Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 kävi vähän ylikierroksilla...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Autobahnboy
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 400
    • Espoo

    #31
    Eiköhän ne venat ole siellä menny uusiks. Olikos autos vanoksellinen vai ei? Siitä vaan huutamaan...

    Comment

    • KeDa21
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322

      #32
      Ilman vanosta on ja katsotaan nyt mitä menee uusiksi kun korjaamolle sen vien. Ei kyllä oikein nuo kielet taitu, että taitaa jäädä tuolta ainakin ostelematta..

      Comment

      • Autobahnboy
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 400
        • Espoo

        #33
        Joo no mie oon ainakin sitä mieltä että jos tuosta koneesta joutuu kannen aukasemaan niin ennemmin ostasin Saksan maalta "uuden". Se tosiaan on jos haluat sen saman koneen niin mikäs siinä mutta tahtoo vain maksaa.

        Etkös sieki oo Savonlinnasta? Voin käydä hakee jonkun koneen jos tarviit kun seuraavan kerran lähden Saksaan!

        Comment

        • KeDa21
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322

          #34
          Joo pitää nyt tosiaan katsoa mitä menisi uusiksi kun korjaamolle saan ajan varattua ja auton vietyä. Kuitenkin mielellään tuohon koneella ajelisin, mikäli ei tule hirveitä kustantamaan ja ei kantta tarvitsisi availla.

          Minkälaisissa hinnoissa suunnilleen uusien koneiden hinnat pyörivät? , ei ole ennen tullut paljoa katseltuun. Toinen homma viellä, että minkälaisia taksoja ottaa koneen vaihdosta? , kun onhan siinäkin hommaa jonkin verran ja jos oikeat kamppeet löytyvät.

          Tänään kokeilin viellä startata, niin ei muuta kuin startti pyörii ja putkesta muutama "paukahdus" kuului.. :think

          ps. onko tietoa minkälaisia hintoja pidetään yleensäkin venttiileillä ja onko minkälainen homma eli paljonkohan korjaamot moisesta lystistä ottaa suurinpiirtein?

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #35
            Originally posted by KeDa21 View Post
            Joo pitää nyt tosiaan katsoa mitä menisi uusiksi kun korjaamolle saan ajan varattua ja auton vietyä. Kuitenkin mielellään tuohon koneella ajelisin, mikäli ei tule hirveitä kustantamaan ja ei kantta tarvitsisi availla.

            Minkälaisissa hinnoissa suunnilleen uusien koneiden hinnat pyörivät? , ei ole ennen tullut paljoa katseltuun. Toinen homma viellä, että minkälaisia taksoja ottaa koneen vaihdosta? , kun onhan siinäkin hommaa jonkin verran ja jos oikeat kamppeet löytyvät.

            Tänään kokeilin viellä startata, niin ei muuta kuin startti pyörii ja putkesta muutama "paukahdus" kuului.. :think

            ps. onko tietoa minkälaisia hintoja pidetään yleensäkin venttiileillä ja onko minkälainen homma eli paljonkohan korjaamot moisesta lystistä ottaa suurinpiirtein?
            no et takuulla selviä kantta avaamatta 1000e alkaa olla pikkurahoja noissa hommissa... toisaalta jos loppukone näyttää hyvältä, niin ehkä se kannattaa ennemmin korjata, kuin laittaa mikälie vaihtokone avaamatta... tosin onhan niissä takuut jos liikkeestä ostat. :think
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • KeDa21
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2006
              • 322

              #36
              Originally posted by bemu2000 View Post
              no et takuulla selviä kantta avaamatta 1000e alkaa olla pikkurahoja noissa hommissa... toisaalta jos loppukone näyttää hyvältä, niin ehkä se kannattaa ennemmin korjata, kuin laittaa mikälie vaihtokone avaamatta... tosin onhan niissä takuut jos liikkeestä ostat. :think
              Niin saa nyt nähdä miten käy, jokatapauksessa viimeinen vaihtoehto on sitten tuon uuden motin vaihto jos ei millään ole kannattavaa korjata. Eli jos hintaluokka korjaukselle ja lähelläkään mainitsemaasi summaa, pitää korjauttaa ja jättää uuden vaihto väliin. :think

              Comment

              • mikalkai
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 308
                • Oulu

                #37
                Miten helvetissä te oikein ajeletta noilla autoilla? Ei vaan toivotaan ettei ole kokonaan kaput.
                Ajossa:
                E39 530i Touring M-Sport

                Comment

                • KeDa21
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 322

                  #38
                  Originally posted by mikalkai View Post
                  Miten helvetissä te oikein ajeletta noilla autoilla? Ei vaan toivotaan ettei ole kokonaan kaput.
                  Ei kyllä itekään tule ymmärrettyä miten on tuollainen mahdollista ja vaihdekin meni päälle kuin olisi neloselle mennyt. Ei rusahtanut tai vastaavaa. Vauhtia taisi olla n.110km/h eli ei kovin pahasti ylikierroksilla käynyt mutta kuitenkin..toivotaan tosiaan että kone viellä siitä selvityis mahdollisimman pienellä kustannuksella tottakai.

                  Comment

                  • valtti81
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 393
                    • karvia

                    #39
                    ot

                    kyllä se vaihto onnistuu 3lta 2selle kaveri pyöräytti mun auton talvella ojaan ku kiihdytti ja veti kans 3lta 2selle ja sitte mentiin...
                    Bemarien vikakoodien luvut ja pikkurempat 0407027620
                    ex: 1x 324d 1x e36 325 sedan 2x e36 325 coupe e39 530i m-sport 01 E34 m5 91 330da 06 e90 530dat e61 535d e60 -05 m-sport nyk x5 e70 35d 08
                    Älä lue historiaa, tee sitä !!

                    Comment

                    • xAnZax
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 92
                      • Sunshine City/ Riftinki Lossi

                      #40
                      Itsekkin autokoulussa kerran heitin 5->2 motarilta liittymään hiljentäessä,onneksi tajusin heti kun aloin nostaa kytkintä että alkaa kierrokset nousemaan vähän turhan kovin.
                      Eli säikähdyksellä selvisin.
                      Originally posted by Rockford
                      jo kdffz< jerraan näin i´nssinn alasti ihan posliini

                      Comment

                      • CAN U C IT?
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 149
                        • Kempele

                        #41
                        Noinhan se pitää tehäkkin, about 70 vauhdista kakkosta pesään ja kytkintän käyttää sen verran ylhäällä että saa perän irti kunnon vastaheittoa varten Tuli pikkucorollalla joskus harrastettua tuota.

                        Comment

                        • Gize
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 546
                          • Tampere

                          #42
                          Rupeaa jo tuntumaan että näiden vaihdelaatikossa on jo jotain vikaa

                          Mietiskelin että miten te saatanan tohelot vaihdatte kun näin monelle käynyt, ja yllätys yllätys, sama kävi tietysti tänään itsellekin. Ei ole riskivapain aika tämmöinen puoli kolme kiihdytellä kiihdytyskaistaa oma sänky mielessä Rupee jo mietityttään et mikäköhän siinä oli vikana, kun ensin nyppäsin sieltä 3->2, katoin et mitäv.... sit otin hetken kytkin pohjassa ja vetäsin rauhassa neloselle ja nostin kytkintä, niin uudestaanhan se heitti kakkoselle :think Ja molemmat kerrat vaihdekepin liikerata oli normaali, ei loksahtanut omituisesti tai mitään, ihankuin neloselle olisi mennytkin Ajattelin et wtf ja käytin sitten vitosella josta vetäsin neloselle niin sen jälkeen kyllä meni normaalisti nelkku silmään.

                          Anyway, auto käy nyt ilmeisestikin viidellä, jonka johdosta tehot vähän kadoksissa ja tyhjäkäynti pirun matala, täristää tietysti ajossa niin perkeleesti, paitsi moottorijarrulla käy normaalisti. Kotiin tultiin silti ~5-7km, että tuskin nyt hirveän pahasti otti itseensä. Viisaammilta neuvoa mitä olisi mahdollisesti tutkintalistalla ensimmäisenä?
                          Kulkineet:
                          BMW 730dA -03
                          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                          BMW 323i -95
                          Honda CBR600Fighter
                          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                          Comment

                          • Joueri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2006
                            • 103
                            • Ulvila

                            #43
                            Nonnii onhan niitä muitakin näköjää,ite vetäsin kolmosella rajottimeen ja piti laittaa kans nelosta silmään mut eiköhän se kakkonen menny, ihan normaalisti ilman mitää mukinoita.Seurauksena perä lukkoo ja p*******sti kierroksia.No nyt on kansi ollut kuukauden remontissa,ja eiköhän siitä mennyt vaan 12 pakoventtiiliä kieroon.Kansi plaanattiin,venttiilit ja kumit vaihdettiin 650€ remontti pelkällä kannen työstöllä ja varaosilla et vielä tulee korjaamon hinta kasauksesta päälle tohon hintaan, ja kun on vielä vanos niin ei sitä ihan yhtäkkiä laiteta paikalleen...Ihmetyttää kyllä miten voi edes vahingossa saada kakkosen silmään noista vauhdeista ja kierroksista ja kun ei todellakaan tarttenut edes murjoa keppiä,vaan meni ihan kiltisti ja autolla kun ei ole ajettu edes 200tkm vielä

                            Ite aloin kone remonttii sen takia että tietääpähä ainaki itte mikä siellä pellin alla tämän jälkeen on,ettei tartte miettiä mikähän tästä nyt hajoo jos vaihtomoottoria laittaa.ainakin kunnon kansi remppa tehty ja tietää että on kunnossa.
                            E36 320 --> E39 540 --> E46 320d --> E38 750 --> E39 530d --> E38 740

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #44
                              Originally posted by CAN U C IT? View Post
                              Noinhan se pitää tehäkkin, about 70 vauhdista kakkosta pesään ja kytkintän käyttää sen verran ylhäällä että saa perän irti kunnon vastaheittoa varten Tuli pikkucorollalla joskus harrastettua tuota.
                              Ammoin ajoin 1.1 litraisella Kadetilla, sillä(kin?) ainoa tapa saada auto poikittain kuivalla asfaltilla ilman käsjarrua oli juuri voimakas moottorijarrutus, välillä käytin jopa 1. vaihdetta, mutta lopetin kyseisen siihen, kun pakkisalvan puuttuessa sain sotkettua kolmoselta pakille kurviin tultaeassa, ihmeenkaupalla mottoori tai voimansiirto ei ottanut itseensä, eikä autokaan osunut mihinkään, vaikka kulkusuunta muuttui kovin nopeasti, tuon jälkeen ole koittanut jättää vaihteella jarruttelu vähemmälle.
                              Olli.

                              Comment

                              • Gize
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 546
                                • Tampere

                                #45
                                Eikö kellään löydy ehdotuksia? Eilen vaihdoin tulpat ja testasin sytytyspuolat mutta eipä tuntunut vaikuttavan mitenkään... :think
                                Kulkineet:
                                BMW 730dA -03
                                BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                                BMW 323i -95
                                Honda CBR600Fighter
                                EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                                3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎