Announcement

Collapse
No announcement yet.

Visko pois ja sähköflekti tilalle?? E36 325

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #16
    Ja toi on muutenkin vähän teoreettinen juttu toi lisää tehoa ja kierrosherkkyyttä... Omissa vehkeissäni ainakin flekti on lähtenyt pyörimään vain tosi lämpimilla keleillä ja silloinkin vaan jossain ruuhkassa seisoessa. Sitä tehoa ei siinä ruuhkassa seisomisessa juuri tarvita... eikä kierrosherkkyyttä.
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #17
      Mites toi sähkönkulutuksen lisääntyminen vaikuttaa tehoihin ja kierrosherkkyyteen? Tollaset flektit tuppaa olemaan aikamoisia virtasyöppöjä.

      Comment

      • Raine
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2603
        • N/A

        #18
        .........
        Last edited by Raine; 19-06-2013, 14:52.
        ///Motorporot

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4328
          • Turku

          #19
          Originally posted by Raine
          Mie en alkaisi laitteleen mitään sähköflektejä sinne.
          Samoin.
          Autoa ostaessani katsoisin ainakin itse, ettei siellä ole mitään "virityksiä", vaan tuttua ja turvallista tekniikkaa.
          Mutta jos sähköflektillä säästää jonkun kympin, niin ehkä se on sen arvoista. :/

          Comment

          • kake
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2002
            • 590
            • Kerava

            #20
            Originally posted by Raine
            Mie en alkaisi laitteleen mitään sähköflektejä sinne. Ite vaihdoin viime syksynä uuden viskon omaan M50B20 niin se maksoi muistaakseni ~100€ KL-varaosista. Niin kannattaako sitä silloin alkaa jotain sähköflektejä sinne tuhertamaan? Hommat on alkuperäisessä mallissa silloin kun vaihtaa sen viskon sinne ja toimii niinkuin se on alunperin suunniteltukkin.
            Joo, suurin syy miksi laitoin sähköisen oli tilan puute. Ahtimen remmi kun on pakko jostain välistä saada kampuralle ja se hehtaarin kokoinen ropelli oli eniten tiellä.
            Oonko mä eksynyt BMW-klubin sivuille, vai missä on tuning nykyään BTCF:n sivuilta? Mun mielestä tässä topikissa joku kysyi neuvoja sähkö-flektin asennukseen?!?!?

            Kai se pitää repiä pois remmit ja muut "viritykset" että uskaltaa jotain näille sivuille kirjoittaa....
            Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #21
              Sähköflektiä voi ohjata vaikka megaruutalla.


              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #22
                Muistakaa sitten toteuttaa releohjattuna.

                Muuten saattaa katkaisija sulaa väliin, ja sulakkeitakin kannattaa käyttää
                Olli.

                Comment

                • e24
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 628

                  #23
                  Originally posted by kake
                  Joo, suurin syy miksi laitoin sähköisen oli tilan puute. Ahtimen remmi kun on pakko jostain välistä saada kampuralle ja se hehtaarin kokoinen ropelli oli eniten tiellä.
                  Oonko mä eksynyt BMW-klubin sivuille, vai missä on tuning nykyään BTCF:n sivuilta? Mun mielestä tässä topikissa joku kysyi neuvoja sähkö-flektin asennukseen?!?!?

                  Kai se pitää repiä pois remmit ja muut "viritykset" että uskaltaa jotain näille sivuille kirjoittaa....

                  tuossa on hyvää pointtia tuunaus on tuunaus, ja tilanpuutten vuoksi myös itse oon laittamassa sähköflektiä täytyy vaan etsiä sopivat yhdistelmät. vaihdan varmaan ilmastoinnin flektinkin tehokkaampaan.

                  itellä kanssa ongelma juuri tuon remmiahtimen takia. kampuran hihnapyörä ja itse remmi ei paljoa jätä mahdollisuuksia. pikku flekti tai kaks konehuoneen puolelle ja kunno hyrrä ilmastoinni kennoin kylkeen..

                  ihmettelen vaan miks bemussa olis lämpöongelmia sähköflekteillä, kun ei muilla merkeillä kuitenkan oo vaikka yleisimmin kuitenkin tuntuu tuo sähköflekti olevan käytössä...
                  käyttis Honda CR-v
                  .... MR2
                  ----------------------------
                  ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

                  Comment

                  • kake
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2002
                    • 590
                    • Kerava

                    #24
                    Originally posted by jani73
                    Samoin.
                    Autoa ostaessani katsoisin ainakin itse, ettei siellä ole mitään "virityksiä", vaan tuttua ja turvallista tekniikkaa.
                    Mutta jos sähköflektillä säästää jonkun kympin, niin ehkä se on sen arvoista. :/
                    Tämä on niin tyypillinen "vastaus" nykyään foorumilla, jos joku erehtyy neuvoa kysymään... Toinen hyvä on "vaihda autoa"..
                    Ei sit varmaan kannata edes laittaa MP3-soitinta, koska autossa on ihan hyvin toimiva kasetti-soitin..

                    Bimmer
                    Tuning
                    Club
                    Finland

                    T:Kake

                    PS. Tietääkö kukaan miten E36 M3:n yleensä lähtee käyntiin kun siinä ei ole viskoa, vaan flekti??
                    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4328
                      • Turku

                      #25
                      Kerroinpahan oman mielipiteeni. Jos on tarkoitus vain korvata hajonnut visko sähköflektillä, niin eikö silloin kannata pari kertaa miettiä kannattaako vaivannäkö.

                      Edit:Tuossahan se tuning on selvitetty.
                      Engine tuning is the modification or design of internal combustion engines to yield more performance, either in terms of power output or economy.
                      Last edited by jani73; 13-09-2005, 19:08.

                      Comment

                      • Sickness
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1923
                        • Helsinki

                        #26
                        Mun mielestä yksi hyvä perustelu viskon korvaamiselle sähköflektillä on ainakin talvisin kun ajaa lyhyttä matkaa kaupungissa, niin kone ehtii lämpiämään nopeammin kun visko ei koko ajan tuuppaa kylmää ilmaa koneelle. Vaikka se puhallus ei kylmällä koneella kovin suurta olekaan, niin 10 asteen pakkasessa silläkin on aivan taatusti suuri vaikutus.

                        Miksi siellä pitäisi koko ajan pyöriä jotain ylimääräistä kun asian voi toteuttaa myös niin että pyörii vain tarvittaessa? Ja mitä tehokkuuteen tulee, niin kyllä mun mielestä ainakin mun autossa oleva 16" sähköpuhallin on vähintääkin riittävä
                        Sitten kun ajan itse kaupasta uutena ostamallani autolla, tyydyn perusteluun "se on hyvä kun insinööri on sen sinne suunnitellut ja laittanut".
                        E39 520iA -02

                        Comment

                        • mikko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1757
                          • kotona

                          #27
                          itelläki käyny mielessä flektin asennus kylmänä rohisevan viskon tilalle.

                          sopeva kytkin 17 12 9 401 998 osaan kiinni ylävesiletkuun, kyllä jäähdytys piisaa kun tekee tarpeeks hyvillä osilla

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎