mul mittarissa 180tkm..selviteltiin tossa ja kuuloistais ihan että ääni tulis jakopäästä, tilasin ketjun kiristäjän uuden, uusilla öljyillä mul ei kuulu minkäänäköstä rohinaa mut kun öljyt lämpenee ja menee litkummaks nii rohina alkaa taas, kiristäjähän toimii öljynpaineella niin jos se olis se, perjantaina se sitte selviää ku kiristäjä tulee..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 TDS outo sivuääni vapaalla
Collapse
X
-
Outo Sivuääni
Originally posted by Zeimsmul mittarissa 180tkm..selviteltiin tossa ja kuuloistais ihan että ääni tulis jakopäästä, tilasin ketjun kiristäjän uuden, uusilla öljyillä mul ei kuulu minkäänäköstä rohinaa mut kun öljyt lämpenee ja menee litkummaks nii rohina alkaa taas, kiristäjähän toimii öljynpaineella niin jos se olis se, perjantaina se sitte selviää ku kiristäjä tulee..
Loppuiko sivuääni kiristimen vaihdolla ja oliko iso opperaatio?
Comment
-
-
Originally posted by bempsiHeps. ostin äskettäin saksasta 325 tds -95, 171 000 km. Mulla bemarissa myös outoa sivuääntä, tutkittu sitä ja ääni todettu tulevan jakopäästä, yläketju oli ok, alaketjua ei olla vielä tutkitettu - kiristäjä ilmeisesti siellä koneen alaosassa, vaihtaminen ilmeisen hankala, vaatii koneen poisoton sekä öljypohjan pudotuksen?
Loppuiko sivuääni kiristimen vaihdolla ja oliko iso opperaatio?
Comment
-
-
Mulla loppui kaikki ongelmat kun vaihtoi M3 vauhtipyörän ja kytkimen. Vaihteisto ei pidä ääntä ja jurnutukset loppui.
Joku ruiskutusongelma vaan tuli tilalle, ilmeisesti tappien takia, niissä on joku heitto tai jotain hämärää, selviää keskiviikkona. Savuttaa ja nakuttaa kovasti.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by jani1632kun se painelaakeri ei edelleenkään pyöri silloin kun kytkin on ylhäällä!!!
mahdollisia lähteitä tuolle äänelle on pääakselin laakerointi tai kaksoismassa vauhtipyörä.
jos ääni loppuu kun painat kytkintä noin 1-2cm niin vika on 98%painelaakerissa
Comment
-
-
Originally posted by Zeimsääni loppu heti kun kiristin ja ketju vaihdettiin, niinku olin aikasemmin puhunu. mut mulla rohisee kylmänä luultavasti se kaksois massapyörä, lämpimänä ei mitään, rohissu jo 30tkm... kiristimen vaihto väli on 200tkm ja sen jälkee ei jaksa pitää ketjua tiukal ja alkaa metelöimään, öljypohjaa ei tarvitte raottaa mut aika atomeiks saa motin purkaa..
Comment
-
Comment