Moro. Mikäs voisi bemarissa olla hajalla kun koittaa ilmata jäähdytinneste järjestelmää niin tuntuu että puskee enemmän nestettä pihalle kuin vetää sisään.. Voiko syyläri olla tukossa? Juuri vaihdettu vesipumppu ja termostaatti ylikuumenemisen johdosta, ja nyt pitäisi saada ilmattua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 318is nesteongelmaa
Collapse
X
-
Puskee ulos enemmän kuin vetää sisään?
Et kai sä ilmaile sitä autoa moottori käynnissä? Vai ilmauksen jälkeenkö se ne nesteet työntää ulos?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
-
-
Originally posted by bmw323it View PostPuskee ulos enemmän kuin vetää sisään?
Et kai sä ilmaile sitä autoa moottori käynnissä? Vai ilmauksen jälkeenkö se ne nesteet työntää ulos?
Mutta itse ongelmaan, tuleeko syyläristä savua/pakokaasun hajua nesteiden mukana? Jos tulee niin kansipahvi taikka kansi on ottanu kipeää ylikuumenemisen johdosta.e36 318i -96 toukka
e46 318i -99 sedan
Comment
-
-
Originally posted by jisola View PostMoottori käynnissä se on yleisesti tapana ollu autojen jäähdytysjärjestelmien ilmaus loppuun suorittaa...
Ehdottaisin, että OP koettaisi vielä ilmata järjestelmän tehtaan ohjeen mukaan.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405
Kerran ilmannut sen "nipan" kautta ja jonkin ajan päästä ilmasin ks ohjeen mukaan. Meni 2L enemmän glykoolia koneeseen. Omat ovat kantenne niin ilmatkaa miten haluatte.
Comment
-
-
Originally posted by Boomster View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405
Kerran ilmannut sen "nipan" kautta ja jonkin ajan päästä ilmasin ks ohjeen mukaan. Meni 2L enemmän glykoolia koneeseen. Omat ovat kantenne niin ilmatkaa miten haluatte.
Comment
-
-
Originally posted by jisola View PostMoottori käynnissä se on yleisesti tapana ollu autojen jäähdytysjärjestelmien ilmaus loppuun suorittaa...
Mutta itse ongelmaan, tuleeko syyläristä savua/pakokaasun hajua nesteiden mukana? Jos tulee niin kansipahvi taikka kansi on ottanu kipeää ylikuumenemisen johdosta.
Comment
-
-
Originally posted by Boomster View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405
Kerran ilmannut sen "nipan" kautta ja jonkin ajan päästä ilmasin ks ohjeen mukaan. Meni 2L enemmän glykoolia koneeseen. Omat ovat kantenne niin ilmatkaa miten haluatte.
Comment
-
-
Originally posted by VilleSkon View PostMoro. Mikäs voisi bemarissa olla hajalla kun koittaa ilmata jäähdytinneste järjestelmää niin tuntuu että puskee enemmän nestettä pihalle kuin vetää sisään.. Voiko syyläri olla tukossa? Juuri vaihdettu vesipumppu ja termostaatti ylikuumenemisen johdosta, ja nyt pitäisi saada ilmattua.
Nesteet laitetaan sisään siis moottori sammuksissa, syylärin korkin vieressä oleva ilmaruuvi poistetaan ja nestettä kaadetaan paisarin korkkia myöten täyteen niin kauan kuin menee ja ilmaa tulee pois. Sitten ilmaruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin niin systeemi ilmaa itsensä loppuun termarin auetessa, sen jälkeen pitäis olla nestepinnankin oikealla tasolla mutta tehtaan ohjekin käskee kuitenkin vielä tarkistamaan.
Ja siis helpompi saada nesteet sisään/ilmattua kuin perinteisemmät systeemit joissa termostaatti ylävesiletkussa.
Comment
-
Comment