan vai saako sillä vaikka ne 5-15hv lisää? Ymmärrän kyllä et yhdellä viritysosalla (pelkkä putkisto tai lastu tms) EI varmaankaan saada mitään lisätehoa, mutta luulis että montaa kohdetta parantamalla sais jotain hyötyäkin.. Tietenkää ei pidä ihastua siihen neonväriseen kartiofiltteriin, vaan tutkia että mikä niistä on oikeasti paras, sama pätee muihinkin osiin. Eikä tehoa tuu pelkästään sillä, että parantaa hengitystä koneen sisäänmenossa ja ulostulossa, sittenhän pitäis seokset säätää kohdalleen. Lastuhan niitä seoksia jonkun verran kontrolloi eli pittääskö olla räätälöity lastu että saa hyvän? Kyllähän sieltä tietty jotain saa säädettyä ilmamäärämittarin kiekoltakin..
Ja onhan niitä muitakin vapaastihengittävän virityskeinoja, vaikka niiden tulokset onkin aika mietoja "mutkan" laittamiseen verrattuna: kannen laskua, vauhtipyörän kevennystä, porausta, iskun pituuden säätöä, kannen avarrusta, venttiilien vaihtoa isompiin, nokka-akselin vaihtoa kireempään..
EDIT: Vielä kun joku tietäis sanoa että mitkä näistä kannattais tohon 316:seen tehdä, että saa järkevimmin otettua ne kaivatut 10-20hv vaikkapa (eikä vaan sanois että vaihda autoa). Välttämättä se tuttu tuning-kaavio "lastu, putkisto, vapari" ei tuota parasta tulosta, vaikka ääntä tuottaakin..
Jännä juttu, kun yleensä näihin topicceihin ei sitten kukaan kirjoita virittäneensä tommosta 316:sta ja kerro miten huimasti auto muuttui niillä putki+lastu+putsari virityksillä.....
“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Eiköhän ne "ilmaiset" hevosvoimat kutakuinkin ole otettu 316:kin jo tehtaalla.
Kannattaa kuitenkin tykönään miettiä mistä tämä 10-20hv:n lisätehonhimo oikeasti juontaa juonensa. Eli jospa kysymys onkin vain korvien välissä ja taustalla on pikemminkin muiden hyväksynnän saaminen?
316 kun ei muutu miksikään raketiksi edes 20hv:n lisäyksellä varsinkin kun jo tuon lisätehon saaminen nostaa käytännön vääntömomenttia sen verran ylös heikentäen selkeästi jo käytettävyyttä. Aika noloa on kuitenkin "kiekuttaa" 3500-6000rpm:n käyttökierroksilla jotain 316:sta kaupungilla? Vai?
Jännä juttu, kun yleensä näihin topicceihin ei sitten kukaan kirjoita virittäneensä tommosta 316:sta ja kerro miten huimasti auto muuttui niillä putki+lastu+putsari virityksillä.....
Hmmjoo, ite mietin samaa; harva kehtaa kertoa että meni 500€ eikä tullu muuta ku ääntä lisää.. Mut sitten ajattelin sitäkin vaihtoehtoa, että kuka p**kele jaksaa tehopenkittää jotain 1,6:sta ennen ja jälkeen parin bolt-on-teinituniiiing-viritysosan laittoa? Eipä varmaan kukaan. Mutta lopputulos on se, että kukaan ei tiedä varmasti että tuleeko niillä palikoilla lisää tehoa vai ei, edes vähän. Niin ja se, että vaikka tulis niin ei siitä 316:sta kyllä silti kovin ripeetä laitetta niillä lisäyksillä tule.
Helpot on otettu tehtaalla, mutta on se myös tehty hiljaiseksi imuääniltään jne. Tehtaan insinööri tekee sen arkiajoon, joten se tietää, että ei se arkikäyttäjä tarvitse sitä viimeistä 5hp:aa, vaikka se tällä torvella häviää.
turha siihen kartioita tai lastuja on hommata. maksaa vaan. 318i:stä otin sen imuboxin sisääntulo torvelon pois. Se auttaa ainakin korvien välissä. sitten napsu löysemmälle ilmamäärämittaria. En tiedä auttaako mitään hevosvoimissa, mutta tuntuu ainakin paremmalta. vetää mukavasti.
Itse ostin 318i:n sen takia, että se on ketjukone, kun ekat 316 e36:set on niitä hihnoja. enkä halunnut kutosen polttoainekulutusta. toisaalta tuskin siinä kulutuksessakaan mitään eroa on, mutta kyllä tälläkin ajelee. Kuitenkin kun moottoripyörillä tulee ajettua kesällä, niin en omilla rahoillani saa kuitenkaan semmoista autoa, joka kiihtyisi yhtään mihinkään, vaikka kuinka yrittäisi.
Onnistuskohan tuo viriviri silleen, että ostas 325:n osia: ilmamäärämittari, isompi kaasuläppä, ruiskusuuttimet, peltipakosarja ja lastu jos tuohon M40B16 sellaisen jostain saa tai jos haluaa niin teettää ite. Luulis parantuneella ilmanvirtauksella ja bensansaannilla jotain tehonlisäystä tapahtuvan.
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Minä en ainakaan lähtisi tollasta m40 virittämään, koska siitä on aikalailla rutistettu tehoa baiernin tehtailla. Itellänikin on e30 316i ja aion kyllä rutistaa tehoa tekniikan tai auton vaihdolla.
mä lähen sen verran aikasemmin että kerkeän ilman "virityksiä"... vaikka ne onkin nuo edellämainitut omassa rysässäkin! juon sit sen 500 eurooki.... =)
ei se muutenkaan säästyisi..
10 hp lisää 316i:ssä on sama kuin 20 hp lisää 325i:ssä tai 30 hp lisää M3:ssa. Ei pidä tuijottaa niitä absoluuttisia hevosvoiman lisäyksiä vaan sitä miten se vaikuttaa teho/painosuhteeseen.
M40B16 koneessa 10 hevosta lisää saanee jo pelkällä 40€ lastulla, nokat saa koneistettua hiukan äreämmiksi varmaankin noin 100€ hintoihin ja sitten ollaankin jo 318i:n teholuokassa...
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrotblogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablaublogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablaublogi
Comment