Elikkäs oliskos e-36 325 -91 mahdollista turbottaa?? mitä täytyy ottaa huomioon ja minkähän hintainen operaatio olisi??
							
						
					E-36 325 turbo
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ensinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
 
 Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
 
 t: Timo
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by pasivAivan tehoja nyt 215hv tommonen 250-280 kuulostais mukavalta!! mitä on tehty jotta ton verran on saatu hönkyä?onko siis penkitetty vai "mutu" tietoa mitä on tehty jotta ton verran on saatu hönkyä?onko siis penkitetty vai "mutu" tietoa
 kiinnostaa kovasti... 
 -VaasaConnection-Originally posted by Homer;Ei ne pulit millään seiskoilla ajele
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 plus sitten se että e36set on vähäpäästöisiä eli pitää käyttää vtt:llä ja se ei olekkaan sitten mitään halpaa lystiä...Originally posted by tihuovinEnsinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
 
 Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
 
 t: TimoJos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
 
 E30 325i Cabrio M-Tech II -91
 
 EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
 EX: E61 530xdAT -07
 EX: E60 520dA Sedan -08
 EX: F30 320dA xDrive Sport -13
 EX: E39 530dAT -02
 EX: E36 320iA -91
 EX: R1150RT -03
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sitten se testi pitäisi saada vielä läpikin..
 
 Btw. Jos/kun ton VVT:n pussitestin saa läpi, niin onkohan mahdollista vaihtaa ahtimen tyyppiä (remmi -> turbo)?- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by tihuovinEnsinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
 
 Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
 
 t: Timo
 Ei tonnilla saa kun lämmintä kättä :(Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 ESS:n remmiahdinsarja maksaa hieman yli 4000€, sisältää kaiken tarpeellisen ja tehoja luvataan 280 hv muuten vakiosta M50B25-koneesta. Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä - olettaen että tekee asennukset itse. Sitten alkaakin miettimään, kestääkö vakiokytkin, vakiolaatikko ja vakioperä noita tehoja... Kyllä sitä rahaa saa palamaan :wink:
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by Laxaplus sitten se että e36set on vähäpäästöisiä eli pitää käyttää vtt:llä ja se ei olekkaan sitten mitään halpaa lystiä...Originally posted by tihuovinEnsinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
 
 Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
 
 t: Timo
 Paitsi että KAIKKI E36:set EI ole vähäpäästöisiä..
 
 Oma E36 320i -92 siinä ei ole kattia, eikä edes lambdaa.. 8)Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by kakejaahas, mistäs vinkuintiasta se on tuotu?Originally posted by Laxaplus sitten se että e36set on vähäpäästöisiä eli pitää käyttää vtt:llä ja se ei olekkaan sitten mitään halpaa lystiä...Originally posted by tihuovinEnsinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
 
 Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
 
 t: Timo
 
 
 Paitsi että KAIKKI E36:set EI ole vähäpäästöisiä..
 
 Oma E36 320i -92 siinä ei ole kattia, eikä edes lambdaa.. 8)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Niinpä niin... Ja sitten tullaankin seuraavana taas kysymykseen paljonko se ämmäläinen maksaakaan? siinä ny kuitenki kohtuudella potkua ja ilman helvetinmoista räpläämistä.Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä
 Raha kai se suurin este oikeasti noissa vanhemmissa vähäpäästöisessä/vtt:n mittauksen vaativissa autoissa on. Kun ei ne tarvittavat osat ilmaisia ole ja mittaus+kaikki muu paperihommakin maksaa.
 Tulee se projektin kannattamattomuus vastaan juuri tuon vuoksi, Mutta jos harrastaa haluaa niin sitäpä ei sitten kannata ees laskeakkaan.-Cabrio 325- Myyty 25.9-04
 Ja e12 face-lift tulossa vapuksi =)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 mites toi vtteen mittaus noin paljo kustantaa? :shock:Originally posted by hOGiESS:n remmiahdinsarja maksaa hieman yli 4000€, sisältää kaiken tarpeellisen ja tehoja luvataan 280 hv muuten vakiosta M50B25-koneesta. Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä - olettaen että tekee asennukset itse. Sitten alkaakin miettimään, kestääkö vakiokytkin, vakiolaatikko ja vakioperä noita tehoja... Kyllä sitä rahaa saa palamaan :wink:Kikkeliskokkelis
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 No voi voi. Tonnilla ei saa kuin ehkä just uuden turboahtimen.
 
 Infinitas tekee TÜV-hyväksyttyjä ahdinsarjoja. Sellaisen asennus saattais olla yksinkertaisin keino saada ahdettua voimaa vähäpäästöisen auton pellin alle. Sarjat on asennusvalmiita, ja kai tuolla TÜV-hyväksynnälläkin jokin merkitys on.
 
 Turha siitä täällä foorumilla on paskaa jauhaa. Ostakaa joku tollanen setti, niin nähdään, että meneekö konttorilla läpi pelkällä A4:n näyttämisella, niin kuin jousisarjat.
 Comment
Comment