Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-36 325 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pasiv
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 56
    • pori

    E-36 325 turbo

    Elikkäs oliskos e-36 325 -91 mahdollista turbottaa?? mitä täytyy ottaa huomioon ja minkähän hintainen operaatio olisi??
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Ensinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.

    Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.

    t: Timo

    Comment

    • pasiv
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 56
      • pori

      #3
      Aivan tehoja nyt 215hv tommonen 250-280 kuulostais mukavalta!!

      Comment

      • Masa
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 2202
        • München

        #4
        Originally posted by pasiv
        Aivan tehoja nyt 215hv tommonen 250-280 kuulostais mukavalta!!
        mitä on tehty jotta ton verran on saatu hönkyä?onko siis penkitetty vai "mutu" tietoa
        kiinnostaa kovasti...

        -VaasaConnection-
        Originally posted by Homer;
        Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

        Comment

        • Laxa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1363
          • Tampere

          #5
          Originally posted by tihuovin
          Ensinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.

          Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.

          t: Timo
          plus sitten se että e36set on vähäpäästöisiä eli pitää käyttää vtt:llä ja se ei olekkaan sitten mitään halpaa lystiä...
          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
          EX: E61 530xdAT -07
          EX: E60 520dA Sedan -08
          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
          EX: E39 530dAT -02
          EX: E36 320iA -91
          EX: R1150RT -03

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • EFNU

            #6
            Sitten se testi pitäisi saada vielä läpikin..

            Btw. Jos/kun ton VVT:n pussitestin saa läpi, niin onkohan mahdollista vaihtaa ahtimen tyyppiä (remmi -> turbo)?
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              ............
              Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:15.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • Masinol
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 988
                • "Turku"

                #8
                Originally posted by tihuovin
                Ensinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.

                Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.

                t: Timo

                Ei tonnilla saa kun lämmintä kättä :(
                Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                Comment

                • hOGi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1295
                  • Espoo

                  #9
                  ESS:n remmiahdinsarja maksaa hieman yli 4000€, sisältää kaiken tarpeellisen ja tehoja luvataan 280 hv muuten vakiosta M50B25-koneesta. Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä - olettaen että tekee asennukset itse. Sitten alkaakin miettimään, kestääkö vakiokytkin, vakiolaatikko ja vakioperä noita tehoja... Kyllä sitä rahaa saa palamaan :wink:
                  www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

                  Comment

                  • kake
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 590
                    • Kerava

                    #10
                    Originally posted by Laxa
                    Originally posted by tihuovin
                    Ensinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.

                    Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.

                    t: Timo
                    plus sitten se että e36set on vähäpäästöisiä eli pitää käyttää vtt:llä ja se ei olekkaan sitten mitään halpaa lystiä...

                    Paitsi että KAIKKI E36:set EI ole vähäpäästöisiä..

                    Oma E36 320i -92 siinä ei ole kattia, eikä edes lambdaa.. 8)
                    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Originally posted by kake
                      Originally posted by Laxa
                      Originally posted by tihuovin
                      Ensinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.

                      Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.

                      t: Timo
                      plus sitten se että e36set on vähäpäästöisiä eli pitää käyttää vtt:llä ja se ei olekkaan sitten mitään halpaa lystiä...
                      jaahas, mistäs vinkuintiasta se on tuotu?


                      Paitsi että KAIKKI E36:set EI ole vähäpäästöisiä..

                      Oma E36 320i -92 siinä ei ole kattia, eikä edes lambdaa.. 8)
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Mr.Cold
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 214
                        • Uuleapori

                        #12
                        Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä
                        Niinpä niin... Ja sitten tullaankin seuraavana taas kysymykseen paljonko se ämmäläinen maksaakaan? siinä ny kuitenki kohtuudella potkua ja ilman helvetinmoista räpläämistä.
                        Raha kai se suurin este oikeasti noissa vanhemmissa vähäpäästöisessä/vtt:n mittauksen vaativissa autoissa on. Kun ei ne tarvittavat osat ilmaisia ole ja mittaus+kaikki muu paperihommakin maksaa.
                        Tulee se projektin kannattamattomuus vastaan juuri tuon vuoksi, Mutta jos harrastaa haluaa niin sitäpä ei sitten kannata ees laskeakkaan.
                        -Cabrio 325- Myyty 25.9-04
                        Ja e12 face-lift tulossa vapuksi =)

                        Comment

                        • late
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 2881
                          • Espoo Siti

                          #13
                          Originally posted by hOGi
                          ESS:n remmiahdinsarja maksaa hieman yli 4000€, sisältää kaiken tarpeellisen ja tehoja luvataan 280 hv muuten vakiosta M50B25-koneesta. Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä - olettaen että tekee asennukset itse. Sitten alkaakin miettimään, kestääkö vakiokytkin, vakiolaatikko ja vakioperä noita tehoja... Kyllä sitä rahaa saa palamaan :wink:
                          mites toi vtteen mittaus noin paljo kustantaa? :shock:
                          Kikkeliskokkelis

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            #14
                            No voi voi. Tonnilla ei saa kuin ehkä just uuden turboahtimen.

                            Infinitas tekee TÜV-hyväksyttyjä ahdinsarjoja. Sellaisen asennus saattais olla yksinkertaisin keino saada ahdettua voimaa vähäpäästöisen auton pellin alle. Sarjat on asennusvalmiita, ja kai tuolla TÜV-hyväksynnälläkin jokin merkitys on.

                            Turha siitä täällä foorumilla on paskaa jauhaa. Ostakaa joku tollanen setti, niin nähdään, että meneekö konttorilla läpi pelkällä A4:n näyttämisella, niin kuin jousisarjat.


                            Comment

                            • .:miksu:.
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 352

                              #15
                              Kyllä tyyppihyväksytyn sarjan pitäisi saada leimattua ilman testejä= sarjan valmistaja on siis kyseiselle paketille tehnyt kyseiseyt testit ja näin ollen vakuuttaa paketin täyttävän päästörajat.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎