Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 vs. 328

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turbodog
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 134
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by Antza
    Luonteeltaan melko erilaisia, ainakin itse (tosin M52) jään aina nilkan suoristaessa kaipaamaan sitä reipasta tehonlisäystä yläkierroksilla, mitä esim 325 antaa.
    makuasia, mutta itse ainakin otan mieluummin tuon 2.8:n paremman alakierrosten väännön...kyllä sitä puhtia riittää yläpäässäkin

    Onhan siinä sekin että 325 mallia ei taida löytyä enää vuoden 95 jälkeen vaan vain ainoastaan 323 ja 328 malleja. Korjatkaa jos olen väärässä...
    näinhän se taisi olla, siis e36:n kohdalla...
    ---328i 1999 (e46)---

    Comment

    • Antza
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2143
      • Espoo

      #17
      Originally posted by LASSI-S
      pro-streetilta löytyy d-bilas läppärungot joiden avulla varmasti tulee kunnolla lisä paukkua ja moottoori regoi terävästi kaasuun
      Tiedätkö, onko myös M52TU-kiukaisiin saatavilla?
      Current rides:
      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

      Previous rides:
      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

      Comment

      • kaba
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1209
        • Helsinki

        #18
        Mites laatikko ym. kestää imusarjan vaihdon jälkeen? Eihän se älytön tehonlisäys oo, mutta kuitenkin?? Ideana houkutteleva.
        -kaba-,
        BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
        Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
        Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
        Ex F10 M550d takaniskatuilla
        730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
        ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
        ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
        ex. mb 230 coupe, -91
        ex. Ford Granada 2.0 -84
        "Tio små moppepojkar"
        "Pruritum ani"
        "Helsinki City Boys"

        Comment

        • Murska
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 382
          • Savo

          #19
          Siitä kulutuksesta....

          Yllätyin positiivisesti 328:n taloudellisuudesta...nätisti ajettuna auto ottaa menovettä todella vähän...maantiellä 90-110 km/h nopeuksissa noin. 7,2-7,5 litraa satkulle ja kaupungissakin pääsee normaaliajolla noin 10 litralla..
          nilkka suorana onkin eri tarina, muttei kohtuutomia silloinkaan...

          Saksassa ajelin baanoilla pitempiä siivuja keskinopeuksilla 160-180km/h ja kulutus 11,5-12 litraa... 8)

          eli yllättävän pieniä on lukemat...melkein corolla tasoa
          e61 530i touring M-sport LCI -08
          Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
          Ex:e46 330i -01 Sedan
          Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Re: 328i

            Originally posted by jannmann
            taitaa 328i:ssä olla todellisuudessa enemmän kuin 1kW tehoero..
            328i saa imusarjan vaihtamalla sen +20hv lisää... ja vääntökin kipuaa yli 300nm
            Onko tietoa meneekö 325i:n imusarja suoraan tilalle?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Jamppa
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 387
              • Kerava

              #21
              Re: 328i

              Originally posted by bemu2000
              Originally posted by jannmann
              taitaa 328i:ssä olla todellisuudessa enemmän kuin 1kW tehoero..
              328i saa imusarjan vaihtamalla sen +20hv lisää... ja vääntökin kipuaa yli 300nm
              Onko tietoa meneekö 325i:n imusarja suoraan tilalle?
              -Menee!!! :!:

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #22
                Originally posted by kaba
                Mites laatikko ym. kestää imusarjan vaihdon jälkeen? Eihän se älytön tehonlisäys oo, mutta kuitenkin?? Ideana houkutteleva.
                eiköhän nuo luulis kestävän
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  #23
                  m50

                  ei pitäisi sopia m50 imusarja suoraan m52 moottoriin, ja vaikka sopisikin, se virtaa liiaksi vakio koneeseen ja hukkaa taatusti alaväännön. jos se m50 325i:n imusarjan virtaus olisi sopiva, luulisin että Schrick kokenaana ja laadukkaana pajana olisi myös päätynyt isompaan virtaukseen kuin mitä heidän viri imusarjassaan on....
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • alfo
                    Newbiemmer
                    • Mar 2004
                    • 25
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by henri
                    Originally posted by kaba
                    Mites laatikko ym. kestää imusarjan vaihdon jälkeen? Eihän se älytön tehonlisäys oo, mutta kuitenkin?? Ideana houkutteleva.
                    eiköhän nuo luulis kestävän
                    nimen omaan,kestäähän se... tai se riippuu käyttäjästä.kaiken saa paskaks kun vaan yrittää....

                    Comment

                    • toni78
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 285
                      • Nousiainen

                      #25
                      Mistäs näitä imusarjoja vois kysellä turusta tai ylipäätään suomesta, ja mistäs putkea kannattais alkaa etsimään.... siis 325:seen

                      Comment

                      • vilbertti
                        Newbiemmer
                        • Aug 2006
                        • 3
                        • tornio

                        #26
                        Mistä löytää vapavirtasuodattimen 328i vm.96 bimmerii...oon ettiny koko netin läpi ni löytyy vain 2,5 ja pienempii..... ja millanen se on asentaa paikallee...tuleeko tehoa paljo lisää?

                        Comment

                        • Moonshine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1018
                          • Järvenpää

                          #27
                          Originally posted by vilbertti
                          Mistä löytää vapavirtasuodattimen 328i vm.96 bimmerii...oon ettiny koko netin läpi ni löytyy vain 2,5 ja pienempii..... ja millanen se on asentaa paikallee...tuleeko tehoa paljo lisää?
                          Tehoa ei tule yhtään lisää. Hyvällä koteloinnilla säilytät ehkä nykyiset hevoset. Eli siis, parempi ettet löydä mistään moista. Ja sitten otat ja juot vaikka ne rahat
                          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                          Comment

                          • Jusaba
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 613
                            • Joensuu

                            #28
                            Koitappa vilbertti searchia.. Pistä hakuun: oikeat vakiotehot niin lötyy topikki missä on dynotettu vaparisuotimen ja normi suotimen kans..
                            MB


                            EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

                            Comment

                            • mika68
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2004
                              • 1966
                              • ......

                              #29
                              Originally posted by Jusaba
                              Koitappa vilbertti searchia.. Pistä hakuun: oikeat vakiotehot niin lötyy topikki missä on dynotettu vaparisuotimen ja normi suotimen kans..
                              Näin on!
                              Ja dynopäivillä vertaillaan samassa vehkeessä "vapaavirtaus"paneli vastaan normipaneli.
                              Siitä sitten lisää juttua dynotuksen jälkeen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎