Tänään kävin katsastamassa otsikon mukaisen automaattivaihteisen vehkeen. Kaikki muuten ok mutta käsijarru ei jarruttanut tarpeeksi (sen osaan kiristää) ja lambda liian korkea. Ennen katsastusta foorumin ohjeiden mukainen katinlämmityslenkki korkeilla kierroksilla. Ajosta suoraan 10min sisällä testiin.
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,03
CO2 14,90
HC ppm 22
O2 0,08
Kierroksilla:
CO% 0,03
CO2 14,70
HC ppm 29
O2 0,06
Lambda 1,066
Vilkuilin itsekin päästöarvoja kun katsastusmies mittasi. Jotenkin tuntuu että katsastusmies lopetti ennen aikojaan ja jätti paperille tietenkin korkeimman arvon mitä mittari näytti.
Voisiko yksikin huono tulppa aiheuttaa lambdaan tuollaisen heiton? Ei tietoa tulppien kunnosta/iästä. Imuvuotoa ei näillä päästöarvoilla sopine epäillä?
Voisiko lambda vanhuuttaan aiheuttaa tällaista heittelyä muuten normaaleilla päästöillä?
Vai olisiko tässä nyt kyse pelkästään siitä että en käyttänyt kattia tarpeeksi kuumalla? Jos ei muuten selviä niin korjaamon puolelle päästötestiin ja sieltä sopivat laput konttoria varten.
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,03
CO2 14,90
HC ppm 22
O2 0,08
Kierroksilla:
CO% 0,03
CO2 14,70
HC ppm 29
O2 0,06
Lambda 1,066
Vilkuilin itsekin päästöarvoja kun katsastusmies mittasi. Jotenkin tuntuu että katsastusmies lopetti ennen aikojaan ja jätti paperille tietenkin korkeimman arvon mitä mittari näytti.
Voisiko yksikin huono tulppa aiheuttaa lambdaan tuollaisen heiton? Ei tietoa tulppien kunnosta/iästä. Imuvuotoa ei näillä päästöarvoilla sopine epäillä?
Voisiko lambda vanhuuttaan aiheuttaa tällaista heittelyä muuten normaaleilla päästöillä?
Vai olisiko tässä nyt kyse pelkästään siitä että en käyttänyt kattia tarpeeksi kuumalla? Jos ei muuten selviä niin korjaamon puolelle päästötestiin ja sieltä sopivat laput konttoria varten.
Comment