Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 TDS outo sivuääni vapaalla

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeims
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 25

mul mittarissa 180tkm..selviteltiin tossa ja kuuloistais ihan että ääni tulis jakopäästä, tilasin ketjun kiristäjän uuden, uusilla öljyillä mul ei kuulu minkäänäköstä rohinaa mut kun öljyt lämpenee ja menee litkummaks nii rohina alkaa taas, kiristäjähän toimii öljynpaineella niin jos se olis se, perjantaina se sitte selviää ku kiristäjä tulee..

Comment

• bempsi
      Newbiemmer
      • Jul 2006
      • 2

Outo Sivuääni

Originally posted by Zeims
      mul mittarissa 180tkm..selviteltiin tossa ja kuuloistais ihan että ääni tulis jakopäästä, tilasin ketjun kiristäjän uuden, uusilla öljyillä mul ei kuulu minkäänäköstä rohinaa mut kun öljyt lämpenee ja menee litkummaks nii rohina alkaa taas, kiristäjähän toimii öljynpaineella niin jos se olis se, perjantaina se sitte selviää ku kiristäjä tulee..
      Heps. ostin äskettäin saksasta 325 tds -95, 171 000 km. Mulla bemarissa myös outoa sivuääntä, tutkittu sitä ja ääni todettu tulevan jakopäästä, yläketju oli ok, alaketjua ei olla vielä tutkitettu - kiristäjä ilmeisesti siellä koneen alaosassa, vaihtaminen ilmeisen hankala, vaatii koneen poisoton sekä öljypohjan pudotuksen?

Loppuiko sivuääni kiristimen vaihdolla ja oliko iso opperaatio?

Comment

• Zeims
        Newbiemmer
        • Feb 2005
        • 25

Originally posted by bempsi
        Heps. ostin äskettäin saksasta 325 tds -95, 171 000 km. Mulla bemarissa myös outoa sivuääntä, tutkittu sitä ja ääni todettu tulevan jakopäästä, yläketju oli ok, alaketjua ei olla vielä tutkitettu - kiristäjä ilmeisesti siellä koneen alaosassa, vaihtaminen ilmeisen hankala, vaatii koneen poisoton sekä öljypohjan pudotuksen?

Loppuiko sivuääni kiristimen vaihdolla ja oliko iso opperaatio?
        ääni loppu heti kun kiristin ja ketju vaihdettiin, niinku olin aikasemmin puhunu. mut mulla rohisee kylmänä luultavasti se kaksois massapyörä, lämpimänä ei mitään, rohissu jo 30tkm... kiristimen vaihto väli on 200tkm ja sen jälkee ei jaksa pitää ketjua tiukal ja alkaa metelöimään, öljypohjaa ei tarvitte raottaa mut aika atomeiks saa motin purkaa..

Comment

• TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

Mulla loppui kaikki ongelmat kun vaihtoi M3 vauhtipyörän ja kytkimen. Vaihteisto ei pidä ääntä ja jurnutukset loppui.

Joku ruiskutusongelma vaan tuli tilalle, ilmeisesti tappien takia, niissä on joku heitto tai jotain hämärää, selviää keskiviikkona. Savuttaa ja nakuttaa kovasti.
          BMW F15 X5 M50d -14

Comment

• larmatin
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1118
            • Perttula

Originally posted by jani1632
            kun se painelaakeri ei edelleenkään pyöri silloin kun kytkin on ylhäällä!!!
            mahdollisia lähteitä tuolle äänelle on pääakselin laakerointi tai kaksoismassa vauhtipyörä.
            nestekytkimellisissä autoissa muuten painelaakeri pyörii kun kytkin on ylhäällä.

jos ääni loppuu kun painat kytkintä noin 1-2cm niin vika on 98%painelaakerissa

Comment

• bempsi
              Newbiemmer
              • Jul 2006
              • 2

Originally posted by Zeims
              ääni loppu heti kun kiristin ja ketju vaihdettiin, niinku olin aikasemmin puhunu. mut mulla rohisee kylmänä luultavasti se kaksois massapyörä, lämpimänä ei mitään, rohissu jo 30tkm... kiristimen vaihto väli on 200tkm ja sen jälkee ei jaksa pitää ketjua tiukal ja alkaa metelöimään, öljypohjaa ei tarvitte raottaa mut aika atomeiks saa motin purkaa..
              Kiristin tosiaan olisi varmaan vaihdettava, ovat laittaneet sen ilmeisen hankalaan paikkaan kun koko kone pitää osiksi paloitella - olisiko tietoa kenen puoleen kannattaisi operaation suorituksessa kääntyä - merkkiliike täällä itäsuomessa ainakin oli ihan pihalla ! Jos tietäis kuka tehnyt ennekin niin saattaisi paremmin onnistua

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎