Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 takapää tömähtää, auto nykii ja tyhjäkäynti seilaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JMS^
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 3

    E36 takapää tömähtää, auto nykii ja tyhjäkäynti seilaa

    Eli autona on saksasta tuotu lastutettu e36 320i -92 jonka ostin viime viikolla.
    Ongelmana on noi jo topicissa kerrotut elikkä perästä kuuluu ja tuntuu tömähdys kovaa kun vaihtaa vaihdetta. Pahimmillaan toi on kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Tää sama tömähdys tulee myös kun lähtee liikkeelle ja nostaa kytkimen nopeesti ylös. Eli jos haluu lähtee nätisti niin pitää luistattaa kytkintä aika paljon. Oon lueskellu edellisii threadeja ja niissä kehotettiin vaihtamaan perän öljyt ja laatikon öljyt. Samoten näkyy olleen puhetta että kytkin ois menossa hajalle.
    Eli tollanen vika löytyy mikä pitäis saada kondikseen.

    Toinen juttu on taas tällänen.
    Eli aina satunnaisesti auto alkaa nykimään ja tärisemään pintakaasulla ajaessa yhtäkkiä esim 60 km/h vauhdissa ajettaessa. Sitten kun antaa lusikkaa niin auto kyllä kiihtyy. Tän lisäksi myös tyhjäkäynti seilaa välillä ihan kuuluvasti itestään mutta kierroslukumittari pysyy paikallaan. Tää seilaus ääni taas tuntuu että se kuuluis enemmänkin takapöntöstä kun moottorin puolelta. Jossain topicissa oli puhetta että jos olis lambda mennyt niin sillon olis tollasia oireita. Mutta siellä samoin luki että silloin tasakaasulla ajettaessa pitäis kulutusmittarin heittelehtiä mutta tossa se pysyy kyllä ihan paikallaan.
    Vielä näiden lisäks aina välillä kun lähtee liikkeelle ykkösellä ja painaa lusikkaa niin kone ei vastaa vaan tuntuu kun se tukehtuis ja sitten yhtäkkiä hyökkää eteenpäin. Tätä tapahtuu satunnaisesti mutta usein. Sillon kun koneen vetää käyntiin ja lähtee liikkeelle niin ekan minuutin aikana toi tulee aika 100% varmasti.
    Eli oisko vika sitten mahollisesti lambassa vai puolissa vai jossain muualla?
    Hirveesti ei oo itellä tietoo noist autojen moottoreista mut tollasia vikoja tossa nyt on ilmenny jo viikon sisään ja ne pitäs saada kuntoon.

    Kiitokset etukäteen vastauksista.
  • Vanquish
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1961
    • Hki

    #2
    Perän kolina saattaapi hyvinkin johtua perän puslista.

    Juttua on paljon, mm:

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Tutkimuksesta poimittua: Vian ilmestyessä autoon, 85% omistajista päättelee ongelman poistuvan öljyjen ja/tai tulppien vaihdolla. Fakta: vain n.1%:ssa tapauksista diagnoosi on oikea.
      No, tässä tapauksessa taka-akselistokelkan puslat on loppu ja labda ja/tai ilmaläärämittarin ja imusarjan välinen imuputki vuotaa.
      Puslat menee vaihtoon joka tapauksessa, mutta kanattaa ennen lambdan vaihtoa irroittaa tuo musta haitariputki ja tutkia se valoa vasten(nuppineulan kokoista reikää ei saa löytyä). Jos se on ehjä, niin lambdaremontiksi menee.

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Tuossa peräasiassa voisin liputtaa ylläolevien asioiden lisäksi kardaaniakselin laipan puolesta.

        Comment

        • JMS^
          Newbiemmer
          • Jun 2005
          • 3

          #5
          Jees. Just äsken 20 min sitten käytin autoa tossa vieressä olevalla korjaamolla ja tunkattiin siinä auto ylös. Selvisi että vasemmanpuoleinen "takatukivarsi" tai joku vastaava nimike tällä oli, on revennyt pohjasta irti ja siitä johtuu tää tömähtely vaihdetta vaihtaessa. Siinä näytti kun se olis ennenkin revenny koska sitä oli hitsattu ennenkin mutta ei kunnolla. Maanantaina auto menee sinne ja hitsataan kunnolla kiinni. Tänään pääsen käymään tossa "vikakoodimittauksessa" niin pitäis vähän selvitä sitten lisää että onko lambda mennyt vai mikä on ongelma.

          Tosiaan en oikeen autojen tekniikan päälle paljoa ymmärrä niin nää mun tekstit saattaa olla vähän epäselvän näkösiä.
          Mutta eiköhän se bemu vielä kuntoon saada.

          Comment

          • rjkl
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 104

            #6
            Kielii vähän raskaammasta jalasta muinoin..

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              #7
              Ei ne sieltä pohjasta irti kaasua painamalla repeä se on ihan satavarma juttu.
              Retard Member

              Comment

              • dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by herja
                Ei ne sieltä pohjasta irti kaasua painamalla repeä se on ihan satavarma juttu.
                Valitettavasti kylä lähtee...
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                Comment

                • JMS-
                  Newbiemmer
                  • Apr 2005
                  • 14
                  • Vantaa

                  #9
                  Sellasta ne tuol korjaamol kans vähä sano et tuntus että on laskettu menemään vähän enemmänki täl autol.
                  Kävin perjantaina tossa vikakoodimittauksessa ja se näytti numeroa 25 mikä tarkotti lambdan lämmitysrelettä. Vaihettiin sitten uus rele tilalle ja tehtiin vikamittaus uudestaan ja minkäälaista vikakoodia ei näkyny enään. Lähin sitte ajamaan siitä kotiinpäin niin edelleen tekee samaa nykimistä tasakaasulla ja
                  välillä liikkeelle lähtiessä meinaa sammua kun ei ota kierroksia hetkeen ollenkaan. Oisko siinä sitte koko lambda hajalla vai?

                  Comment

                  • Touring
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1310
                    • Järvenpää

                    #10
                    Originally posted by JMS-
                    Sellasta ne tuol korjaamol kans vähä sano et tuntus että on laskettu menemään vähän enemmänki täl autol.
                    Kävin perjantaina tossa vikakoodimittauksessa ja se näytti numeroa 25 mikä tarkotti lambdan lämmitysrelettä. Vaihettiin sitten uus rele tilalle ja tehtiin vikamittaus uudestaan ja minkäälaista vikakoodia ei näkyny enään. Lähin sitte ajamaan siitä kotiinpäin niin edelleen tekee samaa nykimistä tasakaasulla ja
                    välillä liikkeelle lähtiessä meinaa sammua kun ei ota kierroksia hetkeen ollenkaan. Oisko siinä sitte koko lambda hajalla vai?
                    Ottiko ne akunnapoja irti? Siinä voi tovi mennä ennen kuin kone ja lambda lähtee toimimaan.
                    Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                    Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                    Comment

                    • JMS-
                      Newbiemmer
                      • Apr 2005
                      • 14
                      • Vantaa

                      #11
                      Ei otettu napoja irti. Vaihdettii vaa samalainen rele kiinni ja sen jälkee ei näyttäny vikakoodia enään.

                      Comment

                      • JMS-
                        Newbiemmer
                        • Apr 2005
                        • 14
                        • Vantaa

                        #12
                        Käväsin tossa palauttamassa leffan ja näytti että nyt myös tasakaasulla ajettaessa kulutusmittari heiluu jatkuvasti pientä liikettä Samoin tuntu että auto meinaa sammua jatkuvasti kunnes pistää kaasun pohjaan niin sit menee taas. mikä helv tota vaivaa

                        Comment

                        • reddewil
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 3015
                          • West Coast

                          #13
                          Originally posted by JMS-
                          Käväsin tossa palauttamassa leffan ja näytti että nyt myös tasakaasulla ajettaessa kulutusmittari heiluu jatkuvasti pientä liikettä Samoin tuntu että auto meinaa sammua jatkuvasti kunnes pistää kaasun pohjaan niin sit menee taas. mikä helv tota vaivaa
                          Vaiha se lambda, ja nollaa muisti -> akku irti n.30min.
                          ...

                          Comment

                          • JMS-
                            Newbiemmer
                            • Apr 2005
                            • 14
                            • Vantaa

                            #14
                            Juu lambda vaihdettiin ja nyt auto pelittää normaalisti.
                            Perästä hitsattiin noi repeämät ja kumipuslat vaihdettin mutta toi tömähdys
                            kuuluu edelleen kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle
                            Jos laittaa vaihteen hitaasti ja ihan rauhassa niin tota ongelmaa ei oo mutta jos
                            on vähäkin korkeemmat kierrokset ja nopeesti vetää kakkosen sisään niin kyllä
                            tömähtää.
                            Tänään rekisteröintikatsastukseen auto ja saas nähä miten käy.
                            Päästöjen kanssa on vähän siinä ja siinä.

                            Comment

                            • Ha2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1786
                              • Oulu

                              #15
                              Alkaiskohan kakkonen olla lopuillaan kohta, tainnu edellinen kuski yrittää turhan nopeita vaihtoja ku on repiny kakkosta pesään. Kun porisin yhen vanhan bemarimiehen kanssa ennen bemarin ostoa niin se mainitsi ekana, että bemarissa pitää kakkonen vaihtaa huolella sisään eikä repimällä. Muuten se tuhoaa aika nopeastikin. Itse kertoi oppineensa muutaman laatikon hajoitettuaan.
                              E61 525d LCI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎