Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaikka mitä ongelmia E36:essa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • micza69
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 86
    • Juupajoki

    #31
    oliko se vaalee savu sit vaan vesihöyryä? meinaan itellä tulee sitä kans eikä kulutuskaan niin pieni ole vaikka onkin 320i menee kaupunki ajossa semmonen 13 litraa ja kaikki päästöt on ollu kohillaan eikä vikakoodeja ollu ku luetutin ne just... ja mulla toi kierrosten hummaaminen johtu just siitä kumiletkusta minkä sä olit vaihtanu ja mulla loppu hummailut ku seinään...
    e34 525 tdsA kartanomalli
    ex: e36 320ia coupe

    Comment

    • Stiffi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 181

      #32
      Joo tosiaan mitä näitten vehkeiden kans oon kerenny värkätä niin kyllä niille soppa maistuu 320-328 jos molemmat on iskussa ei niissä ole kulutuksessa hirveitä eroja..12litraa sekaajossa ihan normaalia
      Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

      Comment

      • Ville-325
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 213

        #33
        Nonii, perjantaina soittivat Hartikaiselta. Ne oli ollu yhteydessä bemarin maahantuojaan ja sieltä kerrottiin että ohjelmiston kyllä voi päivittää, mutta varsinaisesti lambdan rikkoutumisen aiheuttaa pakoputkeen pääsevä kosteus. Ja neuvoksi annettiin että äänenvaimentimeen pitäs porata pieni reikä josta tämä kosteus sitten pääsis pois ja lambdaki alkas kestämään.

        Aika oudolta kyllä kuulostaa, mistä vitusta sinne putkeen kosteus pääsisi?

        Comment

        • Neutrone
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 1320
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Ville-325
          Aika oudolta kyllä kuulostaa, mistä vitusta sinne putkeen kosteus pääsisi?
          Kun se tosiaan putkee on eikä tankoo ni sieltähän se kosteus sinne ui mistä pakokaasut tulee ulos. Kuuma pönttö ja ku auton sammutat ni sinne kondensoituu vettä pikkuhiljaa. Vielä jos ulostulot sojottaa ylöspäin ni sillon sinne jo sataa sitä.
          F10 530d semiVOLL
          ex. E90 320d M-Sport '06
          ex. E39 523i M-Sport '00
          ex. E36 325i Coupe '92
          ex. E30 316i '89



          Comment

          • Ville-325
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 213

            #35
            Noniin, nyt on katti ja lambda tilattu, täytyy vielä se pikku reikä porata putkeen ni eiköhän tästä vielä hyvä tuu..

            Comment

            • Ville-325
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 213

              #36
              Selevä homma, eli uusi etuputki katteineen ja lambdoineen laitettiin tuossa eilen ja päästöt saatiin kerralla kuntoon. Ja humputus loppu taas toistaseksi..

              Comment

              • Epanen
                Newbiemmer
                • Dec 2008
                • 10

                #37
                Originally posted by Ville-325 View Post
                Selevä homma, eli uusi etuputki katteineen ja lambdoineen laitettiin tuossa eilen ja päästöt saatiin kerralla kuntoon. Ja humputus loppu taas toistaseksi..

                Mistä tilasit ja paljo tuli kustantaa??

                Comment

                • Jonte84
                  Newbiemmer
                  • Sep 2008
                  • 6

                  #38
                  Originally posted by Neutrone View Post
                  Kun se tosiaan putkee on eikä tankoo ni sieltähän se kosteus sinne ui mistä pakokaasut tulee ulos. Kuuma pönttö ja ku auton sammutat ni sinne kondensoituu vettä pikkuhiljaa. Vielä jos ulostulot sojottaa ylöspäin ni sillon sinne jo sataa sitä.
                  Tai sit se kosteus on jäähdytin nestettä... joka kyllä rikkoo lamdan.
                  Melko oudolta kuullostaa et se oikeesti ois kondensivesi joka lamdoja rikkos, mitäs luulette kauanko se vesi viihtyy siellä lambdan kohdilla, joka on ennen kattia, jossa lämmöt on jo hetki käynnistyksen jälkeen 100+++astetta

                  Ai nii.. Kaverilla oli vastaavanlaisia ongelmia + hukkasi jäähdytin nestettä, aikansa tappeli autonsa kanssa vaihteli lambdoja ym antureita. Sit kun kansi avattiin, niin halkihan se oli.
                  Last edited by Jonte84; 24-12-2008, 09:41.

                  Comment

                  • jonne
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 248
                    • Rusko

                    #39
                    Originally posted by Jonte84 View Post
                    Tai sit se kosteus on jäähdytin nestettä... joka kyllä rikkoo lamdan.
                    Melko oudolta kuullostaa et se oikeesti ois kondensivesi joka lamdoja rikkos, mitäs luulette kauanko se vesi viihtyy siellä lambdan kohdilla, joka on ennen kattia, jossa lämmöt on jo hetki käynnistyksen jälkeen 100+++astetta

                    Ai nii.. Kaverilla oli vastaavanlaisia ongelmia + hukkasi jäähdytin nestettä, aikansa tappeli autonsa kanssa vaihteli lambdoja ym antureita. Sit kun kansi avattiin, niin halkihan se oli.


                    Litra bensaa palaessaan tuottaa jäännökseksi muiden jäämien ohella suurinpiirtein litran vettä.
                    Tämä vesi jää putkistoon varsinkin pätkäajossa samoin kun se näkyy höyrynä pakokaasuissa.
                    Lisäksi sitä vettä menee kampikammioon huohotuksen myötä ja sitten taas pakkasella ihmetellään huohotinlinjojen jäätymistä....
                    Mikä laulaen tulee, se tulee.

                    BMW E39 M5, vm. 2002

                    Comment

                    • VilleVee
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 95

                      #40
                      Originally posted by Ville-325 View Post
                      Ja neuvoksi annettiin että äänenvaimentimeen pitäs porata pieni reikä josta tämä kosteus sitten pääsis pois ja lambdaki alkas kestämään.
                      Ja jos äänenvaimentimessa on reikä, ei pakokaasuarvoja saa mitattua luotettavasti? Siinä voipi olla sit ihmettelemistä leimalla...

                      Comment

                      • Jusaus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1124
                        • Kajaani

                        #41
                        Originally posted by VilleVee View Post
                        Ja jos äänenvaimentimessa on reikä, ei pakokaasuarvoja saa mitattua luotettavasti? Siinä voipi olla sit ihmettelemistä leimalla...
                        Pitää työntää se anturi tarpeeksi syvälle , näin ainakin paikallisessa korjaamossa toimittiin kun piti saada 535:sta päästölaput tulostettua.
                        Nyk: GSX1300R -00
                        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                        ---------------------------------------------
                        -Official member of BTCF-Sauna Team-
                        ---------------------------------------------

                        Comment

                        • Juubi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 999

                          #42
                          Originally posted by VilleVee View Post
                          Ja jos äänenvaimentimessa on reikä, ei pakokaasuarvoja saa mitattua luotettavasti? Siinä voipi olla sit ihmettelemistä leimalla...
                          Eipä tuo reikä ole aiheuttanut ongelmia leimalla. Jos takapönttöön porattu reikä ahdistaa mieltä niin voihan siihen ruuvata peltiruuvin pakokaasumittauksen ajaksi. Ehjä auto menee kyllä pakokaasutestistä läpi tuon vedenpoistoreijän kanssakin.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎