Siis nämä ylikierrosvauriot ovat tyypillisesti sen laatuisia, että käytännössä joka sylinteristä on vähintään kaikki imu tai pakoventtiilit kierossa.
Sinällään työmäärään tällä ei juurikaan ole merkitystä, mutta mitään osia ei etukäteen kannata todellakaan lähteä hankkimaan.
Nimittäin jos oikein huono tuuri käy, niin rikki on myös koko kansi ja muutama mäntäkin, jolloin mikään korjaus ei enään ole kannattavaa, vaan koko kone menee vaihtoon.
Kiitokset vastauksesta. Tuolla työmäärällä ajoin takaa sitä, että kun budjetti ei tällä hetkellä aivan mahdottomia kestä niin paljonko tulee korjauskustannuksien summaksi liikkessä (á30€/h). Osaatko Hemi sanoa, esim. jos oletetaan että kaikki venat vaihtoon, ja työmäärä sille, paljonko tulee korjauskustannuksia tuolla 30€/h liksalla? Itsellä ei ole mitään hajua venttiileiden hinnoista...
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Mitä motonetin hintoja lueskelin niin pakovenat oli n.25e/kpl ja imut n.11e/kpl. Riippumatta koneen tyypistä. Saattaa toi kannen kunnostus maksaa useemman sata euroo Voin kertoo oman kannen huollon hinnan kun sen saan. Tosin ei menny venttiilejä, vaan kaks keinuvipua
Vaparien virittäminen on säälittävää
350hp/480Nm@0,666bar
xxxhp/670Nm@1,6bar
- Mystinen.Fi -
-ISO maailma välillä pelottaa Connection-
paljonko tulee korjauskustannuksia tuolla 30€/h liksalla? Itsellä ei ole mitään hajua venttiileiden hinnoista...
Tuntitaksat pyörivät yleensä 50-80 euron välillä paikkakunnasta riippuen. Venttiilien kappalehinnat ovat 20 euron molemmin puolin. Eli ei aivan peppuaukisten hommaa.
Tuntitaksat pyörivät yleensä 50-80 euron välillä paikkakunnasta riippuen. Venttiilien kappalehinnat ovat 20 euron molemmin puolin. Eli ei aivan peppuaukisten hommaa.
Jeps, mutta yksi tuttu korjaaja tekee tuolla 30€/h...Aina käyttänyt kaikki pelit ja vehkeet sielä pajalla. Mut alle 500€ ilmeisesti venat sit maksaa jos ~20€/kpl...
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Joo. kerrottakoot nyt oma tarinani tästä vaihto virheestä.... samanmoinen tilanne elikkä 3 vaihteelta 2 silmään kierrokset hetkellisesti formulan tasolle ja kytkin pohjaan auto sammu ja laitoin vaihteen vapaalle enkä enää ees ruennu starttailemaan... seuraavana päivänä kansi-auki venttiilit irti ja kaikki 12 kpl pakoventtiilit johonkin suuntaan kippuralla... sit eiku venttiilit hommaamaan.... venttiilit tuli saksasta hintaan 15 e kpl eli yhteensä 180 € yläpään tiivistesarja 120 € öljyt sekä nesteet noin 70 € + asennus kaljat noin 30 € näin ollen remontti tuli maksamaan noin 400 € et se on vähän siinä kahden vaiheilla kannattaako se kone sinne vaihtaa vaiko ei... mutta pienempi homma on varmaan lykätä koko mylly jos on siihen oikealaiset vehkeet
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Comment