Elikkäs oliskos e-36 325 -91 mahdollista turbottaa?? mitä täytyy ottaa huomioon ja minkähän hintainen operaatio olisi??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E-36 325 turbo
Collapse
X
-
Ensinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
t: Timo
-
-
Originally posted by tihuovinEnsinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
t: TimoJos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?
E30 325i Cabrio M-Tech II -91
EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
EX: E61 530xdAT -07
EX: E60 520dA Sedan -08
EX: F30 320dA xDrive Sport -13
EX: E39 530dAT -02
EX: E36 320iA -91
EX: R1150RT -03
Comment
-
-
Originally posted by tihuovinEnsinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
t: Timo
Ei tonnilla saa kun lämmintä kättä :(Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
ESS:n remmiahdinsarja maksaa hieman yli 4000€, sisältää kaiken tarpeellisen ja tehoja luvataan 280 hv muuten vakiosta M50B25-koneesta. Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä - olettaen että tekee asennukset itse. Sitten alkaakin miettimään, kestääkö vakiokytkin, vakiolaatikko ja vakioperä noita tehoja... Kyllä sitä rahaa saa palamaan :wink:
Comment
-
-
Originally posted by LaxaOriginally posted by tihuovinEnsinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
t: Timo
Paitsi että KAIKKI E36:set EI ole vähäpäästöisiä..
Oma E36 320i -92 siinä ei ole kattia, eikä edes lambdaa.. 8)Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Originally posted by kakeOriginally posted by LaxaOriginally posted by tihuovinEnsinnäkin, mikä tahansa auto on mahdollista "turbottaa", joko helposti tai sitten vaikeimman kautta. Paljon riippuu myös siitä mitä halutaan (kuinka paljon lisää potkua) ja millä paineilla halutaan käyttää. Vasta sen jälkeen arvio mahdollinen.
Valmiit kitit maksaa hunajaa, 1000€:sta ylöspäin (vai saako edes 1000€:lla?), mutta ne sisältääkin yleensä sitten kaiken. Itse tekemällä säästää huomattavasti, mutta siihen tarvitaan sitten jonkin verran omaakin tietotaitoa ja tekemisen taitoa.
t: Timo
Paitsi että KAIKKI E36:set EI ole vähäpäästöisiä..
Oma E36 320i -92 siinä ei ole kattia, eikä edes lambdaa.. 8)
Comment
-
-
Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä
Raha kai se suurin este oikeasti noissa vanhemmissa vähäpäästöisessä/vtt:n mittauksen vaativissa autoissa on. Kun ei ne tarvittavat osat ilmaisia ole ja mittaus+kaikki muu paperihommakin maksaa.
Tulee se projektin kannattamattomuus vastaan juuri tuon vuoksi, Mutta jos harrastaa haluaa niin sitäpä ei sitten kannata ees laskeakkaan.-Cabrio 325- Myyty 25.9-04
Ja e12 face-lift tulossa vapuksi =)
Comment
-
-
Originally posted by hOGiESS:n remmiahdinsarja maksaa hieman yli 4000€, sisältää kaiken tarpeellisen ja tehoja luvataan 280 hv muuten vakiosta M50B25-koneesta. Siihen päälle VTT:n mittaukset niin puhutaan vähintään jostain 5000-6000€:stä - olettaen että tekee asennukset itse. Sitten alkaakin miettimään, kestääkö vakiokytkin, vakiolaatikko ja vakioperä noita tehoja... Kyllä sitä rahaa saa palamaan :wink:Kikkeliskokkelis
Comment
-
-
No voi voi. Tonnilla ei saa kuin ehkä just uuden turboahtimen.
Infinitas tekee TÜV-hyväksyttyjä ahdinsarjoja. Sellaisen asennus saattais olla yksinkertaisin keino saada ahdettua voimaa vähäpäästöisen auton pellin alle. Sarjat on asennusvalmiita, ja kai tuolla TÜV-hyväksynnälläkin jokin merkitys on.
Turha siitä täällä foorumilla on paskaa jauhaa. Ostakaa joku tollanen setti, niin nähdään, että meneekö konttorilla läpi pelkällä A4:n näyttämisella, niin kuin jousisarjat.
Comment
-
Comment