Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 perä ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jake80
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 69

    E36 perä ongelma

    Moro

    Onko tietoa onko haitallista laittaa E36 lukkoperään tavallisen perän öljyä.
    Sattui tällainen pieni vahinko käymään, enkä viitsisi turhaan vaihtaa öljyjä uudestaan. Lukkoperä ei varmasti toimi yhtä hyvin väärillä öljyillä se on selvä juttu, mutta voiko väärä öljy aiheuttaa hajoamisen??

    Kuinka usein peräöjyt tulisi vaihtaa??
  • teme e30 320i
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 162
    • Kemijärvi

    #2
    Ei muutako heti vaihtamaan ne peräöljyt lukkoperä öljyihin jos meinaat että lukko pelaa vielä tulevaisuudessa!
    tai oikeastaan nyt joudut vaihtamaan ne kahteen kertaan varmuuden vuoksi.
    vaihdat ne ja ajat 500km ja vaihdat uudestaan.

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1961
      • Hki

      #3
      Originally posted by jake80
      Moro

      Onko tietoa onko haitallista laittaa E36 lukkoperään tavallisen perän öljyä.
      Sattui tällainen pieni vahinko käymään, enkä viitsisi turhaan vaihtaa öljyjä uudestaan. Lukkoperä ei varmasti toimi yhtä hyvin väärillä öljyillä se on selvä juttu, mutta voiko väärä öljy aiheuttaa hajoamisen??

      Kuinka usein peräöjyt tulisi vaihtaa??
      Ootkos 100% varma et on lukko? Ettei ois 25% lukko?

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        25 %:han se yleensä on ja on lisävaruste. Kannattaisi siis varmistaa, onko lukkoa kuitenkaan. Kovin monessa ei ole. Mutta jos on 25 prosentinkaan lukko, tarvitaan lukkoperäöljy. Edellinen viestittelijä oli mielestäni ymmärtänyt väärin.

        Comment

        • jake80
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 69

          #5
          Help

          Mistäs sen nyt sitten tietää onko lukkoa vai ei?

          Auto on saksasta tuotu 325 automaatti ja -93 vuosimallia.

          Eli siis lukon voi saada paskaksi laittamalla väärät öljyt??
          Mites muuten rattaat ynnä muut. Luulisi olevan aika sama niille kuhan on jotain öljyä.

          jake

          Comment

          • -JMV-
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 840
            • Etelä-Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by jake80
            Mistäs sen nyt sitten tietää onko lukkoa vai ei?

            Auto on saksasta tuotu 325 automaatti ja -93 vuosimallia.

            Eli siis lukon voi saada paskaksi laittamalla väärät öljyt??
            Mites muuten rattaat ynnä muut. Luulisi olevan aika sama niille kuhan on jotain öljyä.

            jake
            Nostat vaikka tunkilla toisen pään ilmaan ja jos pyörä pyörii niin lukkoa ei ole.
            F82 harraste

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              #7
              Se ois jo särkyny jos ois lukkoperä laita vaan kaikkiin periin lukkoperä öljyä.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • Touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 1310
                • Järvenpää

                #8
                No niin joku tietävä voisikin kertoa että onko jossain malleissa lukkoperä vakiona (automaatti,diesel, jne.) Kaverin 325tdsa:ssa on lukkoperä vaikka sitä ei varustelistasta löydykään. Itse veikkailtiin että se olisi tullut automaatin mukana???? Vai onko sen joku seppä laittanut sinne jälkikäteen?
                Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                Comment

                • L.H
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2003
                  • 2481
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by bmwe30touring
                  No niin joku tietävä voisikin kertoa että onko jossain malleissa lukkoperä vakiona (automaatti,diesel, jne.) Kaverin 325tdsa:ssa on lukkoperä vaikka sitä ei varustelistasta löydykään. Itse veikkailtiin että se olisi tullut automaatin mukana???? Vai onko sen joku seppä laittanut sinne jälkikäteen?
                  Ei ole varma tieto, mutta eikös vain ämmäläisissä ole ollut vakiona lukko.. Veikkaisin, että vaihdettu jälkeenpäin..
                  “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Aika nopeasti on joka tapauksessa lukko finaalissa väärillä öljyillä...jos siellä siis on lukko?

                    Comment

                    • Masinol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 988
                      • "Turku"

                      #11
                      Originally posted by Vanquish
                      Ootkos 100% varma et on lukko? Ettei ois 25% lukko?

                      No lukolla tarkotetaan just tota 25% lukkoa. Ei nämä nyt sentään mitään offi vehkeitä ole jossa on nappilukko.
                      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                      Comment

                      • jake80
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2004
                        • 69

                        #12
                        siis häh

                        Originally posted by -JMV-
                        Nostat vaikka tunkilla toisen pään ilmaan ja jos pyörä pyörii niin lukkoa ei ole.

                        Aivan, tämä varmasti pätee juuri niihin 100% lukkoihin, mutta ei varmaankaan mihinkään normaalin takavetoisen lukkoon?

                        Korjatkaa jos olen väärässä,
                        jos toinen takapyörä on maassa ja toinen ilmassa, niin kai sitä ilmassa olevaa pyörää pystyy pyöritellä vapaasti vaikka olisikin lukko?? paitsi tietty 100% lukoissa?

                        Comment

                        • Masinol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 988
                          • "Turku"

                          #13
                          Originally posted by jake80
                          Aivan, tämä varmasti pätee juuri niihin 100% lukkoihin, mutta ei varmaankaan mihinkään normaalin takavetoisen lukkoon?

                          Korjatkaa jos olen väärässä,
                          jos toinen takapyörä on maassa ja toinen ilmassa, niin kai sitä ilmassa olevaa pyörää pystyy pyöritellä vapaasti vaikka olisikin lukko?? paitsi tietty 100% lukoissa?

                          Ei sitä pysty kun siellä on joku "esijännitys" joka on jotain 40Nm tai sinne päin... Tarkotettu vissiin ihan pääkallokeleille jossa ei toi lukko toimi muuten kunnolla kun ei kummallakaan pyörällä ole käytännössä ollenkaan pitoa.
                          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Molemmat takapyörät ilmaan ja ei muutakuin pyörittämään toista rengasta. Jos molemmat takapyörät pyörivät samaan suuntaan, on siellä joko lukko tai tasauspyörästö hajalla. Kunnossa oleva lukoton ja pyörät pyörivät erisuuntaan.

                            Comment

                            • jake80
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 69

                              #15
                              No nyt selkis

                              Molemmat pyörät ilmassa, toiselta puolelta pyörittäessä renkaat pyörii samaan suuntaan.
                              Siis mulla on lukko, tai rikkinäinen tasauspyörästö.

                              Varmaankin kuitenkin lukko, koska toinen pyörä maassa ja toinen ilmassa tuntuu toi esijännitys. Siis ilmassa olevaa pyörää pystyy pyörittää kun ottaa reilusti kiinni ja kääntää voimalla.

                              Kiitokset Hemille ja Masinoolille kun jaksoitte vääntää rautalangasta

                              Peräöljyt siis vaihtoon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎