Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 325 käynti ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vlttri
    Bimmer Rookie
    • Sep 2016
    • 66
    • Turku

    #16
    Täältä löytyy toinen vähän samankaltasilla "ominaisuuksilla" oleva 325.. oma lähtee kyllä hyvin käyntiin mut koneen lämmetes tyhjäkäynti aika heikon oloinen, ottaa kierroksia huonosti, mutta herää henkiin siinä 3tonnin jälkeen, välillä meinaa tukehtua esim liikennevaloista lähtiessä ku hetken seissyt tyhjäkäynnillä..
    ootko koittanu ottaa koko kaasuläppää irti imusarjasta ja putsailla se ko hommaan sopivalla sprayllä? Itellä irtos suht hyvin seinämiltä karstaa ja vaikutti vähän (ehkä) tohon kiihtyvyyteen.
    Ja onko sulla ollu piuha irti imm vai kaasuläpältä? Imm piuha ainakin irti ja kattoo pysyykö tyhjäkäynti samana.

    Ite siis käynyläpi/vaihtanu/putsaillu seuraavia: imm putsailtu sopivalla sprayllä, koitettu johto kiinni ja ilman, haitariputki vaihdettu uuteen, puolat käyty läpi ja käy kaikilla, tulpat vaihdettu uusiin oem, kaasuläppä putsattu, ilmansuodatin vaihdettu, imuvuodot tarkistettu, tyhjäkäyntiventtiili irti ja sen putsaus ja ja ei nyt tältä istumalta saa mieleen enempää mitä tuon kans olis puuhailtu.

    Tänne vois vaikka vähän päivitellä jos alkaa asia mitenkään selkiytymään!
    e46 320d Touring käyttiksenä
    ex. ///M3 Look e36 325i coupé
    ex. e36 316i Compact

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Miltäs moottorinohjausboksi näyttää, onko uinut vedessä?
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Vii83
        BTCF Member
        • Apr 2016
        • 154
        • Lohja

        #18
        Originally posted by miikkawaa View Post
        Vikakoodin lukija ei antanu mitään, ei saanu yhteyttä mihinkää ohjainyksikköön... Sama homma ja viat jatkuu.. alkaa arvaukset loppumaa et missä vois olla vika, nokka ja kampiakselin tunnistimet on uuet, puolat, tulpat ehjät, eikä imuvuotojakaa pitäis olla, missä voi vika olla ku ei oma pää enää toimi? Paukkuu, röpöttää, ei vastaa kaasuun, paukkuu ilmanputsariin, kone ravistaa ja kierrokset humppaa, tässäpä oireet enkä oikee hokase mikä sen aiheuttaa...
        Millä lukijalla oot yrittänyt koodailla?

        Minkä vuotinen e36 sulla on?

        Eikö vanhempiin ollut vaikeampi päästä kiinni? voin olla väärässäkin!
        E61 535da -06
        F11 520da m-sport -15
        e36 325 sedan -91

        ex e46 320d touring -02
        ex e91 318d -09
        ex e39 520ia
        ex e36 318i m-look
        ex e36 328ia touring
        ex e39 523ia touring

        Comment

        • JiiVee92
          BTCF Member
          • Mar 2017
          • 929
          • Kouvola/Myllykoski

          #19
          Aloituspostauksen perusteella veikkaan -95 tai vanhempi, jolloin tarvitaan ADS piuha. Joillakin monimerkkitestereillä pääsee myös katsomaan.
          EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
          NYT: E61 530xd -08 käyttis
          Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

          Comment

          • miikkawaa
            Bimmer Rookie
            • Aug 2017
            • 33
            • Oulu/Kemijärvi

            #20
            Kaasuläpälle en ole tehnyt vielä mitään, pitääpi vissiin alkaa pesemään... imm ja tyhjäkäynti venttiili toimii niinkupitääpi... ohjainboksiakaan en ole vielä tutkinut... Lukija on iCarsoft i910 ja siihen se 20 pinninenpiuha... auto on 01/92 vuoje bemmu... jospa täältä viisaammat osaa kertoa missä vika vois olla pitää alkaa se kaasuläppä puhistamaa ja kattelemaan ohjainboksia..

            Comment

            • miikkawaa
              Bimmer Rookie
              • Aug 2017
              • 33
              • Oulu/Kemijärvi

              #21
              Kaasuläppä ok, Lämpiää kone nii käy 10sec hyvin ja sit taas alkaa oireet... Kylmänä käy aiva saakelin huonosti ja lämpimänä kans... ei voi edes ajaa.. kerroppa mikä on ADS piuha?:think

              Comment

              • Vii83
                BTCF Member
                • Apr 2016
                • 154
                • Lohja

                #22
                Veikkaan että tolla lukijalla ei pääse noin vanhaan käsiksi! Kysele jos joku siellä päin vois inpalla tulla lukemaan!

                Mistä ostit noi asentotunnistimet? tarviketunnistimet on yleensä aika kuraa, saattaa olla valmiiksi rikki!
                E61 535da -06
                F11 520da m-sport -15
                e36 325 sedan -91

                ex e46 320d touring -02
                ex e91 318d -09
                ex e39 520ia
                ex e36 318i m-look
                ex e36 328ia touring
                ex e39 523ia touring

                Comment

                • JiiVee92
                  BTCF Member
                  • Mar 2017
                  • 929
                  • Kouvola/Myllykoski

                  #23
                  Originally posted by miikkawaa View Post
                  kerroppa mikä on ADS piuha?:think


                  Tuollainen, kaveriksi tarvitset inpan/dissin ja AIDOLLA sarjaportilla olevan koneen. USB->sarjaportti adapterit ei toimi, on kokeiltu.
                  EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                  NYT: E61 530xd -08 käyttis
                  Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                  Comment

                  • miikkawaa
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2017
                    • 33
                    • Oulu/Kemijärvi

                    #24
                    Motonetistä ja kahalta... Toise onjo koikeilussa.. ja nii en osaa sanoa käykö... Sellanen ongelma tässä on vaa et auto on kemijärvellä...

                    Comment

                    • viimeistelijä
                      BTCF Member
                      • Oct 2013
                      • 133
                      • kouvola,valkeala

                      #25
                      Originally posted by JiiVee92 View Post


                      Tuollainen, kaveriksi tarvitset inpan/dissin ja AIDOLLA sarjaportilla olevan koneen. USB->sarjaportti adapterit ei toimi, on kokeiltu.
                      Nii sulla ei ollu vissii tollasta kun siihen mun -91 320i koitettii päästä sisään.. Jotain sielt sai ulos mut ei kaikkea..:think No se moottori hajos sit 2h sen jälkee mekaanisee vikaa ja se on tarina eri...
                      hitto vie,ja taksi tuo
                      BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.

                      Comment

                      • JiiVee92
                        BTCF Member
                        • Mar 2017
                        • 929
                        • Kouvola/Myllykoski

                        #26
                        Kyllähän minulla on, ja kaikki muut boxit pääsee näistä vanhoista ja vaikeista lukemaan, nuo moottorinohjaukset tuottaa ongelmia, jotkut enemmän jotkut vähemmän. No josko dissillä, kunhan saan aikaiseksi säädellä se ads puolelle.
                        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                        NYT: E61 530xd -08 käyttis
                        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                        Comment

                        • BeamR
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 13363
                          • Espoon takametsät

                          #27
                          Summataas vähän:
                          - auto toimi hienosti kunnes yhtäkkiä lopetti käynnistymisen
                          - kammen anturi ja nokan anturi vaihdettu, jonka jälkeen käynnistyy mutta toimii päin persettä

                          A: onhan anturien piuhat varmasti oikeissa liittimissä (ettei ole ristissä, en muista M50-koneesta oliko ne identtiset liittimet, mutta M52 ovat vierekkäin ja samanlaiset)
                          B: onhan kammen anturi kunnolla paikallaan?
                          C: vaihda OEM anturit, koska ne tarvikeanturit on pääsääntöisesti pa*kaa.

                          Noista lähtisin ratkaisemaan ja unohtaisin muut jutut siksi aikaa.
                          F46 Gran Tourer -20
                          Boxster 2.5 -97

                          Comment

                          • miikkawaa
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2017
                            • 33
                            • Oulu/Kemijärvi

                            #28
                            Oisko kellään myydä tätä tarvittaa ohjelmistoa ja kaapeleita? M50B25 01/92 mielellään kannettavaan tietokoneeseen, eli läppäri. Ei millää meinaa toi auto toimia ja vikakoodit tekis terää...

                            Comment

                            • miikkawaa
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2017
                              • 33
                              • Oulu/Kemijärvi

                              #29
                              Noniin päivitystä tähän tilanteeseen. Bemuun on siis vaihdettu kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet, kokeiltu kahella tunnistimella, nyt siis alkuperäset, lämpötila anturi eculle, imuilman lämpötila tunnistin vaihdettu, puolat, tulpat ok, ilmamassamittari toimii kokeiltu piuhaa irrottamalla, imuvuotoja ei ole. Kylmä käynnistys, välillä lähtee kerrasta ja välillä taaskaan ei, kone täristää ja kierrokset humbaa, kylmällä ku piettää tasakaasua nii se alkaa itteksee tiputtaa kierroksia ja kun yrittää lisätä kaasua eikä välillä edes anna lisätä kaasua nii alkaa ihan urakalla paukuttaa imusarjaan ja röpeltää. Kuumalla koneella se taas käy nätimmin eikä kone humbaa ja välillä kuulostas että tulis jonkulaisia katkoksia ja kierrokset joutuu nostattaa kaasua pumppaamalla. Pitääkö bensapumpun äännellä joka keta ku virrat laittaa päälle? Siinäpä tämän hetkine tilanne.
                              Last edited by miikkawaa; 02-09-2017, 20:44.

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                #30
                                Bensanpaineet? Toisella dme:llä kokeiltu?
                                Pumppu ei pyöri joka kerran kun virrat laittaa päälle, vaan jos linjassa ei oo painetta.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎