Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 virtalukko hajosi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enliz
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 1503
    • Espoo

    #31
    Originally posted by Kaasu View Post
    Moro,

    Näyttäis, että mulla on sama homaa. Avain ei vaan pyöri tai liiku virtalukossa milliäkään kun on pohjassa. En usko, että rattilukko on päällä koska ratti pyörii kyllä ja renkaat. Avainta jos vetää millin itseensä päin alkaa se pyörii ympäri virtalukossa.

    Yritin irroittaa lukkopesää tolla taktiikalla, mutta tuloksetta kun ei avain pyörähdä sen verta, että sais sen lukon vapautettua. Onko tähän mitään muita kikkoja vielä muutakin ku väkivalta?

    Onko kukaan irroittanut lukkopesää väkivallalla? Antaako se metalli salpa periksi, jos lukkopesä repii pois vai hajottaako se ympäriltä jotain muuta..
    Saat 99% varmasti avaimen pyörimään, kun vedät avainta itteesi päin kun se on patruunassa ja heiluttelet ees taas. Mulla meni vastaavasti tilttiin, ja tolla konstilla sain pyörimään.
    now: Mercedes Benz 350e AMG
    ex: f30 320i M-Sport
    ex: e46 320i M-Sport II
    ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
    ex: e36 316i Compact
    ex: e39 530i M-Sport
    ex: e46 320Cd M-Sport II

    Comment

    • Kaasu
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 4
      • hki

      #32
      Kuinka tuon rattilukon saa pois? Takaa on irroitettu "lukkopesän perä" ja näkivissä on tappi sitä pihdeillä vetämällä ja kääntämällä ei tunnu lähtevän rattilukko pois.. Tappi hajoaa jos vielä voimaa käyttää.

      Miten olette irroittaneet sen koko lukkopesä systeemin ratin alapuolelta pois? Onko siihen mitään hyvää taktiikkaa?

      Sen jos saisi irti niin kävisin porauttamassa rikkinäisen lukkopesä irti kolostaan.

      Auto 316i 97vm

      Comment

      • Funki
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2011
        • 375
        • Kouvola

        #33
        Originally posted by JanesQ View Post
        Virtalukon rungon, joka on rattiputken ympärillä olevat kiinnityspultit onkin sitten vähän vittumaisempi homma saada auki, jos haluat vaihtaa kaikki osat uuteen. Ne pultit kun ovat lukkopultteja:

        eli niissä ei ole valmista avainkantaa, näitä kun ei vissiin ole tarkoitus avata.

        Itse sain ne auki, kun otin dremelin ja pienen katkaisulaikan ja tein mahdollisimman syvän viillon pultin kantaan, sitten helvetinmoinen talttapäämeisseli, jolla ne sai väännettyä auki. Vaihdoin ne tämän jälkeen normaaleiksi kuusiokolopulteiksi.
        Tuosta JanesQ.n kirjoitus
        e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
        ex.
        e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
        e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
        e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
        e30 316 -88 (schwarz)

        Comment

        • Kaasu
          Newbiemmer
          • Mar 2013
          • 4
          • hki

          #34
          Originally posted by Funki View Post
          Tuosta JanesQ.n kirjoitus
          Jees, kiitos vittumaiset ruuvit on irti ja kaikki muu ympäriltä, mutta rattilukko on päällä ja lukko systeemi ei halua tulla ratin putkesta pois. Ilmeisesti rattilukko pitää sitä viellä kiinni?

          Rattilukon muovi osa on irti ja tappi näkyvissä, mutta toi veto ja kääntö taktiikka ei onnistu. Onko muita tapoja vapauttaa rattilukkoa vai onko lukko systeemissä viellä jotain kiinikkeitä?

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #35
            Originally posted by Kaasu View Post
            Jees, kiitos vittumaiset ruuvit on irti ja kaikki muu ympäriltä, mutta rattilukko on päällä ja lukko systeemi ei halua tulla ratin putkesta pois. Ilmeisesti rattilukko pitää sitä viellä kiinni?

            Rattilukon muovi osa on irti ja tappi näkyvissä, mutta toi veto ja kääntö taktiikka ei onnistu. Onko muita tapoja vapauttaa rattilukkoa vai onko lukko systeemissä viellä jotain kiinikkeitä?
            Olethan ottanut etupäästä lukitus-sokan irti? Puolikuun muotoinen, estää palikan nousun ylöspäin.
            Ja jos siitä tapista koittaa rattilukkoa ottaa pois, voi ohjausakselista koittaa hiukan käännellä josko auttaisi..Aivan kuten normaalisti autoon mennessäkin nykäisy ratista ja rattilukko avaimella pois.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Vertigo
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 806
              • Paska Kaupunni

              #36


              Tässon kans ihan näppärä ohje miten se patruuna irtoaa sieltä pesästä pois.
              Tuli aikoinaan tällä ohjeella kokeiltua kun etsin vikaa tuon auton käynnistymisen kanssa ja toimiihan se vallan moitteetta ja ei siinä ainakaan liikaa työkaluja tarvita.
              I Don't Know! I Don't Like It!
              Nykyiset:
              E36 328i cöype
              Exät:
              Fiat Uno 60ies '93
              E30 316i
              E28 520ia
              Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
              Fiat 127
              Saab 900

              Comment

              • MarQu
                Moderator
                • Mar 2006
                • 5513
                • Vaasa

                #37
                Laitetaan nyt tähän ohjeita.
                Irroitin e36:sesta virtalukkoa. Netistä löyty kasapäin ohjeita kuinka kätevä hiuspinni on tuossa hommassa. Sillä yritettiin alkuun eikä onnistuttu. Syykin selvisi lopulta. Monet pinnit ovat latteita/lituskan muotoisia eikä pyöreitä (vaikka videoissakin näytti olevan samanlainen). myös niiden lankavahvuus on liian heiveröinen. Pienellä kuusiokolo avaimella onnistui 3min saada lukkopesä pois. Avaimen oikea asento on 1-asennon jälkeen muutama aste.
                Last edited by MarQu; 27-08-2013, 07:01.
                sigpic

                Comment

                • Miki
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2011
                  • 78
                  • Tampere

                  #38
                  Mulla jumiutui e36 virtalukko 2-asentoon. Avain ei kääntynyt kumpaankaan suuntaan, mutta lähti pois lukosta. Avasin lukon pohjan ja väänsin pihdeillä sitä tappia, niin sain avaimen taas liikkumaan.

                  Osaisko viisaammat neuvoa onko vika lukkopatruunassa vai tuossa rattilukkotapissa.
                  Last edited by Miki; 20-08-2015, 14:34.
                  E36 316i -96 Arktissilber Metallic Teinitaxi Edition

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎