eikös huru-ukolla ainakin ollut 316 m3:sen tekniikalla eikä sillekkään vissiin kukaan oo nauranut joten miks sitä ei vois virittää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 316i "viritys"
Collapse
X
-
Originally posted by jam76eikös huru-ukolla ainakin ollut 316 m3:sen tekniikalla eikä sillekkään vissiin kukaan oo nauranut joten miks sitä ei vois virittää?B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
-
Originally posted by BMWJugeIhmetyttää välillä porukan asenne 316i:tä kohtaan. Eihä se mikää raketti oo
eikä ratakäytöstä voi haaveillakkaan mut iha hyvä peruskampe katukäyttöön.
Itelläni myös vastaava kulkine ja kyllä sillä tuntuu sakot saavan 100 alueellaki Mulla ei ainakaa ollu varaa "isompaan" esim. 325:seen mut bemari oli saatava ja e36 kori istuu omaan silmään joten päädyin tähän vaihtoehtoon.
Oon kyllä aivan samaa mieltä! Kyllähän tuota itekki kaipais autoon lisää potkua, mutta ihan mielelläni ajelen tälläkin mikä on ja joskus jos sattuu ylimäärästä rahaa kertymään ni sillon vois olla auton vaihto ajankohtanen..e30 323i Cabrio
e36 320i Touring -95
Honda CB 600 Hornet -98
ex e39 530da Touring M-Sport -01
ex e36 323i M-Sport -98
ex e36 316i -97
Comment
-
-
Quote:
Originally Posted by BMWJuge
Ihmetyttää välillä porukan asenne 316i:tä kohtaan. Eihä se mikää raketti oo
eikä ratakäytöstä voi haaveillakkaan mut iha hyvä peruskampe katukäyttöön.
Itelläni myös vastaava kulkine ja kyllä sillä tuntuu sakot saavan 100 alueellaki Mulla ei ainakaa ollu varaa "isompaan" esim. 325:seen mut bemari oli saatava ja e36 kori istuu omaan silmään joten päädyin tähän vaihtoehtoon.
Originally posted by |marjoOon kyllä aivan samaa mieltä! Kyllähän tuota itekki kaipais autoon lisää potkua, mutta ihan mielelläni ajelen tälläkin mikä on ja joskus jos sattuu ylimäärästä rahaa kertymään ni sillon vois olla auton vaihto ajankohtanen..
Ja Marjolle toivottelen mukavia kilometrejä bimmerin ratissa Varo liukkaita...// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Ainahan sitä sanotaan, että niillä lastulla+putkistolla+ilmanputsarilla ei saa yhtään tehoa irti, mut onko kukaan kokeillu? En puhu mistää perstuntumasta vaan tehopenkityksestä tai vaikka varttimailista.. Olis kiva kuulla, että meneekö siinä 500€ TÄYSIN hukkaan vai saako sillä vaikka ne 5-15hv lisää? Ymmärrän kyllä et yhdellä viritysosalla (pelkkä putkisto tai lastu tms) EI varmaankaan saada mitään lisätehoa, mutta luulis että montaa kohdetta parantamalla sais jotain hyötyäkin.. Tietenkää ei pidä ihastua siihen neonväriseen kartiofiltteriin, vaan tutkia että mikä niistä on oikeasti paras, sama pätee muihinkin osiin. Eikä tehoa tuu pelkästään sillä, että parantaa hengitystä koneen sisäänmenossa ja ulostulossa, sittenhän pitäis seokset säätää kohdalleen. Lastuhan niitä seoksia jonkun verran kontrolloi eli pittääskö olla räätälöity lastu että saa hyvän? Kyllähän sieltä tietty jotain saa säädettyä ilmamäärämittarin kiekoltakin..
Ja onhan niitä muitakin vapaastihengittävän virityskeinoja, vaikka niiden tulokset onkin aika mietoja "mutkan" laittamiseen verrattuna: kannen laskua, vauhtipyörän kevennystä, porausta, iskun pituuden säätöä, kannen avarrusta, venttiilien vaihtoa isompiin, nokka-akselin vaihtoa kireempään..
EDIT: Vielä kun joku tietäis sanoa että mitkä näistä kannattais tohon 316:seen tehdä, että saa järkevimmin otettua ne kaivatut 10-20hv vaikkapa (eikä vaan sanois että vaihda autoa). Välttämättä se tuttu tuning-kaavio "lastu, putkisto, vapari" ei tuota parasta tulosta, vaikka ääntä tuottaakin..Last edited by sqxo; 29-09-2005, 15:37.
Comment
-
-
Eiköhän ne "ilmaiset" hevosvoimat kutakuinkin ole otettu 316:kin jo tehtaalla.
Kannattaa kuitenkin tykönään miettiä mistä tämä 10-20hv:n lisätehonhimo oikeasti juontaa juonensa. Eli jospa kysymys onkin vain korvien välissä ja taustalla on pikemminkin muiden hyväksynnän saaminen?
316 kun ei muutu miksikään raketiksi edes 20hv:n lisäyksellä varsinkin kun jo tuon lisätehon saaminen nostaa käytännön vääntömomenttia sen verran ylös heikentäen selkeästi jo käytettävyyttä. Aika noloa on kuitenkin "kiekuttaa" 3500-6000rpm:n käyttökierroksilla jotain 316:sta kaupungilla? Vai?
Comment
-
-
Originally posted by L.HJännä juttu, kun yleensä näihin topicceihin ei sitten kukaan kirjoita virittäneensä tommosta 316:sta ja kerro miten huimasti auto muuttui niillä putki+lastu+putsari virityksillä.....
Comment
-
-
Helpot on otettu tehtaalla, mutta on se myös tehty hiljaiseksi imuääniltään jne. Tehtaan insinööri tekee sen arkiajoon, joten se tietää, että ei se arkikäyttäjä tarvitse sitä viimeistä 5hp:aa, vaikka se tällä torvella häviää.
turha siihen kartioita tai lastuja on hommata. maksaa vaan. 318i:stä otin sen imuboxin sisääntulo torvelon pois. Se auttaa ainakin korvien välissä. sitten napsu löysemmälle ilmamäärämittaria. En tiedä auttaako mitään hevosvoimissa, mutta tuntuu ainakin paremmalta. vetää mukavasti.
Itse ostin 318i:n sen takia, että se on ketjukone, kun ekat 316 e36:set on niitä hihnoja. enkä halunnut kutosen polttoainekulutusta. toisaalta tuskin siinä kulutuksessakaan mitään eroa on, mutta kyllä tälläkin ajelee. Kuitenkin kun moottoripyörillä tulee ajettua kesällä, niin en omilla rahoillani saa kuitenkaan semmoista autoa, joka kiihtyisi yhtään mihinkään, vaikka kuinka yrittäisi.
Kun 5s 0-100km/h on joku CB500:sen kiihtyvyys.
Comment
-
-
Onnistuskohan tuo viriviri silleen, että ostas 325:n osia: ilmamäärämittari, isompi kaasuläppä, ruiskusuuttimet, peltipakosarja ja lastu jos tuohon M40B16 sellaisen jostain saa tai jos haluaa niin teettää ite. Luulis parantuneella ilmanvirtauksella ja bensansaannilla jotain tehonlisäystä tapahtuvan."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
m40b16
Minä en ainakaan lähtisi tollasta m40 virittämään, koska siitä on aikalailla rutistettu tehoa baiernin tehtailla. Itellänikin on e30 316i ja aion kyllä rutistaa tehoa tekniikan tai auton vaihdolla.Nykyiset -e32 750il-e46 320d-e36 318i cabr -e87 118d-e87 120d
menneitä menopelejä -e46 316i -e53 x5 4.4-e39 520i-e36 320i
-e36 316i-e36 318i -e39 530da-e36 318is-e39 520ia-e46 330d-e30 325i m-tech1-e30 316i-e30 316-e28 518i-e32 730iae46 320d -e38 730i
Comment
-
-
laitat autoosi vaparin, Lastun, Vapaamminvirtaavaa putkistoa, uusi nokka, suuttimet.. jne
porukka sanoo että ei 316i.stä saa tehoja irti..
mutta tiedän e30 316i.n joka on pissittäny z3.n varttimaililla...
kyllä 316i:stä tehoa saa irti, kunhan käyttää rahaa ja aikaa.
itselläni ei ainankaa varaa ;/e30 m40b16
Comment
-
-
Originally posted by BMW3 View Postlaitat autoosi vaparin, Lastun, Vapaamminvirtaavaa putkistoa, uusi nokka, suuttimet.. jne
porukka sanoo että ei 316i.stä saa tehoja irti..
mutta tiedän e30 316i.n joka on pissittäny z3.n varttimaililla...
kyllä 316i:stä tehoa saa irti, kunhan käyttää rahaa ja aikaa.
itselläni ei ainankaa varaa ;/
Comment
-
-
10 hp lisää 316i:ssä on sama kuin 20 hp lisää 325i:ssä tai 30 hp lisää M3:ssa. Ei pidä tuijottaa niitä absoluuttisia hevosvoiman lisäyksiä vaan sitä miten se vaikuttaa teho/painosuhteeseen.
M40B16 koneessa 10 hevosta lisää saanee jo pelkällä 40€ lastulla, nokat saa koneistettua hiukan äreämmiksi varmaankin noin 100€ hintoihin ja sitten ollaankin jo 318i:n teholuokassa...
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
Comment