Ihmiset voi olla monta mieltä ja tätä mieltä olen minä; Itse vaihtaisin heti NGK:t tai muut tollaset massa tuotanto kynttilät. Olen ainoastaan BRISK tai BERU merkin puolella, ne on ainoat joista on kokemusta että ovat paremmat kuin jotkut NGK:t tai Biltemasta ostetut muta halppis kyntteliköt. EN tosin rupe ylistämään BRISK:iä tai BERUA liikaa, on se kyllä että on niitä parempiakin tulppia varmasti mutta en luottaisi sen enempää noihin halppiksiin. On tosin tolla NGK:lla myös kalliita malleja joista ei toistaiseksi ole kokemusta, henkilökohtaisesti tulen toistaiseksi pysymään noissa BRISK:ssä ja BERU:ssa. Saa olla vapaasti myös omaa mieltä...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Onko tulpilla väliä?!
Collapse
X
-
Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
-
-
Onkos kenelläkään kokemusta NGK:n Iridium tulpista? kestoikää vissiin pitäs tuolla olla...
Ja osaako joku sanoa että toimiiko 320 e46 -99 M52b20 bemarissa?
NGK:n searchilla ei tarjota muita malleja kun "1999 BMW 323i 2.5 L6 M52 E46 MFI DOHC", mut varmaan vastaa samaa kun 320 e46 -99 M52b20, vai?
E36 318is -93 --> E46 320i -99 --> E61 530d -05 --> E61 525d -06
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostIhmiset voi olla monta mieltä ja tätä mieltä olen minä; Itse vaihtaisin heti NGK:t tai muut tollaset massa tuotanto kynttilät. Olen ainoastaan BRISK tai BERU merkin puolella, ne on ainoat joista on kokemusta että ovat paremmat kuin jotkut NGK:t tai Biltemasta ostetut muta halppis kyntteliköt. EN tosin rupe ylistämään BRISK:iä tai BERUA liikaa, on se kyllä että on niitä parempiakin tulppia varmasti mutta en luottaisi sen enempää noihin halppiksiin. On tosin tolla NGK:lla myös kalliita malleja joista ei toistaiseksi ole kokemusta, henkilökohtaisesti tulen toistaiseksi pysymään noissa BRISK:ssä ja BERU:ssa. Saa olla vapaasti myös omaa mieltä...
Mitä vikaa massatuotannossa on? Nykyaikaisen massatuotannon etujahan ovat tasainen laatu ja alhaiset kustannukset. Tuskin niitä Briskejäkään kukaan käsin viilailee.
Itse olen huollossa asentanut varmasti satoja NGK:n tulppia, ilman ongelmia. Minunkaan ei ole tarkoitus kehua NGK:ta, mutta se nyt vaan sattuu olemaan BMW:n tulppien valmistaja, ja itse en näe niissä mitään vikaa. Pikemminkin päin vastoin, koska en näe mitään syytä käyttää muita tulppia, kuin juuri niitä, mitä BMW suosittelee.
Originally posted by Jaggeri View PostOnkos kenelläkään kokemusta NGK:n Iridium tulpista? kestoikää vissiin pitäs tuolla olla...
Ja osaako joku sanoa että toimiiko 320 e46 -99 M52b20 bemarissa?
NGK:n searchilla ei tarjota muita malleja kun "1999 BMW 323i 2.5 L6 M52 E46 MFI DOHC", mut varmaan vastaa samaa kun 320 e46 -99 M52b20, vai?
http://www.ngksparkplugs.com/part_fi...uv/default.asp
Parissa moottoripyörässä on ollu iridiumit, mutta niillä nyt ei tule kilometrejä millään niin paljoa, että voisi sanoa kestosta jotain, ja moottoripyörien huolto nyt on muutenkin vähän eri hommaa, kuin autojen.
Jos moottoria on muutettu jotenkin, niin silloin jotkin muut tulpat saattavat toimia pidempään ja paremmin, kuin vakiotulpat.
Iridiumit varmasti toimivat sinun autossasi, mutta mitään etuja tai parannuksia niillä tuskin saavuttaa.
NGK:n nelikärkiset tulpat maksavat merkkiliikkeessä noin 20 euroa/kpl. Se saattaa aluksi tuntua kalliilta, mutta eipä niitä tosiaan kovin usein tarvitse vaihdella.
Comment
-
-
Originally posted by Bullitt View PostOlisi kiva kuulla, että mikä niissä Briskeissä tai Beruissa on niin paljon parempaa? Olisit kertonut, että miksi ne ovat niin hyviä? Mitä etuja tai parannuksia niillä olet saavuttanut verrattuna joihinkin muihin tulppiin?
Mitä vikaa massatuotannossa on? Nykyaikaisen massatuotannon etujahan ovat tasainen laatu ja alhaiset kustannukset. Tuskin niitä Briskejäkään kukaan käsin viilailee.
Itse olen huollossa asentanut varmasti satoja NGK:n tulppia, ilman ongelmia. Minunkaan ei ole tarkoitus kehua NGK:ta, mutta se nyt vaan sattuu olemaan BMW:n tulppien valmistaja, ja itse en näe niissä mitään vikaa. Pikemminkin päin vastoin, koska en näe mitään syytä käyttää muita tulppia, kuin juuri niitä, mitä BMW suosittelee.
Kyllähän noi briskit ja berutkin tehdään massatuotantona, en sitä rupea kieltämään...Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Moro kaikille, olen uusi käyttäjä täällä. Vanha ketju, mutta kysytään tässä ketjussa tulpista, autoni 523i E39 vm 1998, olin ostamassa tulppia autooni, mutta varaosaliikkeen myyjä oli hieman epävarma käykö NKG BKR6EK -tulpat autooni, kun ne kuulemma vaihtuvat valmistajan mukaan kyseisenä vuonna tai heti sen jälkeen. Voiko joku kokeneempi vahvistaa, että ne käy?
Kiitokset.Old golfers never die, they only lose their balls.
BMW 740d xDrive (06/2014).
Comment
-
-
http://www.realoem.com/bmw/showparts...25&hg=12&fg=05 Tuon mukaan oikeat, klikkaa select another car ja laita vin:iin auton valmistenumero, löytyy valmistuskk. joka määrää vuosimallin ja jonka perusteella löytyy ko. autossa olevat osat. Vuosimalli vaihtuu syys-lokakuun vaihteessa.
E: Valm. no:oon riitää 7 viimeistä.
Comment
-
-
...
Kokeiles www.realoem.com ja syötä halutessasi autosi sarjanumeron 7 viimestä numeroa/kirjainta sinne. Sieltä ite kaivoin tulpat, antaa Bosch ja NGK muistaakseni.sigpic
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Comment
-
Comment