Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M50B20 koneella ei käynnisty enää!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poko
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 32
    • Uurainen

    #61
    Originally posted by KiMi90 View Post
    Kyllä varmasti vaikuttaa polttoainevuodot käyntiin lähtemiseen. vissiinkään kylmänä käynnistäessä letkut ei pääse vuotamaan ihan niin paljon kun lämpimänä, eli bensa menee nätimmin sinne minne sen kuuluu mennäkkin, ja lämmitessään hörppii ilmaa mukaan josta tuo pitkä starttaus sitten todennäköisesti johtuu.. PS. jos vielä autolla ajelet ennen tuota vuodon korjausta, niin kannattaa ottaa makkarapaketti varmuuden vuoks mukaan, kun saatat vaikka saada bemarista kivan grillin...
    Totta, noin se voiskin vaikuttaa, kun mietin että mikä ero siinä tulee onko se lämmin vai ei..

    Varmasti palais nätisti, mikä ei sinällään itteä kyllä niin haittais, mutta hallin kohtalo harmittas kyllä Mutta tarkotus ei tosiaan oo ajaa, huomenna sen korjaan, vaikka tuskin tässä ajokunnossa ollaan vielä pitkään aikaan kun näitä pyhiä on.

    Comment

    • Mikkeri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 805
      • Suomi

      #62
      Ei se ilmaa pääse imemään niistä rei'istä. Siirtopumppu pitää huolen siitä ettei polttoaineen sekaan imeydy ilmaa. Kaasarivessoissa se on mahdollista.

      Pitkä starttaus voi johtua siitä että polttoainelinjat ovat tyhjät.
      Auttaako virtojen päälle laitto, kun sen tekee monta kertaa peräkkäin ennen starttia?
      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
      TDS osaa.

      Comment

      • KiMi90
        Bimmer Rookie
        • Feb 2013
        • 48
        • -

        #63
        Originally posted by Mikkeri View Post
        Ei se ilmaa pääse imemään niistä rei'istä. Siirtopumppu pitää huolen siitä ettei polttoaineen sekaan imeydy ilmaa. Kaasarivessoissa se on mahdollista.

        Pitkä starttaus voi johtua siitä että polttoainelinjat ovat tyhjät.
        Auttaako virtojen päälle laitto, kun sen tekee monta kertaa peräkkäin ennen starttia?
        lähinnä sitä tarkoitin tuolla ilmalla polttoainelinjassa, että kun auton sammuttaa, niin sittenhän se voi olla mahdollista että polttoainelinjaan pääsee ilmaa? ainakin teoriassa?

        Comment

        • Poko
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 32
          • Uurainen

          #64
          Periaatteessa vois olla, kun auton sammuttaa nii se työntää viel paineet pois sieltä. Eli sammutuksen jälkee hetken viel työntää bensaa ulos.

          En tänään uutta polttiaine letkua saanu, mutta reiät letkussa oli klemmarin vieressä heti niin otin pikkupätkän pois niin ei enää vuoda bensaa.

          Mutta se ei kyllä auttanu käynistyksee oikee milläänlailla, ehkä vähän paremmi voi lähtee.

          Virtojen päälle ja pois rämppääminen autto ainaki aluks omasta mielestäni vähän, koska yleensä seisomisen jälkee lähteny 3 yrityksellä ja nyt käytin virrat päällä pari kertaa ennen starttia ja lähti sitten ekalla. Mikäs ajatus tähän oli?

          Alan pikku hiljaa kallistumaan tohon pumpun suuntaan. Auton sammuttamisen jälkeen kun laittaa virrat päälle uusiks se välillä surisee ja välillä ei. Ajoin auton kuumaks ja sit koitin autoa uudestaa käyntiin nii ei lähteny, mut pikku nykäys vaihde silmäs et auto liikku nii sit lähti taas. Sen jälkee kun saa käyntii nii lähtee muutaman kerran helposti (1-2 yritystä), kunnes tyssää taas ja joutuu yrittää useemmin.

          Voikos akussa olla vikaa tämmösessä tapauksessa? Tää vika alko siitä että virrat jäi autoon päälle vaikka avaimet otti pois, minkä takia se sillon kun oli pakkasia nii tyhjeni aika monesti. Ehkä jonku 10 kertaa akku tyhjeni aivan täysin ja kaapeleilla sain sitten käyntiin. Ottanu ehkä itteesä sinä, koska tuon ongelman aikaan tuli tämäkin ongelma.

          Samalla tuli myös semmonen että bensamittari ja lämpömittari ei liikahtanukkaa. Mutta huomasin että kun otii 43 sulakkeen pois niin sillon katkes virrat avaimesta ja mittarit toimi. Virrat jäi siis päälle vilkkuihin,pyyhkijöihin, mittaristoon siihen missä kilsat näkee, kelloon ym...

          43 sulake oli muistaakseni keskuslukitukselle,lukuvalolle, hälyttimen punaselle valolle ym. en nyt oo pitäny sitä paikallaan, mutta keskuslukitus toimii ilmankin...

          Comment

          • Poko
            Bimmer Rookie
            • Nov 2011
            • 32
            • Uurainen

            #65
            Voiko kampiakselin asentotunnistin tehä tuosta käynistyksestä noin vaikeeta, mutta toimii käynnissä ollessaan sitte normaalisti? Koska yleensä siihen auttaa se etttä vaihe päällä starttaa että auto nytkähtää. Vai oliskoha suosiolla vaa vaihdettava pumppu ja toi tunnistin?

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 460
              • Joensuu

              #66
              Originally posted by Poko View Post
              Voiko kampiakselin asentotunnistin tehä tuosta käynistyksestä noin vaikeeta, mutta toimii käynnissä ollessaan sitte normaalisti? Koska yleensä siihen auttaa se etttä vaihe päällä starttaa että auto nytkähtää. Vai oliskoha suosiolla vaa vaihdettava pumppu ja toi tunnistin?
              Ootko vikakoodeja lukenut?

              Comment

              • Poko
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 32
                • Uurainen

                #67
                Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                Ootko vikakoodeja lukenut?
                Jeps, ei saanu siitäkää oikei mitää irti. Pitäs vaa jotenki alkaa vaihtelee noita osia sitte...

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  #68
                  Originally posted by Poko View Post
                  Jeps, ei saanu siitäkää oikei mitää irti. Pitäs vaa jotenki alkaa vaihtelee noita osia sitte...
                  Millä laitteella luitte koodit?

                  Comment

                  • Poko
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 32
                    • Uurainen

                    #69
                    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                    Millä laitteella luitte koodit?
                    En laitteesta tiedä kun en ite ollu paikalla. Täytyypä kysästä se kun vien sen vielä toisee yrityksee tällä tai ens viikolla. Pakko viedä jollekki muulle tutkittavaks kun en ite enää vaa keksi yhtää mitää mitä sieltä vois tutkia. Ärsyttävä vika. Outoo et tuo vaihe päällä starttaus/nytkäyttäminen yleensä auttaa asiaan ja lähtee käyntii. Ja kun lähtee käyntii nii toimii täysin normisti, tyhjäkäynti tasasta ja vedot tallessa.

                    Comment

                    • Poko
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 32
                      • Uurainen

                      #70
                      Joo eipä ne huoltoo kerenny sitä ottaa viel. Mutta auto seiso taas tuol pakkases 2vk ja toissapäivänä sit taas kaapeleilla käyntii kun akku oli tyhjä. Lähti ekalla käyntii. Sitte Ajelin sen 50km ja sammutin, minkä jälkee taas ekalla käyntii... Koitin jonku 6 kertaa ja lähti aina käyntii. Sit tänää vaihdoin uuden akun ja ekalla taas käyntii ja lämpösenäki lähtee ekalla.

                      Eli onko ongelma voinu olla akussa vai mihin tää pakkanen sit vaikuttaa niin paljo et starttaa ekalla käyntii?

                      Comment

                      • Keskiyön cowboy
                        Newbiemmer
                        • Jun 2012
                        • 1
                        • rovaniemi

                        #71
                        pakkanen

                        Itselläkin semmoinen robleema että ei kylmällä ( yli -20 ) lähtenyt käyntiin, ( lämpimällä alle -20 pakkasella laakista laulamaan) vaihdoin, bensansuodattimen ( oli muuten vittumainen homma) jonka jälkeen lähti pitkän yrittämisen jälkeen käyntiin, mutta jos sattuu sammumaan myös lämpimällä koneella, vaatii välissä pitkän starttaamisen jonka aikana kone vaan hyrähtelee epäsäännöllisesti käyntiin, välistä taas laakista.
                        nyt aamulla parikertaa hyräähti, eikä enään yritä, sahaa vain.
                        startti pyörittää hyvin, bensapumpulta kuuluu selvä surina, tulpat vasta vaihdetut, roikassa yön yli ja
                        jos sattuu lähtemään käyntiin niin ensin käy vajaalla miehityksellä jonka jälkeen hetkenpäästä käy kaikilla.
                        Voiko ongelma olla puolat? Ecu?

                        kone siis m50b20vanos ajettu 270k ja nyt ei ensinmäistä kertaa jätä käynnistymättä, teki jo viimetalvena kun pakkasta oli yli-15, osia vaihtamalla pakkasrajaa saannu hilattua tuonne pariinkymmeneen,
                        ei vaan auta asiaa tämä -30 pakkanen

                        Comment

                        • BiltemaMotorWork
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2013
                          • 460
                          • Joensuu

                          #72
                          Originally posted by Keskiyön cowboy View Post
                          Itselläkin semmoinen robleema että ei kylmällä ( yli -20 ) lähtenyt käyntiin, ( lämpimällä alle -20 pakkasella laakista laulamaan) vaihdoin, bensansuodattimen ( oli muuten vittumainen homma) jonka jälkeen lähti pitkän yrittämisen jälkeen käyntiin, mutta jos sattuu sammumaan myös lämpimällä koneella, vaatii välissä pitkän starttaamisen jonka aikana kone vaan hyrähtelee epäsäännöllisesti käyntiin, välistä taas laakista.
                          nyt aamulla parikertaa hyräähti, eikä enään yritä, sahaa vain.
                          startti pyörittää hyvin, bensapumpulta kuuluu selvä surina, tulpat vasta vaihdetut, roikassa yön yli ja
                          jos sattuu lähtemään käyntiin niin ensin käy vajaalla miehityksellä jonka jälkeen hetkenpäästä käy kaikilla.
                          Voiko ongelma olla puolat? Ecu?

                          kone siis m50b20vanos ajettu 270k ja nyt ei ensinmäistä kertaa jätä käynnistymättä, teki jo viimetalvena kun pakkasta oli yli-15, osia vaihtamalla pakkasrajaa saannu hilattua tuonne pariinkymmeneen,
                          ei vaan auta asiaa tämä -30 pakkanen
                          Vikakoodien luvulla kannattaa aloittaa.

                          Comment

                          • Kylli-Täti
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2012
                            • 499
                            • Tampere

                            #73
                            Originally posted by Keskiyön cowboy View Post
                            Itselläkin semmoinen robleema että ei kylmällä ( yli -20 ) lähtenyt käyntiin, ( lämpimällä alle -20 pakkasella laakista laulamaan)
                            Celsiuksissa yli -20 on lämpimämpi mitä alle -20. Oletan sun käyttämän asteikon lämpötilojen olevan tän päivämäärän tasolla Suomessa. Onko öljyt kuinka juoksevia? Onko se aina sama sylinteri joka on pois pelistä kun käy vajaalla?

                            Comment

                            • geronimo
                              Newbiemmer
                              • Feb 2014
                              • 5
                              • Kerava

                              #74
                              Mikähän mahtaisi olla vikana, kun vaihdoin autoon (bmw 320 e36 coupe) puhaltimen moottorin. Kun homma oli pulkassa ja laitoin osat takaisin paikoilleen auto ei enää käynnistynyt. Puhallin toimii nyt kyllä ja kokeilu vaiheessa ennenkuin olin osat koonnut takaisin kiinni käytin auton ja lähti hyvin käyntiin. Startti kyllä pyörii mutta ei edes hurahda.

                              Vikana bensapumpun rele tai bensapumppu? Mikäs noista releistä on itse bensapumpun? Tuli myös mieleen että saattaisiko vika johtua DME-boksista? Boksin piuhat kuitenkin menevät tuulettimen ilmanottosäleikön alapuolella olevan johtolaatikon kautta ja sitä tuli kuitenkin puhaltimen asennuksen aikana revittyä pois tieltä? :think
                              Onko mahdollista, että bensapumppu voi hajota 2tunnin aikana auton seistessä?
                              Aikaisemmin ei minkäänlaisia ongelmia, auto lähtenyt hyvin käyntiin kovallakin pakkasella
                              Last edited by geronimo; 06-02-2014, 11:08.

                              Comment

                              • Tatu S.
                                BTCF Member
                                • Jul 2013
                                • 77
                                • Lahti/Sastamala

                                #75
                                Nyt alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän kun ei tuo oma -92 e36 suostu yhteistyöhön. Bensapumppu vaihdettu geberin laatupumppuun, bensapumpun sulake vaihdettu, bensapumpun ja DME:n releet vaihdettu, bensapumpulle tulee virtaa, mutta kun starttaa niin bensapumpun läheltä kuuluu vain vaimea naksahdus noin sekunnin päästä siitä kun on laittanut virrat päälle. Mikä tässä oikein mättää? Virtalukon pohjaa ja nokka-akselin asentotunnistimia en ole tarkistanut vielä mutta nekin näköjään käytävä läpi... Kellään mitään ehdotuksia?
                                Last edited by Tatu S.; 14-04-2014, 01:00. Reason: EDIT: Joo eli sieltähän oli se kampuran asentoanturi sökönä... hyvin pelittää taas
                                e60 530d M57N2, -05
                                Ex:
                                e36 320i M50B20, -92
                                e36 320i M52B20, -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎