Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 kävi vähän ylikierroksilla...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #16
    Aikamoisia "Vatasia" liikkeellä, mutta tosiaan uutta myllyä vaan kehiin. Voi meinaan olla että myös alakerta on saanut siipeensä tuosta repäisystä eli kannattaa vaihtaa koko mylly. Prosentteja siitä ei tule, koneen saa vaihtaa samanlaiseen.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • petepii
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 280
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by harossi
      sama tapahtui mulle aikoinaan kadett gsi:llä, mutta silloin ei hajonnut yhtään mitään kun siinä taitaa kone olla vapaasti pyörivä. Mutta säikähti siinäkin.. toivotaan että saat kuntoon.

      katoppas mulla kävi ihan sama kedautilla aikoinaan, kansipahvi anto perix 1-2 sylintereiden välistä

      Comment

      • mortimer
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1079
        • Satulinna kaukomaan

        #18
        Originally posted by Esko
        ei tule prosentteja jos vaihdat toisen samanlaisen koneen tilalle...
        ja kun pilkkua viilataan niin tulee, alkuperäinen osa poistuu ajoneuvosta.

        i3S -20
        E30M3 slotcar 1:32
        XKE FHC 1971
        Mgb Gt -66
        T6 -19
        E91 -08

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #19
          Originally posted by mikkonen
          Elikkäs vetäisin sitte nokkelasti moottoritiellä kolmosella rajottimeen asti ja sitte piti heittää nelosta silmään mut menikin kakkoselle ja käväisi kone varmaan jotain 12 000 kierrosta, kaikki teho hävis ja ei lähteny ees käymään enää ku kerran sammus.
          Eräällä "tutulla" kävi juuri samalla autolla juuri samoin ja oli peräti 2 venttiiliä kunnossa sen jälkeen.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by herja
            Laita ne vilkut ja viet jollain kärryllä konttorille niin kai se onnistuu noinkin. Aika nopeesti muuten ehdit tuhoomaan autos kun kerran katsastuskin on vielä kesken...
            Katsastussetä totesi kun samanmoista hommaa kyselin että "auton pitää olla ajokunnossa kun sille annetaan leima"

            Ei muuta ku uutta rekisteröintikatsastusta peliin...
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11675
              • Kouvola

              #21
              Originally posted by mortimer
              ja kun pilkkua viilataan niin tulee, alkuperäinen osa poistuu ajoneuvosta.
              jos edellinen kone hajoaa niin uuden samanlaisen koneen saa laittaa tilalle ilman erillisiä kommervenkkejä

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6345
                • Tampere

                #22
                Originally posted by Esko
                jos edellinen kone hajoaa niin uuden samanlaisen koneen saa laittaa tilalle ilman erillisiä kommervenkkejä
                Kyllä vain, ei tarvita "kommervenkkejä", mitä ne nyt sit onkaan

                Eli suomennetaan,

                - Ei tarvitse muutoskatsastaa
                - Ei merkitä prosentteja
                - Prosentit silti "tulee", vaikkei niitä merkitä.

                (eli jos joskus myöhemmin vaihdetaan lisää, sitten nuokin prosentit merkitään, asia tulee eteen kun ollaan lähellä 35%:n kanta-auton tarkastusta)
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6929
                  • N/A

                  #23
                  Jokos se mylly on purettu, mitä sielton menny?

                  Comment

                  • mikkonen
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 34

                    #24
                    Originally posted by Antti O
                    Jokos se mylly on purettu, mitä sielton menny?
                    Pakovenat oli menny vähän vinoon, ne oli sen saanu korjaamolla käymäänkin ja ajaneet sisään halliin.
                    Kansi käy koneistuksessa ja osien vaihdossa ja auto pitäis olla ajokunnossa viikonpäästä perjantaina.

                    eli tavallaan aika pienellä päästiin...

                    mut lisää kysymyksiä:
                    Oiskos "hyötyä" käyttää tollasta kantta jossain "kaiveltavana"?
                    Mitä ne kannessa olevat numerot tarkottaa? ensin siin on joku varmaan viiden numeron sarja ja sit kaks erillistä numeroa.?

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6345
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by mikkonen
                      Oiskos "hyötyä" käyttää tollasta kantta jossain "kaiveltavana"?
                      Mitä ne kannessa olevat numerot tarkottaa? ensin siin on joku varmaan viiden numeron sarja ja sit kaks erillistä numeroa.?
                      Ei sitä parantamalla saa kuitenkaan kestämään noita kierroksia, jos vastaisuudessa aattelee ottaa n.12000rpm mittariin

                      vitsi vitsinä, ite tulee aina harrastettua noita "tekee nyt sitten samalla kun kansi on irti" juttuja, kyllähän sillä voisi hiukan hengitys apua saada, huomattavasti helpommin vielä nyt kun tavarat on jo kädessä.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Antza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2143
                        • Espoo

                        #26
                        Varsinkin nuorempien asfaltti -ja sorateiden kuninkaiden vaihteiston käyttötavoissa näkee usein pelottavia temppuja, joten kannattaa katsoa hyvä linkki http://www.shortshifter.com/techniques2.htm
                        Current rides:
                        F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                        Previous rides:
                        E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #27
                          Tuolla tavalla sitä tulee vaihdettua vaikka en ole tuohon mitään huomiota kiinnittänyt. Joskus kun kortin sain niin vetäsin accordissa vahingossa samalla tavalla kun mikkonen, piti laittaa kolmosta niin meni ykkönen, eturenkaat vaan luisti kun oli liukasta.
                          Retard Member

                          Comment

                          • Slow_M3
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 779

                            #28
                            Originally posted by Antza
                            Varsinkin nuorempien asfaltti -ja sorateiden kuninkaiden vaihteiston käyttötavoissa näkee usein pelottavia temppuja, joten kannattaa katsoa hyvä linkki http://www.shortshifter.com/techniques2.htm
                            Jos ei osaa ajaa manuaalilla niin kannattais ostaa tomaattilaatikolla oleva auto... tossa linkissä oleva tyyli muuten ei vaadi peukalon olemassa oloa, lieneekö sattumaa?
                            sigpic

                            Comment

                            • mikkonen
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2003
                              • 34

                              #29
                              Originally posted by Slow_M3
                              Jos ei osaa ajaa manuaalilla niin kannattais ostaa tomaattilaatikolla oleva auto... tossa linkissä oleva tyyli muuten ei vaadi peukalon olemassa oloa, lieneekö sattumaa?

                              Kyl osaa ajaa mut vahinkoi sattuu ku koheltaa.... ja onhan noita automaatti vehkeitäkin ollu omistuksessa.... mut manuaali on kivempi

                              Comment

                              • KeDa21
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 322

                                #30
                                Kävipä sitten itsellekkin sama homma, eli oli tarkoituksena vaihtaa neloselle niin menikin kakkonen pesään ja otti vähän ylikierroksia. Sen jälkeen sammui ja lähti kuitenkin vauhdista kolmosella käyntiin ja kun päästi kaasun pois auto sammui. Sen jälkeen ei enää lähtenyt käyntiin. Startti pyörittää ja vähän lupailee, mutta paineet ilmeisesti hävinnyt :think

                                Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulunut ja ei kuulu starttailessa. Olisko mahdollisesti voinut mennä vain joku venttiili solmuun ja ei anna painetta? - - > ei käynnisty..

                                Maanantaina korjaamolle tutkittavaksi ja toivottavasti selvitään ilman moottorin vaihtoa..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎