Originally posted by Kaasu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 virtalukko hajosi?
Collapse
X
-
now: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
-
-
Kuinka tuon rattilukon saa pois? Takaa on irroitettu "lukkopesän perä" ja näkivissä on tappi sitä pihdeillä vetämällä ja kääntämällä ei tunnu lähtevän rattilukko pois.. Tappi hajoaa jos vielä voimaa käyttää.
Miten olette irroittaneet sen koko lukkopesä systeemin ratin alapuolelta pois? Onko siihen mitään hyvää taktiikkaa?
Sen jos saisi irti niin kävisin porauttamassa rikkinäisen lukkopesä irti kolostaan.
Auto 316i 97vm
Comment
-
-
Originally posted by JanesQ View PostVirtalukon rungon, joka on rattiputken ympärillä olevat kiinnityspultit onkin sitten vähän vittumaisempi homma saada auki, jos haluat vaihtaa kaikki osat uuteen. Ne pultit kun ovat lukkopultteja:
eli niissä ei ole valmista avainkantaa, näitä kun ei vissiin ole tarkoitus avata.
Itse sain ne auki, kun otin dremelin ja pienen katkaisulaikan ja tein mahdollisimman syvän viillon pultin kantaan, sitten helvetinmoinen talttapäämeisseli, jolla ne sai väännettyä auki. Vaihdoin ne tämän jälkeen normaaleiksi kuusiokolopulteiksi.
e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
ex.
e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
e30 316 -88 (schwarz)
Comment
-
-
Originally posted by Funki View PostTuosta JanesQ.n kirjoitus
Rattilukon muovi osa on irti ja tappi näkyvissä, mutta toi veto ja kääntö taktiikka ei onnistu. Onko muita tapoja vapauttaa rattilukkoa vai onko lukko systeemissä viellä jotain kiinikkeitä?
Comment
-
-
Originally posted by Kaasu View PostJees, kiitos vittumaiset ruuvit on irti ja kaikki muu ympäriltä, mutta rattilukko on päällä ja lukko systeemi ei halua tulla ratin putkesta pois. Ilmeisesti rattilukko pitää sitä viellä kiinni?
Rattilukon muovi osa on irti ja tappi näkyvissä, mutta toi veto ja kääntö taktiikka ei onnistu. Onko muita tapoja vapauttaa rattilukkoa vai onko lukko systeemissä viellä jotain kiinikkeitä?
Ja jos siitä tapista koittaa rattilukkoa ottaa pois, voi ohjausakselista koittaa hiukan käännellä josko auttaisi..Aivan kuten normaalisti autoon mennessäkin nykäisy ratista ja rattilukko avaimella pois.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Tässon kans ihan näppärä ohje miten se patruuna irtoaa sieltä pesästä pois.
Tuli aikoinaan tällä ohjeella kokeiltua kun etsin vikaa tuon auton käynnistymisen kanssa ja toimiihan se vallan moitteetta ja ei siinä ainakaan liikaa työkaluja tarvita.I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
Comment
-
-
Laitetaan nyt tähän ohjeita.
Irroitin e36:sesta virtalukkoa. Netistä löyty kasapäin ohjeita kuinka kätevä hiuspinni on tuossa hommassa. Sillä yritettiin alkuun eikä onnistuttu. Syykin selvisi lopulta. Monet pinnit ovat latteita/lituskan muotoisia eikä pyöreitä (vaikka videoissakin näytti olevan samanlainen). myös niiden lankavahvuus on liian heiveröinen. Pienellä kuusiokolo avaimella onnistui 3min saada lukkopesä pois. Avaimen oikea asento on 1-asennon jälkeen muutama aste.Last edited by MarQu; 27-08-2013, 08:01.sigpic
Comment
-
-
Mulla jumiutui e36 virtalukko 2-asentoon. Avain ei kääntynyt kumpaankaan suuntaan, mutta lähti pois lukosta. Avasin lukon pohjan ja väänsin pihdeillä sitä tappia, niin sain avaimen taas liikkumaan.
Osaisko viisaammat neuvoa onko vika lukkopatruunassa vai tuossa rattilukkotapissa.Last edited by Miki; 20-08-2015, 15:34.E36 316i -96 Arktissilber Metallic Teinitaxi Edition
Comment
-
Comment