Ja toi on muutenkin vähän teoreettinen juttu toi lisää tehoa ja kierrosherkkyyttä... Omissa vehkeissäni ainakin flekti on lähtenyt pyörimään vain tosi lämpimilla keleillä ja silloinkin vaan jossain ruuhkassa seisoessa. Sitä tehoa ei siinä ruuhkassa seisomisessa juuri tarvita... eikä kierrosherkkyyttä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Visko pois ja sähköflekti tilalle?? E36 325
Collapse
X
-
Originally posted by RaineMie en alkaisi laitteleen mitään sähköflektejä sinne. Ite vaihdoin viime syksynä uuden viskon omaan M50B20 niin se maksoi muistaakseni ~100€ KL-varaosista. Niin kannattaako sitä silloin alkaa jotain sähköflektejä sinne tuhertamaan? Hommat on alkuperäisessä mallissa silloin kun vaihtaa sen viskon sinne ja toimii niinkuin se on alunperin suunniteltukkin.
Oonko mä eksynyt BMW-klubin sivuille, vai missä on tuning nykyään BTCF:n sivuilta? Mun mielestä tässä topikissa joku kysyi neuvoja sähkö-flektin asennukseen?!?!?
Kai se pitää repiä pois remmit ja muut "viritykset" että uskaltaa jotain näille sivuille kirjoittaa....Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Originally posted by kakeJoo, suurin syy miksi laitoin sähköisen oli tilan puute. Ahtimen remmi kun on pakko jostain välistä saada kampuralle ja se hehtaarin kokoinen ropelli oli eniten tiellä.
Oonko mä eksynyt BMW-klubin sivuille, vai missä on tuning nykyään BTCF:n sivuilta? Mun mielestä tässä topikissa joku kysyi neuvoja sähkö-flektin asennukseen?!?!?
Kai se pitää repiä pois remmit ja muut "viritykset" että uskaltaa jotain näille sivuille kirjoittaa....
tuossa on hyvää pointtia tuunaus on tuunaus, ja tilanpuutten vuoksi myös itse oon laittamassa sähköflektiä täytyy vaan etsiä sopivat yhdistelmät. vaihdan varmaan ilmastoinnin flektinkin tehokkaampaan.
itellä kanssa ongelma juuri tuon remmiahtimen takia. kampuran hihnapyörä ja itse remmi ei paljoa jätä mahdollisuuksia. pikku flekti tai kaks konehuoneen puolelle ja kunno hyrrä ilmastoinni kennoin kylkeen..
ihmettelen vaan miks bemussa olis lämpöongelmia sähköflekteillä, kun ei muilla merkeillä kuitenkan oo vaikka yleisimmin kuitenkin tuntuu tuo sähköflekti olevan käytössä...käyttis Honda CR-v
.... MR2
----------------------------
ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
Comment
-
-
Originally posted by jani73Samoin.
Autoa ostaessani katsoisin ainakin itse, ettei siellä ole mitään "virityksiä", vaan tuttua ja turvallista tekniikkaa.
Mutta jos sähköflektillä säästää jonkun kympin, niin ehkä se on sen arvoista. :/
Ei sit varmaan kannata edes laittaa MP3-soitinta, koska autossa on ihan hyvin toimiva kasetti-soitin..
Bimmer
Tuning
Club
Finland
T:Kake
PS. Tietääkö kukaan miten E36 M3:n yleensä lähtee käyntiin kun siinä ei ole viskoa, vaan flekti??Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino
Comment
-
-
Kerroinpahan oman mielipiteeni. Jos on tarkoitus vain korvata hajonnut visko sähköflektillä, niin eikö silloin kannata pari kertaa miettiä kannattaako vaivannäkö.
Edit:Tuossahan se tuning on selvitetty.
Engine tuning is the modification or design of internal combustion engines to yield more performance, either in terms of power output or economy.
Last edited by jani73; 13-09-2005, 19:08.
Comment
-
-
Mun mielestä yksi hyvä perustelu viskon korvaamiselle sähköflektillä on ainakin talvisin kun ajaa lyhyttä matkaa kaupungissa, niin kone ehtii lämpiämään nopeammin kun visko ei koko ajan tuuppaa kylmää ilmaa koneelle. Vaikka se puhallus ei kylmällä koneella kovin suurta olekaan, niin 10 asteen pakkasessa silläkin on aivan taatusti suuri vaikutus.
Miksi siellä pitäisi koko ajan pyöriä jotain ylimääräistä kun asian voi toteuttaa myös niin että pyörii vain tarvittaessa? Ja mitä tehokkuuteen tulee, niin kyllä mun mielestä ainakin mun autossa oleva 16" sähköpuhallin on vähintääkin riittävä
Sitten kun ajan itse kaupasta uutena ostamallani autolla, tyydyn perusteluun "se on hyvä kun insinööri on sen sinne suunnitellut ja laittanut".E39 520iA -02
Comment
-
Comment