Eli autona on saksasta tuotu lastutettu e36 320i -92 jonka ostin viime viikolla.
Ongelmana on noi jo topicissa kerrotut elikkä perästä kuuluu ja tuntuu tömähdys kovaa kun vaihtaa vaihdetta. Pahimmillaan toi on kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Tää sama tömähdys tulee myös kun lähtee liikkeelle ja nostaa kytkimen nopeesti ylös. Eli jos haluu lähtee nätisti niin pitää luistattaa kytkintä aika paljon. Oon lueskellu edellisii threadeja ja niissä kehotettiin vaihtamaan perän öljyt ja laatikon öljyt. Samoten näkyy olleen puhetta että kytkin ois menossa hajalle.
Eli tollanen vika löytyy mikä pitäis saada kondikseen.
Toinen juttu on taas tällänen.
Eli aina satunnaisesti auto alkaa nykimään ja tärisemään pintakaasulla ajaessa yhtäkkiä esim 60 km/h vauhdissa ajettaessa. Sitten kun antaa lusikkaa niin auto kyllä kiihtyy. Tän lisäksi myös tyhjäkäynti seilaa välillä ihan kuuluvasti itestään mutta kierroslukumittari pysyy paikallaan. Tää seilaus ääni taas tuntuu että se kuuluis enemmänkin takapöntöstä kun moottorin puolelta. Jossain topicissa oli puhetta että jos olis lambda mennyt niin sillon olis tollasia oireita. Mutta siellä samoin luki että silloin tasakaasulla ajettaessa pitäis kulutusmittarin heittelehtiä mutta tossa se pysyy kyllä ihan paikallaan.
Vielä näiden lisäks aina välillä kun lähtee liikkeelle ykkösellä ja painaa lusikkaa niin kone ei vastaa vaan tuntuu kun se tukehtuis ja sitten yhtäkkiä hyökkää eteenpäin. Tätä tapahtuu satunnaisesti mutta usein. Sillon kun koneen vetää käyntiin ja lähtee liikkeelle niin ekan minuutin aikana toi tulee aika 100% varmasti.
Eli oisko vika sitten mahollisesti lambassa vai puolissa vai jossain muualla?
Hirveesti ei oo itellä tietoo noist autojen moottoreista mut tollasia vikoja tossa nyt on ilmenny jo viikon sisään ja ne pitäs saada kuntoon.
Kiitokset etukäteen vastauksista.
Ongelmana on noi jo topicissa kerrotut elikkä perästä kuuluu ja tuntuu tömähdys kovaa kun vaihtaa vaihdetta. Pahimmillaan toi on kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Tää sama tömähdys tulee myös kun lähtee liikkeelle ja nostaa kytkimen nopeesti ylös. Eli jos haluu lähtee nätisti niin pitää luistattaa kytkintä aika paljon. Oon lueskellu edellisii threadeja ja niissä kehotettiin vaihtamaan perän öljyt ja laatikon öljyt. Samoten näkyy olleen puhetta että kytkin ois menossa hajalle.
Eli tollanen vika löytyy mikä pitäis saada kondikseen.
Toinen juttu on taas tällänen.
Eli aina satunnaisesti auto alkaa nykimään ja tärisemään pintakaasulla ajaessa yhtäkkiä esim 60 km/h vauhdissa ajettaessa. Sitten kun antaa lusikkaa niin auto kyllä kiihtyy. Tän lisäksi myös tyhjäkäynti seilaa välillä ihan kuuluvasti itestään mutta kierroslukumittari pysyy paikallaan. Tää seilaus ääni taas tuntuu että se kuuluis enemmänkin takapöntöstä kun moottorin puolelta. Jossain topicissa oli puhetta että jos olis lambda mennyt niin sillon olis tollasia oireita. Mutta siellä samoin luki että silloin tasakaasulla ajettaessa pitäis kulutusmittarin heittelehtiä mutta tossa se pysyy kyllä ihan paikallaan.
Vielä näiden lisäks aina välillä kun lähtee liikkeelle ykkösellä ja painaa lusikkaa niin kone ei vastaa vaan tuntuu kun se tukehtuis ja sitten yhtäkkiä hyökkää eteenpäin. Tätä tapahtuu satunnaisesti mutta usein. Sillon kun koneen vetää käyntiin ja lähtee liikkeelle niin ekan minuutin aikana toi tulee aika 100% varmasti.
Eli oisko vika sitten mahollisesti lambassa vai puolissa vai jossain muualla?
Hirveesti ei oo itellä tietoo noist autojen moottoreista mut tollasia vikoja tossa nyt on ilmenny jo viikon sisään ja ne pitäs saada kuntoon.
Kiitokset etukäteen vastauksista.
Comment