Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-36 325 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #46
    Kyllä osassa kaupallisia järjestelmiä on vanoksen ohjaus/nokan ohjaus mahdollisuus..can you spell money . Haltecilla kait ja en oo varman autronicilla taitaa myös olla. Varmaan muitakin. 1550e+ sen boksin hinta sitten...tai sit ottaa vanoksen pois toiminnasta ja laitta m50 virinokat sinne..tuskin paljoa häviää loppujen lopuksi. Suorasytkäkin lisää ohjauksen hintaa.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • gnz
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 428
      • -

      #47
      Originally posted by Suutari
      Kyllä osassa kaupallisia järjestelmiä on vanoksen ohjaus/nokan ohjaus mahdollisuus..can you spell money . Haltecilla kait ja en oo varman autronicilla taitaa myös olla. Varmaan muitakin. 1550e+ sen boksin hinta sitten...tai sit ottaa vanoksen pois toiminnasta ja laitta m50 virinokat sinne..tuskin paljoa häviää loppujen lopuksi. Suorasytkäkin lisää ohjauksen hintaa.
      No jos käytännössä esimerkiksi single-Vanoksen ohjaus = solenoidin sulkeminen/aukaisu kahdessa kohtaa kierrosaluetta, niin eipä luulisi olevan liian hankalaa toteuttaa esimerkiksi Megaruutalla. Portaaton kaksois-Vanos on sitten asia erikseen.

      Comment

      • MikkoV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 631
        • Sastamala

        #48
        Hiemna offtopikkia mutta

        Jos joku haluaa aihion turboprojektiin niin toi emännän 325i ei jostain syystä oo vähäpäästöinen...? -91 alkuperäinen suomiauto, 9500E

        E70 3.0SD -08
        .................................................. ................................
        Autoviitala Drift Team, Chevrolet Camaro RS 6.2 LS3 S/C -70

        Comment

        • TONI_VAAN
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 210

          #49
          e-36 vertailukelpoisuudesta

          hetkinen olinks mä lukevinani että E-36 mallien kohdalla käytettäs muka M-kolmosta :?: :|

          jos tuo on totta niih kyllä on katsastusmiehet yhtä saatanan RASISTEJA
          ku puhutaan E-30 malleista . :guns:
          JA SE OLI MUN MIELI PIJE ASIASTA

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #50
            Re: e-36 vertailukelpoisuudesta

            Originally posted by TONI_VAAN
            hetkinen olinks mä lukevinani että E-36 mallien kohdalla käytettäs muka M-kolmosta :?: :|

            jos tuo on totta niih kyllä on katsastusmiehet yhtä saatanan RASISTEJA
            ku puhutaan E-30 malleista . :guns:
            JA SE OLI MUN MIELI PIJE ASIASTA
            Joo näinhän se AKEn mukaan menee... mutta kaikille katsastusmiehille tuo ei liene aivan selvää...

            Niitä katsastusmiehiä on kanssa joka lähtöön.. kuulin juuri tapauksesta jossa tekniikanvaihto Taunuksesta katsastusmies MIINUSTI 5 prosenttia kun siitä tehtiin cabrio eli siis prosentteja ton katon verran pois. :shock: :shock: :shock:
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3064
              • Suomi

              #51
              [quote="MikkoV"]Hiemna offtopikkia mutta

              Jos joku haluaa aihion turboprojektiin niin toi emännän 325i ei jostain syystä oo vähäpäästöinen...? -91 alkuperäinen suomiauto, 9500E
              [quote]

              Epäilen vahvasti...mut voihan tuo jollain tavalla olla mahollistakin tyyliin se saudeista tuotu yms..
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

                #52
                Re: e-36 vertailukelpoisuudesta

                Originally posted by Masinol
                Niitä katsastusmiehiä on kanssa joka lähtöön.. kuulin juuri tapauksesta jossa tekniikanvaihto Taunuksesta katsastusmies MIINUSTI 5 prosenttia kun siitä tehtiin cabrio eli siis prosentteja ton katon verran pois. :shock: :shock: :shock:
                "Osien poistaminen rinnastetaan niiden vaihtoon" ?
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #53
                  Re: e-36 vertailukelpoisuudesta

                  Originally posted by Calypsocoupe
                  Originally posted by Masinol
                  Niitä katsastusmiehiä on kanssa joka lähtöön.. kuulin juuri tapauksesta jossa tekniikanvaihto Taunuksesta katsastusmies MIINUSTI 5 prosenttia kun siitä tehtiin cabrio eli siis prosentteja ton katon verran pois. :shock: :shock: :shock:
                  "Osien poistaminen rinnastetaan niiden vaihtoon" ?
                  Juu juu niin niin.. mutta tämä katsastus-setä veti prosentteja väärään suuntaan... eli siis jos vaikka tekniikanvaihdon jälkeen olisi ollut esim. 38% niin kun katto otettiin pois vähentyivät prosentit 33%:iin.
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  • Calypsocoupe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 2932
                    • EFNU

                    #54
                    :shock: Onko avolle ja sedanille samat prosentit korikehikolle?
                    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                    Comment

                    • Masinol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 988
                      • "Turku"

                      #55
                      Originally posted by Calypsocoupe
                      :shock: Onko avolle ja sedanille samat prosentit korikehikolle?
                      Ei oo tietoa... mut jos tämä vaikuttais niin silloinhan pitäs laskea kaikki prosentit uusiksi koska silloinhan tekniikan osuus olisi suurempi.
                      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                      Comment

                      • bemumies
                        Newbiemmer
                        • Feb 2004
                        • 21

                        #56
                        Myös poisotettujen osien pitäisi vähentää prosentteja, eli jos otat takapenkit pois, merkitään samat prosentin, kuin takapenkin vaihdosta merkittäisiin. Näin ainakin pykälien mukaan...

                        Comment

                        • Sene
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 925
                          • Enschede, The Netherlands

                          #57
                          Originally posted by bemumies
                          Myös poisotettujen osien pitäisi vähentää prosentteja, eli jos otat takapenkit pois, merkitään samat prosentin, kuin takapenkin vaihdosta merkittäisiin. Näin ainakin pykälien mukaan...
                          Aika ristiriitanen lausunto. Eli meneekö prosentteja vai lähteekö pois?
                          F11 LCI 535xi


                          Ex.

                          E36 320i sedan
                          E36 LCI 328i coupe
                          E61 LCI 530xi

                          Comment

                          • bemumies
                            Newbiemmer
                            • Feb 2004
                            • 21

                            #58
                            Originally posted by Sene
                            Originally posted by bemumies
                            Myös poisotettujen osien pitäisi vähentää prosentteja, eli jos otat takapenkit pois, merkitään samat prosentin, kuin takapenkin vaihdosta merkittäisiin. Näin ainakin pykälien mukaan...
                            Aika ristiriitanen lausunto. Eli meneekö prosentteja vai lähteekö pois?
                            Tuli näköjään unisena kirjotettua vähän epäselvästi tuo asia. Eli on ihan sama korvaatko jonkun osan toisella, vai otatko sen pois. Muutosprosentit lisääntyvät kummassakin tapauksessa. Jos autossasi on 49.9% vaihdettuja osia, et saa enää poistaa mitään alkuperäisiä osia.

                            Comment

                            • sikapoljin
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2003
                              • 185

                              #59
                              Nämä keskustelut menevät aika usein epäselviksi juuri tuolla tavalla, kun ihmiset puhuvat vain muutosprosenteista. Kannattaa tuijottaa jäljellä olevaa osamäärää, ei vaihdettujen/poistettujen osien määrää. Olennaista on se, että jäljellä on (Suomi-autossa) yli 50%. Ihan sama vaihdatko jonkin osan vaikka seitsemään kertaan, ei niitä prosentteja vähennetä joka kerta. Ja tosiaan, samasta syystä, on ihan sama vaihtaako jonkin osan vai poistaako sen. Jos alkuperäinen osa on poissa, prosentteja menee.
                              Ei oo välii, ku ei oo välihousui.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #60
                                Sairas pikku mieleni kehitteli yhden teorian, mutta en kyllä tiedä mahtaisiko toimia. Luulisi, että jos toimisi, niin joku olisi jo käytellyt. No, jaanpa nyt kuitenkin pikku teoriani.

                                Eli, saksastahan löytyy tüv hyväksyttyjä paketteja noihin, eikö? Ongelmanahan vain oli teho, kun se ei sovi enää suomen lakien sisään. Mahtaisikohan onnistua tehon rajoitus, ei tietenkään seoksia/hengitystä muuttamalla eikä muutakaan, koska silloin tuo tüv hyväksynnän päästötodistus ei olisi voimassa, vaan rajoittamalla kaasun liikettä.

                                Ellen nyt aivan väärin muista, uusia moottoripyöriä on kuristeltu rajoittamalla kaasun liikettä, koska kaiken muun muuttaminen olisi vaatinut päästötestaukset (siis olettaen ettei ole kys. vehkeeseen maahantuojan kurisatsia). Eli siis lyhyesti jollain osalla pitäisi rajoittaa tuo kaasun liike (tai sähköisen kaasupolkimen tapauksessa ohjelmallisesti mahdollisesti?), jonka jälkeen penkityksellä todettaisiin laskenut teho. Tämän PITÄISI kaiken järjen mukaan mennä läpi, koska mikään päästöihin vaikuttava ei muutu. Vai?
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎