Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320i Coupe huono käynnistyvyys.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    E36 320i Coupe huono käynnistyvyys.

    Joo elikkäs otsakkeen mukainen auto kyseessä.Rek 10/92 eli vanoksellinen.

    Vika on sellainen että joutuu hinkuuttaa käyntiin. Kun lähtee niin röpöttämällä 0rpm..josta nostaa tuonne 800rpm tietämille ja sitten tiputtaa tyhjäkäynnille.
    Vaikutusta ei ole onko lämmin vai kylmä kone.Myöskään tyhjäkäynti ei hummaa eikä auto nyvi millää tavalla.Muutamina kertoina auto on lähteny suoraan käyntiin mutta useimmiten joutuu sahaamaan.Eli siis startata jaksaa mutta ei vaan lähde käyntimään.

    Sen verran on tutkittu että ainakin kaasuläpän asentotunnistin on ehjä.
    Lambdankin pitäisi olla ehjä koska auto käytetty pakoanalyysissä ja tulokset oli erittäin hyvät.

    Itse olen epäillyt näitä, nokan asentotunnistin, kampiakselin asentotunnistin,tyhjäkäyntimoottori,ilmamassa mittari.Näiden sijainteihin ja mittaamiseen kaipaisin apuja.

    Jos jollain on ollu samanlaista onkelmaa ja ratkassu sen niin puhukoon =)
    Last edited by Janzki; 13-08-2005, 18:53.
    Sähköposti.
    IG: janzki_
  • jam75
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 654
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Janzki
    Joo elikkäs otsakkeen mukainen auto kyseessä.Rek 10/92 eli vanoksellinen.

    Vika on sellainen että joutuu hinkuuttaa käyntiin. Kun lähtee niin röpöttämällä 0rpm..josta nostaa tuonne 800rpm tietämille ja sitten tiputtaa tyhjäkäynnille.
    Vaikutusta ei ole onko lämmin vai kylmä kone.Myöskään tyhjäkäynti ei hummaa eikä auto nyvi millää tavalla.Muutamina kertoina auto on lähteny suoraan käyntiin mutta useimmiten joutuu sahaamaan.Eli siis startata jaksaa mutta ei vaan lähde käyntimään.

    Sen verran on tutkittu että ainakin kaasuläpän asentotunnistin on ehjä.
    Lambdankin pitäisi olla ehjä koska auto käytetty pakoanalyysissä ja tulokset oli erittäin hyvät.

    Itse olen epäillyt näitä, nokan asentotunnistin, kampiakselin asentotunnistin,tyhjäkäyntimoottori,ilmamassa mittari.Näiden sijainteihin ja mittaamiseen kaipaisin apuja.

    Jos jollain on ollu samanlaista onkelmaa ja ratkassu sen niin puhukoon =)

    Koitas ens kerralla ku sahauttaa käyntiin niin ota takapenkki pois ja hakkaa siihen bensapumpun (hanttimiehen puolella sen äänieristeen alla, menee piuhat sinne joten pitäis löytyä) paikkeille samalla ku startataan. Voi olla että pumppukin vetelee viimeisiä?

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Originally posted by jam75
      Koitas ens kerralla ku sahauttaa käyntiin niin ota takapenkki pois ja hakkaa siihen bensapumpun (hanttimiehen puolella sen äänieristeen alla, menee piuhat sinne joten pitäis löytyä) paikkeille samalla ku startataan. Voi olla että pumppukin vetelee viimeisiä?
      Pystyskö tuota pumppua testaamaan jotenkii? Jostain luin että kokeilla vois niin että letku irti ja virrat päälle..pitäs pumpata noin 0,87L/min. Onnistuisiko noin?

      Lueskelin tossa kans foorumia, niin vikahan voisi olla myös PA-suodattimessa? Missäs se tässä sijaitsee ja on millanen vaihtaa?
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Hmm..Oiskos kellää kuvaa näyttää että mistä tuo kampiakselin asentotunnistin löytyy tuossa motissa? Joutuuko purkaa paljon pois jotta pääsis mittailee ja miten sitten mitataan?

        Apua kaivataan !
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Itse veikkailisin nimenomaan nokka-akselin asentotunnistinta. Johdotukset ensin irti ja kiinni hapettumien eliminoimiseksi.

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Lanttu
            Itse veikkailisin nimenomaan nokka-akselin asentotunnistinta. Johdotukset ensin irti ja kiinni hapettumien eliminoimiseksi.
            Hmm..tuohan on siinä öljyn suodattimen lähialueella eikös? Katselin sitä niin kaks napanen johto näyttäs menevän..On vaan niin kivasti ahditettu jonkun letkun taakse, olisko öljyputkia.

            Mites voisko tuota mitata jotenkin yleismittarilla? Esim vastusta tai jotain muuta??
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Tuossa on nyt kuvaa, eikös tuo tuolla pienessä välissä ole se nokka-akselin anturi?

              Tuossa on vaa tuo putki edessä että jos sen irroittaa niin sylkeekö mitä kaikkee sieltä?
              Attached Files
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Lanttu
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 1643

                #8
                Tuo putki on Vanos-järjestelmän öljyputki. Eikö tuosta ohitse mahdu irroittamaan liitintä (+ehkä suihkuttamaan liitinspraytä) ja laittamaan takaisin?

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by Lanttu
                  Tuo putki on Vanos-järjestelmän öljyputki. Eikö tuosta ohitse mahdu irroittamaan liitintä (+ehkä suihkuttamaan liitinspraytä) ja laittamaan takaisin?
                  Kyl on ahdas rako, siellä takana oli vielä joku putki kans joka on edessä.

                  Jossain on pakko kyllä olla hapettumaa, lähti poliisi laitoksen pihasta avainta hipasemalla käyntii.Muutaman kerran on noin tehnyt, tai sitten voi olla että tuo tunnistin ei ole vielä täysin paskana..

                  Pitää koittaa ropailla sitä tossa, jos vaikka sais säkällä sen pois sieltä..
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Niin ja takaisin voi olla vaikea saada... :(

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Hmm..Mites sitten se kampiakselin asentotunnistin? Missäs se piileksii?

                      Oisko jollain vaikka kuvaa jolla havainnollistaa?
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Tämä riivaa edelleen, auttakaas miestä öhm..mäessä ?
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by Janzki
                          Hmm..Mites sitten se kampiakselin asentotunnistin? Missäs se piileksii?

                          Oisko jollain vaikka kuvaa jolla havainnollistaa?
                          Tuosta osa#9.
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #14
                            Originally posted by Leka
                            Tuosta osa#9.
                            Jepujee..tänää mittailtu vikakoodeja. Ei ainakaan näyttäny että ois, piiliskö vika niinkin yksinkertaisessa kuin PA-suodatin..

                            Missäs tämä pirulainen sijaitsee, onko miten v-mäinen vaihtaa ja missä hinnoissa pyörii?
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Pazi
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2004
                              • 73
                              • Singapore

                              #15
                              Eikös se PA-suodatin sijaitse siinä kardaani tunnelissa vaihdelaatikon vieressä? Seuraa polttoaine putkia niin kyllä se löytyy. Se on vähän tympeässä paikassa siinä mielessä että se pitää vaihtaa auton alta. Tai näin oli ainakin minulla ex-E36 316:ssa. Hinta haarukka on suurinpiirtein 16-30e. Motonet näyttää 16,48e.
                              Last edited by Pazi; 07-10-2005, 01:19.
                              - Spiderbait -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎