Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50B20 koneella ei käynnisty enää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    E36 M50B20 koneella ei käynnisty enää!

    Kertokaapas te BMW gurut, että mikä mahtoi tulla kun ei Bemu enää käynnisty. Eli homma meni näin: kaikki toimi ihan normaalisti kun ajelin kaverin luo. Kun olin sieltä lähdössä ei Bemu enää lähtenytkään käyntiin. Ei edes luvannut enää, startti pyörittää hienosti mutta ei vaan lähde käyntiin. Tätä ennen toimi siis aivan moitteetta. Mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään? Voiko esim. bensapumppu hajota noin yhtäkkiä? Entä nokka-akselin asentotunnistin? Vai mistä kannattaa vikaa etsiä? Toi vaan ihmetyttää kun toimi aivan normaalisti ja sit yhtäkkiä n. 1h tunnin seisomisen jälkeen ei enää edes lupaa. Auto on siis E36 320i M50B20 koneella ilman vanosta. Auttakee miestä hädässä, pitäisi juhannustakin lähteä viettämään!
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
  • Spud
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 810
    • Helsinki

    #2
    No bensapumpusta on hyvä aloittaa.. Takapenkin alaosa irti, apukuskin puolelta pitäisi löytyä pumpun liittimet ja bensaletkut. Korva lähelle ja kuulostelemaan kun pistää virrat päälle niin pumpun pitäisi käydä ainakin senverran että paineet nousee. Jos ei kuulu inahdustakaan niin siellähän se vika on. Pumppu on helppo irroittaa ja tsekata onko liittimen vastapuolelta juotosnastoista irronnut piuhoja. Tietty ennen pumpun irroitusta tsekataan sulakkeet ja liittimen kunto ettei ole hapettumia tjsp..
    Bad whiskey is better than wine
    ---------------------

    Comment

    • habaracing
      BTCF Member
      • Dec 2002
      • 1043
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by antti79
      Kertokaapas te BMW gurut, että mikä mahtoi tulla kun ei Bemu enää käynnisty. Eli homma meni näin: kaikki toimi ihan normaalisti kun ajelin kaverin luo. Kun olin sieltä lähdössä ei Bemu enää lähtenytkään käyntiin. Ei edes luvannut enää, startti pyörittää hienosti mutta ei vaan lähde käyntiin. Tätä ennen toimi siis aivan moitteetta. Mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään? Voiko esim. bensapumppu hajota noin yhtäkkiä? Entä nokka-akselin asentotunnistin? Vai mistä kannattaa vikaa etsiä? Toi vaan ihmetyttää kun toimi aivan normaalisti ja sit yhtäkkiä n. 1h tunnin seisomisen jälkeen ei enää edes lupaa. Auto on siis E36 320i M50B20 koneella ilman vanosta. Auttakee miestä hädässä, pitäisi juhannustakin lähteä viettämään!
      En usko että nokka-akselin asento tunnarista ois kiinni (pitäs lähtee käyntii, vaikkakin käynti on mitä on..) Hankala kyllä sanoa, missä vika ois, mutta jostainhan sitä pitää lähteä liikkeelle, eli tarkista tuleeko bensaa, kipinää jne..
      EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
      e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

      https://www.facebook.com/carbonracingteam/

      Comment

      • sko
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 295

        #4
        Onko autossa hälyä? Jos on kannattaa katsoa ettei sen ajonesto jää päälle..

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by sko
          Onko autossa hälyä? Jos on kannattaa katsoa ettei sen ajonesto jää päälle..
          Ei ole hälytintä joten siinä vika ei ole. Toi bensapumppu vois kyllä olla yksi vaihtoehto, ihmetyttää vaan että se noin yhtäkkiä olisi hajonnut? Kun tosiaan tähän päivään saakka on toiminut moitetta.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • Spud
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 810
            • Helsinki

            #6
            Niillä on tapana hajota ihan yllättäen
            Bad whiskey is better than wine
            ---------------------

            Comment

            • sko
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 295

              #7
              Originally posted by Spud
              Niillä on tapana hajota ihan yllättäen
              Se on samanlainen kuin vesipumppu ettei turhia varoittele..

              Comment

              • antti79
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 2499
                • Littoinen

                #8
                Originally posted by Spud
                Niillä on tapana hajota ihan yllättäen
                Ok, siitä sitten lähdetään vikaa etsimään. Itseasiassa kävin äsken ottamassa takapenkin istuiosan irti ja kuuntelin pumpun ääntä kun laitoin sytytysvirrat päälle -> ei mitään surinaa, ainoastaan hetken n. sekunnin päästä virtojen päällelaiton jälkeen joku releen tapainen naksahdus ääni kuuluu pumpun lähistöltä, eikös pumpun pitäisi hieman edes pyörähtää kun virrat laittaa päälle? Missä muuten bensapumpun rele sijaitsee E36:ssa?
                sigpic
                Originally Posted by jari kihlman
                "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4328
                  • Turku

                  #9
                  Pa-pumppu viallinen, sytytysjärjestelmä viallinen, päävirtarele tai bensapumpun rele viallinen, tyhjäkäyntiventtiili viallinen, suuri imuvuoto, bensanpaine alhainen, jäähdytysnesteen lämpöanturi viallinen, sähköliitokset löysällä, hapettuneet jne, maatto-ongelmia.
                  Siinä nyt joitakin ongelmakohtia kopsattu e34 korjausoppaasta, mutta eiköhän ne tuohonkin sovi.

                  Comment

                  • antti79
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2499
                    • Littoinen

                    #10
                    Originally posted by antti79
                    Ok, siitä sitten lähdetään vikaa etsimään. Itseasiassa kävin äsken ottamassa takapenkin istuiosan irti ja kuuntelin pumpun ääntä kun laitoin sytytysvirrat päälle -> ei mitään surinaa, ainoastaan hetken n. sekunnin päästä virtojen päällelaiton jälkeen joku releen tapainen naksahdus ääni kuuluu pumpun lähistöltä, eikös pumpun pitäisi hieman edes pyörähtää kun virrat laittaa päälle? Missä muuten bensapumpun rele sijaitsee E36:ssa?
                    Niin ja konehuoneen puolella kuuntelin kanssa ääniä kun sytysvirrat oli päällä, tuo tyhjäkäynti venttiili surisi kokoajan kun virrat oli päällä, kuuluko tehdä näin? Mutta kertokaas ekaks tuon bensapumpun ääntely metodit
                    sigpic
                    Originally Posted by jari kihlman
                    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                    Comment

                    • jam75
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 654
                      • Tornio

                      #11
                      Originally posted by antti79
                      Niin ja konehuoneen puolella kuuntelin kanssa ääniä kun sytysvirrat oli päällä, tuo tyhjäkäynti venttiili surisi kokoajan kun virrat oli päällä, kuuluko tehdä näin? Mutta kertokaas ekaks tuon bensapumpun ääntely metodit
                      Ota joku kaveriksi ja heivaa se takapenkki pois, hakkaa siihen pumpun paikkeille toisen startatessa ja jos hörähtää käyntiin ja pysyy vaivoin niin siellähän se vika on. Oman paikallistin tuolla tavalla ku epäilys oli sinne päin...ensin luulin että ois jäätymistä (talvella siis tapahtunu tämä episodi ) mutta loppujen lopuksi se pumppu oli viallinen. Orggislaatua ja kesti sen 260tkm Eli yhtäkkiä tuo vika tulee, voi ehkä lähteä ku yrittelee tarpeeksi mutta viimein se tökkää sit lopullisesti.

                      Comment

                      • antti79
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 2499
                        • Littoinen

                        #12
                        Originally posted by jam75
                        Ota joku kaveriksi ja heivaa se takapenkki pois, hakkaa siihen pumpun paikkeille toisen startatessa ja jos hörähtää käyntiin ja pysyy vaivoin niin siellähän se vika on. Oman paikallistin tuolla tavalla ku epäilys oli sinne päin...ensin luulin että ois jäätymistä (talvella siis tapahtunu tämä episodi ) mutta loppujen lopuksi se pumppu oli viallinen. Orggislaatua ja kesti sen 260tkm Eli yhtäkkiä tuo vika tulee, voi ehkä lähteä ku yrittelee tarpeeksi mutta viimein se tökkää sit lopullisesti.
                        Jep, täytyy tänään taas töiden jälkeen tutkia asiaa, tosin ei taida bemulla juhannus rientoihin päästä prkle!
                        sigpic
                        Originally Posted by jari kihlman
                        "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          #13
                          No niin, nyt kun palasin töistä ja koitin Bemua käyntiin niin heti heräsi ja oli niinkuin ei mitään olisi sattunutkaan! Mitä vi--ua? Mikä tälläinen vika on kun paranee valohoidolla? Voisiko se olla se bensapumppu vai tekeekö releet tuollasta? Missä se bensapumpun rele sijaitsee E36:ssa? 320i M50B20 -92
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          • Laud
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 335
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by antti79
                            Missä se bensapumpun rele sijaitsee E36:ssa? 320i M50B20 -92
                            Sulakeboksissa:
                            Attached Files
                            E36 320i coupé (M50TU)

                            Comment

                            • visa e36
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 753
                              • Järvenpää

                              #15
                              Veikkaisin et bensapumpussa on joku kosketus häikkä kun kerran noin valohoidolla lähti käyntiin. Nyt vaan lähet jussi reissuun ja pidät kokoajan käynnissä
                              Nykyiset
                              -63 Pontiac Catalina convertible
                              -05 E53 X5 3.0d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎