Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318is nesteongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleSkon
    Newbiemmer
    • Jul 2017
    • 3
    • KUUSAMO

    Bmw 318is nesteongelmaa

    Moro. Mikäs voisi bemarissa olla hajalla kun koittaa ilmata jäähdytinneste järjestelmää niin tuntuu että puskee enemmän nestettä pihalle kuin vetää sisään.. Voiko syyläri olla tukossa? Juuri vaihdettu vesipumppu ja termostaatti ylikuumenemisen johdosta, ja nyt pitäisi saada ilmattua.
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1810
    • N/A

    #2
    Puskee ulos enemmän kuin vetää sisään?

    Et kai sä ilmaile sitä autoa moottori käynnissä? Vai ilmauksen jälkeenkö se ne nesteet työntää ulos?
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • jisola
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 48
      • Haapajärvi

      #3
      Originally posted by bmw323it View Post
      Puskee ulos enemmän kuin vetää sisään?

      Et kai sä ilmaile sitä autoa moottori käynnissä? Vai ilmauksen jälkeenkö se ne nesteet työntää ulos?
      Moottori käynnissä se on yleisesti tapana ollu autojen jäähdytysjärjestelmien ilmaus loppuun suorittaa...

      Mutta itse ongelmaan, tuleeko syyläristä savua/pakokaasun hajua nesteiden mukana? Jos tulee niin kansipahvi taikka kansi on ottanu kipeää ylikuumenemisen johdosta.
      e36 318i -96 toukka
      e46 318i -99 sedan

      Comment

      • bmw323it
        BTCF Member
        • Mar 2008
        • 1810
        • N/A

        #4
        Originally posted by jisola View Post
        Moottori käynnissä se on yleisesti tapana ollu autojen jäähdytysjärjestelmien ilmaus loppuun suorittaa...
        Aha. Ei kuitenkaan yhdessäkään BMW:ssä joka minulla on sattunut olemaan.

        Ehdottaisin, että OP koettaisi vielä ilmata järjestelmän tehtaan ohjeen mukaan.
        BMW 530e (g30)
        BMW 335i (e90)
        BMW 323iC (e36)
        BMW 850i (e31)
        Golf GTE
        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

        Comment

        • Boomster
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 571
          • Lohja

          #5
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405

          Kerran ilmannut sen "nipan" kautta ja jonkin ajan päästä ilmasin ks ohjeen mukaan. Meni 2L enemmän glykoolia koneeseen. Omat ovat kantenne niin ilmatkaa miten haluatte.

          Comment

          • jope88
            BTCF Member
            • Mar 2015
            • 137
            • Siilinjärvi, pohjois-savo

            #6
            Originally posted by Boomster View Post
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405

            Kerran ilmannut sen "nipan" kautta ja jonkin ajan päästä ilmasin ks ohjeen mukaan. Meni 2L enemmän glykoolia koneeseen. Omat ovat kantenne niin ilmatkaa miten haluatte.
            Meinasin et oisin saman linkin laittanut. Toimii
            [email protected]
            523i m52b25tu Schwarz 2 -99
            316i m40b16 Schwarz -88

            Comment

            • VilleSkon
              Newbiemmer
              • Jul 2017
              • 3
              • KUUSAMO

              #7
              Originally posted by jisola View Post
              Moottori käynnissä se on yleisesti tapana ollu autojen jäähdytysjärjestelmien ilmaus loppuun suorittaa...

              Mutta itse ongelmaan, tuleeko syyläristä savua/pakokaasun hajua nesteiden mukana? Jos tulee niin kansipahvi taikka kansi on ottanu kipeää ylikuumenemisen johdosta.
              Tulee vähäsen pakokaasun hajua.. Toivottavasti ois vain kansipahvi palanut eikä koko kansi paskana :d

              Comment

              • VilleSkon
                Newbiemmer
                • Jul 2017
                • 3
                • KUUSAMO

                #8
                Originally posted by Boomster View Post
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=81405

                Kerran ilmannut sen "nipan" kautta ja jonkin ajan päästä ilmasin ks ohjeen mukaan. Meni 2L enemmän glykoolia koneeseen. Omat ovat kantenne niin ilmatkaa miten haluatte.
                Joo tällätavalla minäkin koitin, ei vaan ime nestettä yhtään sisäänpäin.

                Comment

                • naukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1222
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by VilleSkon View Post
                  Moro. Mikäs voisi bemarissa olla hajalla kun koittaa ilmata jäähdytinneste järjestelmää niin tuntuu että puskee enemmän nestettä pihalle kuin vetää sisään.. Voiko syyläri olla tukossa? Juuri vaihdettu vesipumppu ja termostaatti ylikuumenemisen johdosta, ja nyt pitäisi saada ilmattua.
                  No termostaatti on alavesiletkussa ja vesipumppu työntää nestettä moottorista ylävesiletkuun eli kone käynnissä ja korkki auki suoraan pihalle.

                  Nesteet laitetaan sisään siis moottori sammuksissa, syylärin korkin vieressä oleva ilmaruuvi poistetaan ja nestettä kaadetaan paisarin korkkia myöten täyteen niin kauan kuin menee ja ilmaa tulee pois. Sitten ilmaruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin niin systeemi ilmaa itsensä loppuun termarin auetessa, sen jälkeen pitäis olla nestepinnankin oikealla tasolla mutta tehtaan ohjekin käskee kuitenkin vielä tarkistamaan.

                  Ja siis helpompi saada nesteet sisään/ilmattua kuin perinteisemmät systeemit joissa termostaatti ylävesiletkussa.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎