menee hieman offtopikiks mut mulla aikanaan oli E36 jossa oli lukko... siihen joku oli vaihtanut mua ennen väärät öljyt perään... Perä piti ihme rutinaa mutkissa.. Vaihdettiin oikeat öljyt pari kertaa ja toimi ongelmitta sen jälkeen(eli kokeiltiin pitääkö lukko just nostamalla ilmaan perä ja pyöritellen) Liekkö tuuria ettei hajonnu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 perä ongelma
Collapse
X
-
Onko autossani (bmw 525tds e34) lukkoperä?
Välityksen perusteella (2.65) etk:sta katsottuna autossa on lukkoperä.
Tein kaksi testiä.
Testi 1: Molemmat renkaat ilmaan. Pyöritin toista rengasta. Renkaat pyörivät erisuuntiin.
Testi 2: Toinen rengas ilmaan toisen ollessa maassa. Vaihde päälle. Pyöritin ilmassa olevaa rengasta. En jaksanut pyörittää ilmassa olevaa rengasta käsivoimin (käsijarru ei ollut päällä).
Testi1 perusteella autossa ei olisi lukkoperää, mutta testi2 perusteella olisi?
Miten asiasta saisi täyden varmuuden?-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
lukko
Originally posted by VNTOnko autossani (bmw 525tds e34) lukkoperä?
Välityksen perusteella (2.65) etk:sta katsottuna autossa on lukkoperä.
Tein kaksi testiä.
Testi 1: Molemmat renkaat ilmaan. Pyöritin toista rengasta. Renkaat pyörivät erisuuntiin.
Testi 2: Toinen rengas ilmaan toisen ollessa maassa. Vaihde päälle. Pyöritin ilmassa olevaa rengasta. En jaksanut pyörittää ilmassa olevaa rengasta käsivoimin (käsijarru ei ollut päällä).
Testi1 perusteella autossa ei olisi lukkoperää, mutta testi2 perusteella olisi?
Miten asiasta saisi täyden varmuuden?
ei ihme ettei pyörinyt.....
testi 1 on jo osoittanut ettei autossasi ole lukkoperää, testissä kaksi älyät jo varmaan mitä teit väärin...
Mistä tiedät muuten autosi välityksen?
Jos katsoit sen perässä olevasta lätkästä, on lukollisissa perissä välityksen edessä S-kirjain.Last edited by jannmann; 10-10-2005, 03:20.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmanntesti kahdessa yritit siis pyörittää moottoria takarenkaasta?
ei ihme ettei pyörinyt.....
testi 1 on jo osoittanut ettei autossasi ole lukkoperää, testissä kaksi älyät jo varmaan mitä teit väärin...
Mistä tiedät muuten autosi välityksen?
Jos katsoit sen perässä olevasta lätkästä, on lukollisissa perissä välityksen edessä S-kirjain.
Vapaa vaihteella rengasta pystyi kyllä pyörittämään kevyesti kädellä.
Perän pultin alla on metallilätkä jossa lukee 2.65. S-kirjainta ei ole.
Eikö tuo "final drive with differential" tarkoita juuri lukkoperää, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Kuva etk:sta:
Hinnat etk:sta:
2.64 välityksellä = 934.92eur
2.65 välityksellä = 1693.44eur-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
etk
Originally posted by VNTTuossahan se moka tosiaan tapahtui että vaihde oli päällä.
Vapaa vaihteella rengasta pystyi kyllä pyörittämään kevyesti kädellä.
Perän pultin alla on metallilätkä jossa lukee 2.65. S-kirjainta ei ole.
Eikö tuo "final drive with differential" tarkoita juuri lukkoperää, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Kuva etk:sta:
Hinnat etk:sta:
2.64 välityksellä = 934.92eur
2.65 välityksellä = 1693.44eur
Pääsääntöisesti lukko on harvinainen varuste....
ot. ps äijällä on ollu samanlainen kawa(zxr750) kuin mulla...Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by LanttuDifferential = tasauspyörästö. Differential lock = tasauspyörästön lukko.
ETK:sta katsottuna jokaisen perän jälkeen jossa on lukko lukee ainoastaan Differential.
Joidenkin perässä lukee vielä 25%. Kun taas tavallisisissa (lukottomissa) perissä lukee vain "final drive"
ot jannmann: On minulla edelleen kawasaki, 2kpl itseasiassa.-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Tuosta puuttunee loppu tekstistä, esim. nettietk:ssa lukee differential 25% tarkoittaen sitä, että tasauspyörästössä on 25% lukko. Välityksestä ei periaatteessa voi päätellä onko lukkoa vai ei, lukon saa mihin tahansa perään.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Comment